Skocz do zawartości

Rower do 1200 zł, czym różni się Vellberg 2.0 od 2.1? +rama


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, jak można wywnioskować po tytule, poszukuję roweru (wydaje mi się, że crossowy będzie najlepszym rozwiązaniem - będę go używał głównie do jazdy po asfalcie, a poza tym po lasach). Moją uwagę zwróciły Vellbergi 2.0, 2.1, rowery te podobają mi się wizualnie oraz nie wydają się złym wyborem. Do tego teraz zauważyłem, że są dostępne wersje D oraz M. Jako, iż jestem laikiem jeśli chodzi o specyfikację rowerów, proszę o wyjaśnienie mi czym różnią się owe sprzęty (a raczej jak przekłada się to bezpośrednio na jazdę :P).

Poza tym, żeby nie zaśmiecać niepotrzebnie forum - czy rama 21' będzie odpowiednia do moich 189 cm wzrostu oraz długości nogi 90cm?

Pozdrawiam i z góry dziękuję :D

Odnośnik do komentarza

Wersja D - damska, a wersja M - męska ;)

Różnica między nimi to głównie amortyzator. W modelu 2.1 jest lepszy i ma większy skok.

Rozmiar najlepszy byłby 20'' ale takich nie robią ;) Na  19'' będziesz miał w przekroku nad ramą zapas 8cm a na 21'' zapas 4cm. Czyli na 19'' miałbyś bardziej zwartą sportową pozycję, niezbyt wygodną na dłuższe trasy. A na 21'' będziesz bardziej wyciągnięty, a sam rower będzie bardziej stabilny. Dla pewności nie zaszkodzi kontakt ze sprzedawcą, może oni coś też doradzą.

Odnośnik do komentarza

W wersji 2.0 masz 40mm skoku, a w 2.1 już 63 lub 75 - tu nie wiem czemu u różnych sprzedawców podają raz tak, a raz tak. W każdym bądź razie uważam że warto dopłacić, ten amor będzie też miał hydrauliczną blokadę jeśli się nie mylę. Czyli  w czasie jazdy można go zablokować bez zsiadania z roweru jak w tańszej wersji. No chyba że planujesz w ogóle zrezygnować z amorka i na jego miejsce wstawić sztywny wideł, wtedy dopłacać nie ma sensu :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto