PKurek Opublikowano 3 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2018 Mam problem Ostatnio powróciłem do mojego górala i próbowałem nim jeździć ,ale okazało się ,że przerzutki są dziwnie rozregulowane. Zacznijmy od tego ,że mam z przodu 3 przerzutki a z tyłu 7. I przerzutki tylne działają w ten sposób ,że 1, 2 wchodzą w miarę dobrze ,a dalej przerzutki nie reagują ,bo są luźne gałki na kierownicy. Znowuż da się je wrzucić ale dopiero kombinując przez ponowne wrócenie na 2 i próbowanie , próbowanie, a ja chciałbym żeby chodziły bez przeszkód. Potem znowu 6, 7 działa dobrze ,a te poprzedzające nie. Próbowałem regulować kręcąc pedałami do tyłu ale po jakimś czasie spadał łańcuch na przedniej przerzutce w lukę pomiędzy zębatkami ,a ramą. A robiłem to tak,że kręciłem śrubką H albo L w różne strony ,ale to nic nie dawało ,przerzutka ani drgnęła. Czy jest tu jakiś Spec? Będę wdzięczny. Odnośnik do komentarza
jano0244 Opublikowano 3 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2018 Sprawdź, czy linka przerzutki swobodnie porusza się w pancerzu. Jeśli występują opory lub zacięcia, nie ma możliwości na wyregulowanie i poprawne dzialanie przerzutki. Odnośnik do komentarza
PKurek Opublikowano 4 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2018 Dzięki wyczyszczę L i H czym mocniej się dokręca to tym mniejszy zakres? Na przykład w L (czyli w stronę koła) jak się dokręci to przerzutka będzie coraz dalej koła czy jak? A na jakim biegu mam naciągać linkę i jak mocno? Odnośnik do komentarza
janciowodnik Opublikowano 5 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 Wyczyszczenie linek i pancerzy może nie pomóc. Pewnie konieczna będzie wymiana. Manetka indeksowana? Poluzuj całkowicie śrubę mocującą linkę do przerzutki. Powinna się ustawić w pozycji najmniejszej koronki. Ustaw na manetce najwyższy bieg, delikatnie napręż linkę i dokręć śrubę. Dokładna regulacja, tak, żeby płynnie wchodził ten bieg, który jest ustawiony na manetce - nakrętką baryłkową (tam gdzie kończy się pancerz przy przerzutce). Chociaż, jeśli manetka lub/i przerzutka jest niskiej klasy lub/i ma luzy - czasem trzeba zmieniać biegi na 2 razy :( Śrubami H i L reguluje się zderzaki, które ograniczają ruch pantografu. Jeśli śruba H będzie za bardzo wkręcona - nie wejdzie najwyższy bieg mimo luźnej linki, jeśli wykręcona - łańcuch będzie spadał z najmniejszej koronki na zewnątrz. Jeśli śruba L będzie za mocno wkręcona - poczujesz opór przy podciąganiu manetki do najniższego biegu, a łańcuch nie będzie chciał wskoczyć na największą koronkę, jeśli wykręcona - będzie z niej spadał w szprychy. Jeśli zderzaki były całkowicie rozregulowane - ustaw wstępnie bez linki. Wózek przerzutki puszczonej swobodnie powinien się ustawić w płaszczyźnie z najmniejszą koronką, ale nie dalej. Jak naciągniesz przerzutkę do oporu (ręcznie) - powinien się ustawić w płaszczyźnie z największą koronką, ale nie dalej. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się