Skocz do zawartości

karbonowy endurance do 12tys.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Noszę się z zamiarem kupna szosy typu endurance. Będzie to moja pierwsza szosa, do tej pory jeździłem, a właściwie jeżdżę na crossowym Romecie Orkan 4.0. Zakładam, że nowy rower posłuży mi kilka sezonów, dlatego postanowiłem wybrać coś w miarę solidnego (jak na amatora oczywiście). Generalnie podstawowe założenia są takie:

 

1. Karbonowa rama typu endurance - komfort jazdy przede wszystkim

2. Osprzęt 105, jeszcze lepiej Ultegra3

3. Hamulce tarczowe (hydrauliczne)

 

Reszta do indywidualnego rozważenia.

 

Po krótkim rekonesansie na krakowskim podwórku rozważam następujące modele:

 

Cannondale Synapse Disc Ultegra 2017

Trek Domain SL 5 Disc

 

Scott Addict 20 Disc (tutaj mam chwilowo nieścisłość, ponieważ sprzedawca nie określił mi o który model dokładnie chodzi, domyślam się, że za 12800 to ten z linku poniżej, bo z tego co widzę to te na 2018 są na 105 albo Tiagrze i raczej poniżej 10k. - chyba takich narzutów nie mają)

 

Look 2018 765 Optimum Disc Black Red 105 RS170 - 11700zł (ostatni z linka poniżej, przedostatni wychodzi 12800, dwa pierwsze poza zasięgiem)

 

Fuji Gran Fondo 2.1 (sprzedawca oferuje model 2017 za nieco ponad 10k. więc cena bardzo korzystna jak na tą konfigurację, za gran fondo 2.3 na 105-tce z kolei niecałe 9k.)

 

Na powyższe modele udało mi się już znaleźć konkretne oferty w mojej okolicy, natomiast są jeszcze inne rowery, które biorę pod uwagę:

 

Specialized Diverge COMP 2017 (cena regularna z tego co widzę to 13500, musiałbym zbić przynajmniej 1k.) - po szybkim przejrzeniu oferty Speca wydaje mi się, że ten model jest najbardziej zbliżony do moich oczekiwań, niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

 

Cube AGREE C:62 Disc / Race Disc

 

Cube Attain GTC SL Disc / Pro Disc (ten pierwszy poniżej 10k na Ultegrze)

 

Canyon Endurace CF SL Disc 8.0

 

Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 SL (chyba jedyna różnica to ksyriumy i odpowiednio wyższa cena)

Focus Paralane 105

Focus Paralane Ultegra

ROSE XEON CDX-3100 Di2 DISC (ciekawa konfiguracja w tej cenie, nie wiem jak te ramy się sprawują)

ROSE XEON Cross Ultegra (wygląda na gravel)

 

Ridley X-Trail Carbon Ultegra (mieszana Ultegra ze 105, pełna Ultegra to wydatek ponad 14k z tego co widzę)

 

RIDLEY FENIX C DISC - Ultegra

 

To z grubsza wszystko co udało mi się wyłowić z rynku. Sporo tego się zebrało, mam nadzieję, że nie zniechęciłem do włączenia się do tematu.

 

Generalnie będę wdzięczny za wszelkie sugestie, wskazówki, podzielenie się własnymi doświadczeniami z wymienionymi bądź nie (na pewno na rynku są jeszcze inne rowery, które przeoczyłem, a mogłyby być odpowiednie) rowerami, polecenie albo odradzenie któregoś. Nie ukrywam, że jestem laikiem, jeżeli chodzi o sprzęt, od niedawna zacząłem się tym trochę interesować. Producenci mają bardzo różne patenty na tłumienie drgań (np. konstrukcyjne w Synapse, włókna lnu w Look czy inne systemy jak IsoSpeed u Treka), pytanie jak to się sprawdza w praktyce i jaki jest komfort jazdy?

 

Jeżeli chodzi o budżet to sprawa wygląda tak, że na samym początku zakładałem 8tys., ale zorientowałem się, że ciężko będzie dostać w tych pieniądzach to czego oczekuję. W tym momencie postawiłem sobie granicę 12tys. i nie chcę jej przekraczać. To jedyne wyjście chyba, bo bardzo szybko można by podwoić tą kwotę biggrin.png. Już te 12tys. to bardzo duży wydatek jak dla mnie.

 

Na tą chwilę najbliżej mi do zakupu Synapse (sklep na miejscu, dobra cena, wygląd mi odpowiada), chociaż widzę drobne uchybienia, jak chociażby kaseta 105, przy tej cenie... Naczytałem się dużo dobrych opinii o tym rowerze.

 

Z kolei Domain, co prawda na 105, ale też ciekawa opcja, że o Look 765 nie wspomnę. Fuji mają świetny stosunek ceny do klasy osprzętu, ale nie wiem jak całościowo wypadają. Ogólnie to mam straszny mętlik w głowie i mam nadzieję, że ktoś mi coś doradzi.

Odnośnik do komentarza

Generalnie to na co mógłbym wydać 12k?

- na rower czołowego producenta z półki premium

- rower, który jest bardzo dobry technicznie, groupset minimum Ultegra

- jakieś normalne niedziadowskie koła

- ważący w granicach przyzwoitości jak na taki rower. Dla mnie tą granicą jest jakieś 8,5kg

- i mający piekne malowanie, cieszące oczy

 

Cube i Rose nie są dla mnie markami premium. Musieliby mieć rower na DuraAce żeby wziął ich pod uwagę.

 

Trek jeśli w normalnej cenie eliminuję z zestawienia. Rower za 12 tys, który jest na 105? Dla mnie nie wchodzi w grę.

Look też eliminuję. Nie znoszę systemu Double Tap przezywanego Double Crap. Części drogie, dostępność kiepska. A spróbuj dostać SRAM szosowy jak coś się zepsuje jak pojedziesz za granicę. A Shimano bz problemu.

Fuji bardzo fajny. Ale ta waga 9.07. No i korba. Korba ma dobre blaty Praxis ale jest to niestandardowa korba. Jak ma się korbę Shimano 105/Ultegra to możemy kupić do nich dowolny zestaw compact, semi compact i standard i przerobić ja pod potrzeby w parę minut. Nie każdemu jest to potrzebne oczywiście.

Scott w porządku ale napęd semi compact 52/36 z kasetą 11-28 nie jest na góry. A w takim rowerze powinien być. Ale ogólnie ok

Cannondale. Nie mam przekonania do tej firmy bo stosują dużo niestandardowych rozwiązań. Chociaż marka absolutnie premium. Niestandardowa korba. Tanie firmowe ale ciężkie koła. Reszta ok.

Focus Paralane 105 nie, bo nie Ultegra.

Focus Paralane Ultegra. Wszystko z grubsza ok. Nowa Ultegra RD-8000. Tanie, firmowe ale ciężkie koła. Napęd skonfigurowany pd góry. Jedyne co mi się nie podoba to średnica sztycy podsiodłowej 25,4 mm. Nikt takiej nie używa i jakby się złamała to może być problem z dostaniem.

Rose Xeon CDX-3100. Trochę brzydal. Ale na Ultegra Di2. A to jest duża różnica i dlatego go bym rozważył. 7,6kg. Napęd semi compact Ultegra z kasetą 11-32. Koła nieznane, jakiś model DT Swiss. Ogólnie brak zastrzeżeń oprócz wyglądu. Może na żywo ładniejszy.

Przełajówki za tyle bym nie kupił więc nie rozważam.

Ridley Fenix trochę za ciężki. Napęd semi compact ale z kasetą do jazdy po płaskim.

Gravela za 12 tys bym nie kupił.

 

Canyon Endurace CF SL Disc bije tu wszystko na głowę. Waga 7,6kg. Najnowsza Ultegra Rd-8000. Koła bez szału ale firmowe i nie jakieś strucle ważące tonę. Napęd semi compact 52/36 ale kaseta rozsądna 11-32. A że Ultegra to nietrudno zmienić na compact w góry. Jak ktoś ma dobrą nogę to 36/32 mu wystarczy. Bardzo dobre opony i świetna sztyca podsiodłowa.

Alternatywnie Rose Xeon

 

Spece Roubaix opiszę osobno bo to jest coś na czym się bardzo dobrze znam i wiem gdzie je dobrze kupić. Po za tym niektóre modele drastycznie różnią się od pozostałych rowerów.

Odnośnik do komentarza

Mam 184 wzrostu i jakieś 84-85 cm wewnętrzną długość nogi (teraz tak na szybko mierząc), czyli w zazwyczaj wychodzi rozmiar 56/58 w zależności od producenta.

 

Co do osprzętu to też mi się wydaje, że można w tych pieniądzach oczekiwać np kompletnej Ultegry.

 

Z kolei jeżeli idzie o Speca Roubaix to chyba mimo wszystko nie ten budżet, z tego co widzę to raczej należałoby dołożyć. Z tego co widzę Expert na ultegrze z kasetą 105 to prawie 16k. Dlatego zresztą pominąłem go w zestawieniu.

 

Canyon od początku mi się podobał i oferuje interesujący osprzęt w swojej cenie, natomiast trochę gorzej z dostępnością, chyba tylko zakup online, ale może się mylę. Jestem laikiem i raczej wolałbym zakup w stacjonarnym sklepie, gdzie od razu dopasują wszystkie parametry do moich rozmiarów, bo raczej mam na razie o tym bardzo blade pojęcie.

 

A co sądzisz o Cannondale Synapse albo wymienionych Fuji?

Odnośnik do komentarza

Dzięki za analizę, teraz ja muszę się przekopać przez to co napisałeś ;D i z nowymi wnioskami będę dalej drążył temat. W ogóle dzięki za zaangażowanie w temat.

 

W ogóle jak podejść do zakupu internetowego? Mam na myśli dobranie wysokości kierownicy, siodełka i nie wiem co tam jeszcze? Raczej nie czuję się na siłach, żeby zrobić to samodzielnie. Z kolei wydatek kilku stów na bikefitting czy jest tego wart? Z tego co pytałem w kilku sklepach to w cenie roweru oferują już taką usługę, w dwóch nawet profesjonalną.

 

Będę wdzięczny za namiary na Roubaix. Rozumiem, że wg Ciebie to będzie numer 1 wśród wszystkich wymienionych?

Odnośnik do komentarza

Ja mam skrzywienie w stronę Speca z pewnych powodów. Mam w domu 6 rowerów Specialized, w tym 1 Roubaix, 1 Ridley, 1 Trek. Po prostu lubię tę firmę i jej produkty. Niektóre z nich są lepsze niż podobne produkty konkurencji, niektóre nie. Akurat Roubaix uważam za produkt wyśmienity. Moją kolejną szosą będzie właśnie Roubaix Disc.

 

Co do dobioru rozmiarów. Jest świetny kalkulator online. Competitve Cylist Fit Calculator.

Żeby się dobrze zmierzyć potrzebujesz drugiej osoby. Z moich doświadczeń jego wskazania są bardzo dobre. Robiłem w tym roku bike fitting i zmieniono mi pozycję na trochę inną niż z tego kalkulatora, na której jeździłem latami. Po 6 miesiącach prób dostosowania się wróciłem do starej pozycji i więcej na żaden bike fitting się nie wybieram. Co nie znaczy że ktoś może mieć inne doświadczenia.

 

Nogi na długość masz rozmiaru L czyli 56. Też mam nogę 84-85 ale przy 175 wzrostu. A tułów masz gdzieś pomiędzy L i XL. Jak się pomierzysz to wyjdzie do jakiej wielkości pasujesz. Jak ktoś jest na granicy rozmiarów to zwykle należy wybrać model mniejszy. Łatwiej go dopasować.

 

Roubaix w najnowszej wersji od modeli Elite w górę (Elite, Comp, Expert, Pro) ma już najnowszą ramę z amortyzatorem Future Shock pomiędzy rurą sterową a kierownicą. Jeździłem na teście z tym rozwiązaniem przez godzinę. Komfortem przebija wszystkie szosy z jakimi miałem do czynienia. Wbudowany elastomer jest wymienny i można dobrać go pod swoje potrzeby. Ugina się w niewielkim zakresie ale tłumi niemal wszystkie nierówności drogi. Rower jest szybki a jednocześnie bardzo komfortowy. Żaden inny czołowy producent nie oferuje obecnie podobnego rozwiązania o ile mi wiadomo.

Odnośnik do komentarza

Nie wiem jak mi wczoraj umknął (dosłownie za rogiem).

Chyba jedyna odpowiednia dla mnie konfiguracja napędu to kompakt + 11-32, bo swego czasu miałem problemy z bólem kolan i chociaż teraz jest wszystko ok, to wolę dmuchać na zimne i nie przesadzać z obciążaniami. W sumie zawsze robię jakieś podjazdy i boję się, że czasami mogłoby braknąć pary, a stalowych nóg też nie mam.

 

Co do samego Roubaix to prosiłbym o rozwinięcie tematu amortyzacji w tym rowerze. Ostatnio w trakcie rozmowy ze sprzedawcą Look'a usłyszałem wiele słów krytyki w stronę "dziwnych wkładek" w sztycach stosowanych przez różnych producentów, które trzeba wymieniać itd., oczywiście na rzecz jedynego słusznego rozwiązania Look'a ;).  No dobra to ostatnie już dołożyłem. Pytanie jak w rzeczywistości jest z trwałością tego systemu Future Shock, o którym pisałeś? Czy dasz rady coś na ten temat powiedzieć.

 

Druga rzecz, na którą zwróciłem uwagę, to brak charakterystycznego wygięcia górnych rurek tylnego trójkąta w powyższym modelu, który z tego co zauważyłem, jest stosowany w większości ram endurance i odpowiada za amortyzację. Co w takim razie z Roubaix? Rower bardzo mi się podoba, tylko czy rzeczywiście jest taki komfortowy. Chciałbym obiektywnej opinii, bo jutro w sklepie pewnie usłyszę litanię samych zalet.

Odnośnik do komentarza

Również posiadam problemy z kolanami, biodrami i stopami związane z 30 lat grania w tenisa. Mam urwane pół więzadła rzepki więc staram się jeździć z wysoką kdencją na miękkich przełożeniach. Kolejna zaletę wyboru roweru z ciut mniejszą ramą może być fakt zastosowania krótszych ramion korb. A to wiem z doświadczenia bardzo pomaga zmniejszyć obciążenia kolan.

 

Compact i 11-32 jest bardzo dobrym rozwiązaniem w góry. Najnowsza Ultegra RD-8000 pozwala na użycie kaset z koronką 34. Przedłużacz przerzutki Wolf Tooth Road Link pozwala na ząłożenie kaset MTB.

 

Co to za dziwne wkładki sprzedawca miał na myśłi to nie wiem. I czy chodziło o sztyce podsiodłowe czy widelec też nie wiem. Nie wiem jak z trwałaością Future Shock. Wiem natomiast że zastosowali w zeszłym roku po raz pierwszy w Roubaix. W tym roku zaczęli również stosować w Diverge. Mniemam więc że rozwiązanie się sprawdziło. Cannondale stosuje podobne w różnych postaciach w swoich rowerach i też jest chwalone. W Specialized można zamówić każdą dowolną część więc nie powinno być z tym problemu. Dla mnie niedawno ściągano zaślepki pancerzy z Holandii więc jest to tylko kwestia tego czy dealer chce ci pomóc.

 

Tu masz świetne review:

 

Brać póki jest. Jeden z moich rowerów jest z Rowmixa.

Odnośnik do komentarza

Byłem wczoraj w rowmixie obejrzeć Roubaix Comp. Zrobił na mnie lepsze wrażenie niż Synapse. Kierownica pracuje prawie jak w moim Romecie na Suntour, wygląda na bardzo komfortowy i podobno taki jest. Sprzedawca twierdził, że sporo ludzi pokupiło już nawet S-Worksy po kilkadziesiąt tysięcy z Future Shock, bo tak świetnie się sprawdza. Będę musiał go przetestować.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...