Skocz do zawartości

Evado 3.0 2017 czy Evado 4.0 2018


Rekomendowane odpowiedzi

Przyjrzałam się rowerom raz jeszcze i nadal poza hamulcami istotnej różnicy nie widzę. Niestety, nie mogę znaleźć informacji na temat jednych i drugich. Na pewno Shimano są nieco tańsze, ale czy idzie to w parze z gorszą jakością, tego nie wiem. W każdym razie, jeśli nikt by na forum nie pomógł, pisząc, że Shimano to "zuo", to bym nie dopłacała ;) Do rekreacyjnej jazdy oba powinny wystarczyć, a ewentualna wymiana to też nie jest jakiś kolosalny majątek. Często zresztą zdarza się, że o sile hamowania decydują klocki, a nie same hamulce.

Odnośnik do komentarza

Dzwonek i odblaski (choć to powinieneś dostać w komplecie z nowym rowerem;

lampki (mogą być jakieś pozycyjne jeśli nie zamierzasz specjalnie jeździć w nocy);

dętka na zmianę i łyżki do opon (kupuj jedno i drugie, bo bez łyżek możesz nie zdjąć dętki, a bez dętki niepotrzebne ci łyżki),

łatki do sklejenia dętki,

jeśli możesz to jedną pompkę stacjonarną z manometrem i jedną ręczną na trasę, jeśli nie to jedną ręczną ale z manometrem,

porządne zabezpieczenie chyba, że nie zamierzasz zostawiać nigdzie roweru,

błotniki - nawet jak nie jeździsz w deszczu to może Cię spotkać na trasie ale bez tego można się obejść,

imbusy - bez tego nic nie zrobisz w rowerze.

Prawie wszyscy kupują liczniki rowerowe (prawie, bo np. ja nie używam). Można też uchwyt na smartfona, kamerę, koszyk i bidon.

Z potrzebniejszych narzędzia:

skuwacz do łańcucha

klucz do korby, do kasety itd.

Chyba, że będziesz robił jak zdecydowana większość czyli oddasz rower do serwisu (co nie jest niczym złym - nie każdy chce, może i musi grzebać przy rowerze.

Reszta to kwestia bogatej wyobraźni i zasobnego portfela.

W sumie nie ma tego wiele i nie wszystko może się przydać. Musisz sam zdecydować co może się przydać w pierwszej kolejności, a co możesz sobie odpuścić. Ja klucze serwisowe kompletowałem w miarę zakupu kolejnych różnych części i w miarę jak wiedziałem coraz więcej na temat roweru. Dzisiaj np. rozbierałem kasetę, zakładałem nowy łańcuch, klocki hamulcowe, serwisowałem pedały SPD, korbę, zdejmowałem i smarowałem przerzutki. Za to wszystko mógłbym zapłacić w serwisie albo sprawić sobie trochę przyjemności. :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...