Skocz do zawartości

Rower górski w przedziale 4-5,5 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Ogladalem ostatnio Treka Procoliber 8 i Speca Chisel Expert. I oba fajne ale spec ma waska sztyce a trek dupiaste i ciezkie kola. Jako ze sklep speca jest obok rometa w krk to wszedlem i fajne wyglada monsun 2 lub 3. Waga 2 to ok 11kg a 3 9.7 kg. Ciekaw jestem jak to by sie sprawdzilo do takiego speca czy treka. Zalezy mi na wadze i lekkich obreczach. Ile wytargowales na swojego treka?

 

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Jestem po prostu zwolennikiem dobrej jakości i zachwalam te produkty, które uważam za jakościowo dobre.

 

 

Wiec porownales decatlonowy chlam z majtkami Spec i "nie masz zadnych watpliwosci", ze Spec jest NAJlepszy?

"Ale są to spodenki 2-3 razy droższe niż te pozostałe." A porownales z innymi 2-3 razy drozszymi?

 

Sorry, ale wiarygodnosc twoich rad traci. Masz pasje i przede wszystkim chcesz radzic. Ale jestes podatny

na to co chlopcy ze Spec-sklepu ci wcisna i to jest swiete.

Odnośnik do komentarza

Ogladalem ostatnio Treka Procoliber 8 i Speca Chisel Expert. I oba fajne ale spec ma waska sztyce a trek dupiaste i ciezkie kola. Jako ze sklep speca jest obok rometa w krk to wszedlem i fajne wyglada monsun 2 lub 3. Waga 2 to ok 11kg a 3 9.7 kg. Ciekaw jestem jak to by sie sprawdzilo do takiego speca czy treka. Zalezy mi na wadze i lekkich obreczach. Ile wytargowales na swojego treka?

 

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

 

Jeśli chodzi o wagę to Spec jest trochę lżejszy niż Procaliber 8. W rozmiarze M Spec bodajże 11kg. Ma też lżejsze i lepsze koła o ile mi wiadomo. Jeśli nic się nie zmieniło są to koła Specialized Stout SL, takie same jak mam w Specu Crave. Jeździłem na Chiselu tydzień temu ale jakoś nie zdążyłem się dokładnie poprzyglądać. Waga moich kół 1980 gram. Koła bardzo wytrzymałe ale piasty są bardzo przeciętne na łożyskach kulkowych. Wszystko zależy do czego go chcesz użytkować. Ja akurat wąską sztycę postrzegam jako plus zmiękczający tylny trójkąt. To jest następca Crave'a czyli lekki i komfortowy ale jednocześnie szybki HT alu. Taki rower do wszystkiego. Do długich jazd i okazjonalnych maratonów. Gdyby był nastawiony tylko na ściganie się to wolałbym kupić coś karbonowego.

 

Tu go kiedyś opisywałem:

https://roweroweporady.pl/f/topic/2586-specialized-chisel-nowy-aluminiowy-wyscigowy-ht/?hl=chisel

 

A tu watek dotyczący go, który śledzę:

http://forums.mtbr.com/specialized/specialized-chisel-discussion-1049395-6.html#post13633270

Niektórzy jak widać z wątku zeszli poniżej 10kg.

 

IMO w tym budżecie nie dostaniesz lekkich kół poniżej 1700 gram, w żadnym modelu poniżej 10k. Ale może się mylę.

Monsun 2 bardzo fajny. Bardzo dobra specyfikacja. Ja jednak bym nie kupił. Chciałbym mieć pewność że w przypadku pęknięcia czy połamania się ramy podczas normalnego użytkowania, producent mi ją wymieni. Trek daje dożywotnią gwarancję. Spec dożywotnią ale małymi literkami "do końca życia produktu". W praktyce 5,5 roku. Obie firmy wymienią ramę bez żadnego problemu. Kross w takim wypadku wysyła na drzewo. Wątpię żeby Romet robił inaczej. Technicznie natomiast jest to świetny rower.

 

Odnośnik do komentarza

Czytalem twoj watek poswiecony tym rowerom i dlatego sie nimi zainteresowalem. Trekiem juz jedzilem ok godziny po przygotowanym parku przed sklepem, specem jeszcze nie. I przy mojej wadze to cale iso cos tam daje. Ale ten rower chyba nie ma przyspieszenia. Dlatego trzeba by bylo wymienic kola na cos lepszego. Pozatym brałbym bez zastanowienia narazie nr 1 dla mnie.

Romet ciekawy sprzetowo. Wersja 3 bardzo lekka. Ale wlasnie - podejscie polskich firm.

 

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Ważne żeby test zrobić w odpowiednich warunkach. Mi niestety nie było to dane. Dostałem rower, w którym było nawalone bez sensu ciśnienie. A przy moich 88 kg, jeżdżę zwykle ostatnio na 2 atm z tyłu i 1,8 z przodu. No i teren leśny był kompletnie płaski, więc nie bardzo było go jak sprawdzić na podjazdach i zjazdach. Pewnie wezmę testówkę na weekend któregoś razu. Albo pojadę na weekend z chłopakami z zaprzyjaźnionego sklepu. Biorą testówki i jadą na Górę Żar.

Nie wiem czy i kiedy Trek robi jakieś dni testowe. Jeśli napatoczysz się nie info na ten temat to wklej tu proszę. Dobra koła coś niestety kosztują. Znajomi, którzy się ścigają, gustują ostatnio w kołach na obręczach ZTR Crest i piastach DT Swiss 350. Ważą chyba poniżej 1600 gram i kosztują ok. 1500 zł. Czasem są promocje lub wyprzedaże w DT Swiss w Obornikach Śląskich. Kolega tak kupił karbony za mniej niż połowę ceny.

Odnośnik do komentarza

Koło sklepu mieli całkiem fajne hopki i kawałek podjazdu wiec można było nieco poszaleć. Trek nie zrobił na mnie jakiegoś wow w czasie prób a osprzęt działał zdecydowanie mniej płynnie niż w dotychczasowym rowerze. W jeździe jest zdecydowanie bardziej toporny ale to pewnie z powodu braku przyzwyczajeń do większego koła. Ale troche poczytałem o nowych standardach i myślę że to jest to co doskwierało mi w starym rowerze.  Dla mnie najważniejsze jest co czuje na rowerze po 20km w górzystym terenie. Zastanawiam się jeszcze jaki dropper - bo jest tego troche w cenie od 600-1300zł.

 

Dobrze wiedzieć jakich kół szukać, kupując Treka będzie jeszcze trochę inwestycji związanych pewnie z wymianą kół i może hamulców. Chciałbym się jeszcze na tym Romecie Monsun 3 przejechać - przemawia do mnie waga. Kilka lat temu jeździłem kilka godzin na złożonym pod nasz teren rowerze o wadzę ok 9,5kg i bylem pod wielkim wrażeniem.

Odnośnik do komentarza

A co masz w obecnym rowerze? Jaki to teren? Gdzie mieszkasz?

Lekki rower na dobrych kołach to jednak inaczej po górach jedzie. Nie ma dwóch zdań.

Co do dropperów to się nie znam. Wiem że swego czasu polecany był RockShox Reverb ale teraz jest tego wysyp. Fakt faktem że jak pojechałem na cięższe trasy koło Rużomeberoka, to bez droppera nie dało rady bezpiecznie jeździć. Nachylenia były za duże. Większe koło to niestety większa waga i mniejsza zwrotność. Można to trochę kompensować kokpitem. Krótszy mostek z szeroką kierownicą da większą dźwignię na krótkim ramieniu siły więc poprawi zwrotność. Ale kosztem dociążenia przedniego koła na podjazdach. Każdy musi znaleźć odpowiadającą mu tutaj równowagę pomiędzy długością mostka a zwrotnością. Za to na zjeździe większe koło to zdecydowanie przecinak. Lecisz i się nie zastanawiasz, przejedzie stabilnie prawie po wszystkim. Jeśli chodzi i hamulce to Shimano od SLX w górę są już z reguły bardzo dobre. Chyba że ktoś potrzebuje większą siłę to może jakieś Zee czy Saint. Z hamulcami SRAMa z wyższych grup nie miałem do czynienia. U siebie mam XT, jeździłem też na XTR na testowym rowerze mojego młodego i nie widziałem zauważalnej różnicy. Jeśli chodzi o karbon to trzeba mieć możliwość przetestować w terenie. Wszystkie karbonowe Spece HT, które testowałem były dla mnie za sztywne. Natomiast full, Spec Epic FSR był jak dla mnie rewelacją. Gdyby nie to że jeżdżę mniej na MTB niż na szosie i że koszty jego utrzymania są duże, to byłby moim wyborem nr 1.

Odnośnik do komentarza

Mieszkam w terenie górzystym i mam spore przewyższenia. Koło domu mam praktycznie zjazd powyżej 25% i normalnie nie chce mi się siodełka zniżać bo musiałbym to robić co chwile. NA obecnym rowerze mam pełne XT 3x9 i korba deore. Hample avid R albo RS - nie pamietam. Widelec Tora - bezobsługowy ale też bez rewelacji w stosunku do foxów na których odbywałem jazdy próbne. Reby nie miałem okazji spróbować na dalszych trasach. U nas przede wszystkim  królują enduro i chłopaki twierdzą ze fula idzie ogarnąć za mniej niż 300zł rocznie ale mają odpowiedni sprzęt i sami sobie to ogarniają. Koła mam dosyć ciężkie z ultralekkimi oponami wiec jakoś to daje rade. Spec Epic FSR - przymierzałem się do tego w zeszłym roku ale po kontuzji kolana na piłce ostatnie 2 lata jeździłem tylko do pracy i bardziej rekreacyjnie. W tym roku chce odbudowac formę.

Odnośnik do komentarza

Tora buja ale na kole 26 na korzeniach to idzie sobie na niej plomby poluzować. Raz pożyczyłem od kolegi to była totalna masakra. Oddałem z wielką chęcią po kilkunastu minutach. Co do Reby to jeszcze nie spotkałem tak ustawionej żeby była komfortowa. To jest raczej amor pod maratony. Sztywny, sprawny ale bez patyczkowania się w wybieranie drobnych nierówności. Fox w tym zakresie jest dużo lepszy. Fulla średnio za 300 rocznie raczej nie ogarniesz. Nawet jak sam zrobisz bez robocizny serwis amora, to zapłacisz ok. 150 za uszczelki i olej. A dumper o ile mi wiadomo serwisuje raptem kilka firm w Polsce bo to wymaga pewnych nietanich narzędzi. Może oni takie mają. Chyba że po prostu jeżdżą do zajeżdżenia go. Do tego dochodzą łożyska wahacza, które co jakiś czas padają i są do wymiany.

Odnośnik do komentarza

Tak, tora nie zachęca do zapie... w trudnym terenie. W specu i treku nie ma foxa wiec od biedy spróbuje na rebie. Co do serwisu chłopaki to traktują pewnie z grubsza - jakby przyszło co do czego to pewnie bym się przekonał ile to wyniesie. Ale korci mnie żeby synowi kupić fula i wtedy byłby pewien wybór ;).

W wyprzedaży jest https://www.rosebikes.pl/bike/rose-dr-z-1-29/aid:883551#24-EfcfN-EfcfO-EfcfP-EfcfQ-EfcfR-EfcfS-EfcfT-EfcfU-Efcfa-Efcfb-Efcfc-Efcfd-Efcfe-Efcfg-Efcfh-Efcfj-Efcfk-Efcfl-Efcfm-Efcfn-FfYci-Fkvg3-GuyA9-GuyAA- 12,9kg to nie jest źle jak na fula. Młody ma moc to niech ciagnie.

Odnośnik do komentarza

Ale też ma 3 blaty z przodu wiec pewnie trzeba by było go prze-konfigurować. Do tego rama L wiec muszę dzisiaj pomierzyć syna czy nie będzie za duży. Resztę wydaje mi się że bardzo przyzwoicie i wystarczająco.

Mnie kusi ten romet monsun 2 - całkiem to fajnie skonfigurowane i waga ok 10,3kg ale niestety brak opini na temat tego roweru poza tym ze coś z piastami bez sensu pokombinowali.

Odnośnik do komentarza

No i wybór padł dość niespodziewany. Dla syna został zamówiony Giant Reign. Wszystkie wątpliwości rozwiały testy na rowerze XC i Enduro i ten drugi mu przypasował zdecydowanie bardziej. Ja jeszcze nie wybrałem ale być moze też pójdę w kierunku fula. Spróbuje na enduro i zobaczymy czy się jeszcze nadaje a na asfalt i lekki teren przerobię może swojego unibika.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...