Skocz do zawartości

LE GRAND LILLE 4 2018


Rekomendowane odpowiedzi

Ciężko mi oceniać rower miejski - nie znam cen i kosztów np piast z wewnętrznymi biegami

Wygląda na wygodny, hamulce v-brake są (wg mnie oczywiście) wygodniejsze niż piaście 

dane są bardzo ubogie

Dodatki ma już na gotowo do jazdy

Rama wygląda na dość ciężką - masywne rury - ale jest ALU (a tylko Romet chwali się wagą 16,5kg)

Po mieście jeździć się będzie raczej statecznie ale żeby nie było siłowej jazdy potrzeba ograniczać wagę (trzeba roweru nadać pędu ;-) i opory toczenia, czyli też kompromis pomiędzy szerokością opony a komfortem jazdy i odpornością na przecięcie)

 

A szukałeś u innych producentów?

Wrócę do propozycji jaką znalazłem na szybko https://www.rowerzysta.pl/rowery-miejskie/rower-miejski-merida-classicway-728-violet-2016-43cm-23276.html- w tym sklepie mają duży wybór i myślę że w innych też

Odnośnik do komentarza

Przerzutki w piaście oznaczają hamulec Tropedo (czyli nożny). Dodanie to tego oznacza zduplikowanie hamulców, a tego żaden producent nie robi - albo przerzutki w piaście, albo v-brake (oczywiście, mówimy o tylnym kole).

Osobiście podobają mi się Romety np Mikste (v-brake, i "zwykłe" przerzutki) http://www.romet.pl/Rower,MIKSTE,10,741,742,14890,2018.html

Jeśli przerzutki w piaście, to Pop Art: http://www.romet.pl/Rower,POP_ART_28,10,741,742,14883,2018.html

bardzo dobry stosunek jakości do ceny, i polska marka.

Zwróć uwagę, na to że w cenie do około 1500zł ciężko będzie dostać rower z przerzutkami w piaście, z większą ilością biegów niż 3. Jeśli 3 biegi są do akceptacji, bo brałbym taki.

Odnośnik do komentarza

 

 

SG-3R40 to 3 biegowa piasta bez torpedo (bliźniaczy model SG-3C41 go ma)). To trwała piasta, nie bez powodu popularna w miejskich rowerach publicznych.

 

Jeśli chodzi o wyposażenie: typowe w tej klasie, poza jedną rzeczą, o której napiszę później. Sensownie wyprofilowany bagażnik pod miejskie sakwy, sztywny widelec.

 

Duży minus: brak oświetlenia, co dyskwalifikuje rower miejski w tej cenie (zrozumiał bym to w modelu za 1000-1200 złotych). Jak kupujesz w sklepie stacjonarnym, to negocjuj, aby coś Ci dorzucili, bo producent zrobił denerwującą oszczędność. Ewentualnie poszukaj modelu, który je ma (np. Lille 5), ale w podobnej cenie.

 

Poszukałbym na wyprzedażach wersji 7- biegowej -- jest różnica. Na przykład, Lille 7 jest o tyle fajny, że ma solidne hamulce rolkowe oraz dynamo, ale niepotrzebny -- moim zdaniem -- amortyzator. Cena przesadzona: maksymalnie 2000 złotych. Mając w kieszeni 2600 bym dozbierał ok 500 i kupił prawdziwego "holendra", którego jakość będzie bez porównania.

 

 

Ta Merida jest o niebo sensowniejszym wyborem, w zasadzie brakuje mu dynama w piaście. LeGrand/Kross mocno się ceni i nie kupił bym ich w cenach wyższych niż 80% wartości katalogowej. Te z strony są nieuzasadnione.

 

Ja lubiłem torpedo, bo w mieście był wygodniejszy (obydwie ręce wolne, co umożliwia łatwą sygnalizację skrętu), wady ma dwie: nie możesz łatwo ustawić na postoju pozycję pedałów, ponadto przy dłuższych zjazdach można go przegrzać (i będzie wymagać wyczyszczenia i nałożenia nowego smaru). Dodatkowo trochę jest uciążliwe jego smarowanie (dwa typy smarów, których nie można mieszać), ale mało kto robi cokolwiek przy tym napędzie, bo nie ma potrzeby.

Odnośnik do komentarza
W dniu 3.03.2018 o 18:18, crisdragon napisał(a):

Wiecie może czy można negocjować cenę za tego Le Granda? Bo już siedziałem godzinami i nwm gdzie innych rowerów szukać. Nie ma jakiegoś jednego "najlepszego" do 1500zl? ?

 

Jeśli to sklep internetowy, to będzie ciężko, no chyba że jesteś stałym klientem. W stacjonarnych różnie bywa.

 

Średnio się orientuję w tym przedziale cenowym, ale patrząc po Ceneo:

Cossack Amsterdam

 

mam obawy odnośnie wagi: rama jest stalowa. Da to komfort, ale w tańszych rowerach z wagą może być różnie. Za to dynamo w piaście, 3 biegi, tylna lampka z podtrzymaniem.

 

Z resztą zerknij na pozostałe modele i poszukaj czy da się coś wynegocjować. Bym próbował w zakresie 1500 złotych kupić coś albo z dynamem w piaście, albo 7 biegową piastę, idealnie i jedno, i drugie (jakiś czas temu mi się udało, jakiegoś Krossa przecenionego z 1800 złotych).

 

Inny producent:

http://rowery-indiana.pl/miejskie?filtr%5Bcollection%5D%5B%5D=2018

 

Kands:

http://kands.pl/portfolio_page/3-28-kands-wenecja/

Odnośnik do komentarza

Nie jest to prawdą, jak napisałem wyżej: "SG-3R40 to 3 biegowa piasta bez torpedo (bliźniaczy model SG-3C41 go ma)." Podobnie jest z 7 i 8 biegowymi Nexusami. Alfine (8 i 11 biegów) jest robiona tylko pod hamulce tarczowe (oczywiście, nie musisz ich zakładać).

W takim razie przepraszam, za wprowadzenie w błąd.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...