Blau Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 Witam jestem posiadaczem Lazaro Evolution V1 i zaczynam dostrzegać jego wady , więc pomyślałem o modernizacji . Wiem , że rower jest na wolnobiegu i chcę przejść na kasetę ( ale chce pozostać przy kole 26' oraz V-brake ) . i tu moje pytania i prośba . Czy ktoś może napisać mi jakie części potrzebuję kupić ? Bo gubię się w tym wszystkim i obawiam się , że zakupię nie to co potrzeba . Chcę przejść na Alivio i potrzebuję : 1. Przerzutka tył i przód Alivio 3x9 2. Klamkomanetki Alivio 3. nowe koła 26' 4. Korba Alivio 5. kaseta Alivio 9s 6. Amortyzator Suntour Opis cześci w aktualnym rowerze : http://allegro.pl/lazaro-evolution-v1-men-2016-shimano-i7044170766.html Rower ma służyć do jazdy rekreacyjnej po terenach górzystych i leśnych . Zmiana podyktowana jest tym , że osprzęt zaczyna wysiadać i czas wsadzić coś lepszego a chciałbym ominąć zakup nowego roweru gdyż na tym jeździ mi się bardzo dobrze ( pomijając wysiadający osprzęt ) . Mam czas na zakup tych częsci ale chce powoli je kompletować dlatego prośba o pomoc , Odnośnik do komentarza
hal900 Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 Za drogo to wyjdzie .Lepiej sobie sprzedaj ten rower i kup nowy Poza tym czy aby na pewno dobrze jezdzi sie na tym rowerze przy takim rozstawie osi?Moze nie masz porównania po prostu Odnośnik do komentarza
Blau Opublikowano 24 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Taki Kands Comp ER Alicii to 2k kosztuję , i ta wymiana wyjdzie mi drożej ? Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Korba - 89 suport - BB-UN26 - 36 łańcuch KMC X9.73 - 43 kaseta HG400 - 65 klamkomanetki ST-M4000 - 172 przerzutka przód FD-M4000 - 68 przerzutka tył Deore RD-M592 (nie było Alivio ale cena i jakość podobna) - 145 Koła - nie wiem co dokładnie polecić ale ja kiedyś brałem komplet za 140zł - sporo przejechały. Amortyzator - nie mam teraz dostępu do Allegro ale może kosztować z 300 - 400 zł. Razem ponad tysiak, czyli więcej niż nowy. Do tego robocizna, bo samemu możesz ale potrzebujesz narzędzi. Czy warto? Nie wiem. Może jednak lepiej kupić nowy. Albo wymienić osprzęt na nowy Altus ale to chyba nie wiele pomoże. Odnośnik do komentarza
Blau Opublikowano 24 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 O dzięki za odpowiedź :) Amortyzator nie jest koniecznością na teraz :) A jeszcze jedno pytanie . Jak mam korbę 42/32/22 to mogę wsadzić z inną ilością zębów ( 40/30/22 ) ? Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Możesz ale będziesz szybciej kręcił żeby osiągnąć żądaną prędkość. Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Za to będziesz jeździł mniej siłowo. Mimo wszystko nie polecam takiej korby, chyba że mieszkasz na Podhalu ;) Mi w Kandsie (też 26") przy 42 zębach często brakowało przełożeń, a na najniższą koronkę z przodu schodziłam jedynie od wielkiego dzwonu na kilkukilometrowych mało łagodnych pojazdach. Właściwie jak jest taka możliwość, to szłabym nawet w większą ilość niż 42, bo wtedy jest szansa, że będziesz korzystał z wszystkich trzech przełożeń z przodu. Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Racja. Przy rowerze z kolami 26' mam korbę 48/38/28 i zazwyczaj jeżdżę na dużym blacie. Ale teoretycznie można mieć i 40. Odnośnik do komentarza
Blau Opublikowano 24 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Czyli 48 też mogę wsadzić to git :) ale ten suport co podałeś będzie pasować ? Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 25 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2018 Możesz i 48t dać, ale należy pamiętać o pojemności przerzutek. Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 25 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2018 Jak będziesz kupował korbę to powinien być przy niej opis jaką długą oś powinien mieć suport, żeby linia łańcucha się zgadzała. Teraz widzę, że chyba zapodałem korbę do 8 rzędów ale z tego co wiem to nie ma problemów z łańcuchem 9-cio rzędowym. Poszukaj w odcinkach Łukasza informacji na temat kompatybilności ilości rzędów. No i kupując przerzutkę sprawdź jak pisze Marek - jej pojemność. Przy okazji obejrzyj odcinek o obliczaniu pojemności. :) Taka wiedza się przydaje. Odnośnik do komentarza
Blau Opublikowano 26 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 No to kupiłem od znajomego B Twin 520 po modernizacji . Dziękuję za odpowiedzi i podzieleniem się wiedzą ze mną :) Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 No i to chyba dobra decyzja. Choć z drugiej strony nie wiem, na ile będziesz zadowolony w tych "terenach leśnych". A który rocznik tego BTwina? Pomieści szersze opony? Odnośnik do komentarza
Blau Opublikowano 27 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 Opony ma już wymienione , z tyłu jest Sram X5 a z przodu Alivio , korba też :) Chyba widelec i chamulce są seryjne :) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się