Skocz do zawartości

Rower do 5 tys. zł TREK SUPERFLY 5 vs. CUBE REACTION GTC 2x carbon vs. SPECIALIZED 2017 ROCKHOPPER PRO


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Rozważam zakup roweru i biorę pod uwagę:

- TREK SUPERFLY 5 2017

- CUBE REACTION GTC 2x carbon red 2017/ ew. jakiś niższy model np. LTD RACE bo ten Carbon dość drogi

- SPECIALIZED 2017 ROCKHOPPER PRO 29

To będzie mój pierwszy rower tej klasy, jestem początkujący i chciałbym mieć ten rower na długo. Głównie do lasu, drogi polne i czasem na szosie.

Co sądzicie?

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza

No więc jeśli chodzi o Trek Superfly 6 to dostajesz bardzo dobry rower, z bardzo dobrą dożywotnia gwarancją na ramę z bardzo dobrym amorem. Jego osprzęt i hamulce są dla mnie lekką zagadką. Owszem jeździłem na grupie GX ale bardzo krótko. Wszystko działało dobrze ale to stosunkowo nowa grupa i trudno powiedzieć jak będzie z jej jakością długoterminową. To samo dotyczy hamulców SRAM Level T. Jeśli chodzi o koła to wszyscy na nie narzekają ale nie zmienia to faktu że jest to bardzo dobry rower. Nie kupiłbym tego roweru ze względu na jedną cechę. Brak sztywnej osi z tyłu. To oznacza problemy z regulacją tylnego hamulca. W rowerze za tyle pieniędzy powinny być dwie sztywne osie.

 

Scott Scale 950 jest ciekawym dziwolągiem. Z jednej strony ma świetny amor Fox Float 32 na którym sam jeżdżę. Jego praca podoba mi się bardziej niż RockShox Reba. Sam ten amor w detalu kosztuje w pobliżu 3000 zł. Dla porównania Reba RL kosztuje koło 2000. Z drugiej strony wyposażono go w kombinowany napęd 10-biegowy. Ma to swoje wady i zalety. Z jednej strony przebiegi na łańcuchu 10-biegowym będą dłuższe niż na 11-biegowym. Z drugiej strony nie jest to najnowszy typ napędu jeśli ma to dla kogoś znaczenie. Hamulce odstają niestety jakością i są klasy Shimano Alivio. No i znowu nie mamy tylnej sztywnej osi.

 

Ciekawy wybór. A ja wybieram coś zupełnie innego.

 

Alternatywy

 

Specialized Epic HT 29