Skocz do zawartości

MTB-uzupełnienie w treningu biegowym


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

  Jestem nowy i nieco "zielony" w kwestii wyboru roweru dlatego proszę o podpowiedzi, porady sugestie odnośnie zakupu roweru.

Kwota do wydania to + - 2 tys. (mam świadomość że to nie fortuna i szału za to nie dostanę), nastawiam się raczej na używkę.

Wzrost 184cm, waga 80kg.

Trenuję biegi długodystansowe-ultra górskie. Rower jest mi potrzebny jako uzupełnienie ale i jako odciążenie stawów lub zamiennie podczas kontuzji. Teren po którym będę się poruszał to las, pagórki i Karkonosze ale bez startów, bez hardcorowej-owej jazdy itp. jednak rower oszczędzany nie będzie.

Oczekuję płynnej jazdy, ma być do "roboty"-wygląd jest niemal bez znaczenia, jednak powinien być bezpieczny i jeśli to możliwe dawać frajdę z jazdy, przebiegi to + - 100km tygodniowo.

Moje propozycje  obok mojego miejsca zamieszkania które moge osobiście zweryfikować :


 


 


 


 

Z góry dziękuję za pomoc,

Pozdrawiam,

Robert

Odnośnik do komentarza

184 wzrostu to potrzebujesz rower o ramie 19-20 cali. Na inne nie zwracaj uwagi. Płynna jazda nie jest raczej możliwa na amortyzatorze niepowietrznym. Z mojego doświadczenia to od jazdy po Karkonoszach amor firmy Suntour długo nie pożyje. Więc sugeruję rower z amorem powietrznym RockShox, Manitou lub Fox. W tym budżecie to raczej starsze modele na 26 cail. Minimalany osprzęt od którego zaczyna się jazda po górach bez większych problemów to Shimano Deore albo SRAM X7. Żaden z podlinkowanych rowerów do jazdy po górach się nie nadaje. W budżecie 2k może być ciężko ale bliżej 2,5 pewnie coś znajdziesz. Jeśli piszesz bezpieczny to raczej taki, na którym sobie zębów nie wybijesz. Więc na pewno nie ze sztywnym widelcem lub amorem na stalowej sprężynie, który po wpadnięciu w dziurę katapultuje Cię przez kierownicę typu Suntour XCT lub XCM.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto