Sajekk Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 Cześć! Wiem, że nie powinno zaczynać się przygody z forum od pytań, ale mam naglący "problem", który spędza mi sen z powiek :) Jestem perfekcjonistą i poniższa przypadłość nie daje mi spać :P Jakiś czasu zauważyłem, że tylne koło krzywo leży w ramie. Po lewej stronie, opona jest bliżej dolnej rury tylnego trójkąta niż po prawej stronie. Na żywo jest to widoczne wyraźniej niż oddaje to zdjęcie. Różnica w odchyle wynosi ok pół centymetra między prawą a lewą stroną. Przy górnej rurze trójka opona jest symetrycznie. Zauważyłem, że ma to związek z tym, że oś piasty tylnego koła luźno leży w haku przerzutki, tzn. można ją delikatnie przesuwać przód-tył. Jeśli ustawi się koło symetrycznie i zamknie się szybkozamykacz to jest ok, ale wystarczy przejechać się kawałek i koło traci symetrie w ramię. Naciskając na pedały działamy siłą i jak gdyby ciągniemy łańcuchem kasetę do przodu i wtedy z tej strony ośka się przesuwa do przodu co skutkuje tym, że koło ucieka właśnie w lewą strone. Może zawile trochę napisałem, ale mam nadzieję że zrozumiecie o co chodzi. Moje pytanie brzmi, co z tym zrobić? Próbowałem już odkręcać i przykręcać ponownie hak przerzutki zwracając uwagę na jego idealne dopasowanie do rany itd. i nic. Może hak jest po prostu jakiś trefny/wyrobiony albo oś piasty jest za krotka i powinna opierać się na ramie a nie na haku? PS W tym modelu hak przerzutki jest przykręcany po wewnętrznej stronie a nie zewnętrznej, dlatego oś piasty opiera się na haku, a nie na samej samie. Po drugiej stronie (lewej) oś piasty opiera się normalnie na ramie i jest spawana idealnie bez luzów. Zdjęcia: https://imgupload.pl/zdjecie/I2osg - zdjęcie ogólne https://imgupload.pl/zdjecie/I29N0 - zdjęcie ogólne https://imgupload.pl/zdjecie/I2Gu4 - zdjęcie ogólne https://imgupload.pl/zdjecie/I2A3C - zdjęcie ogólne https://imgupload.pl/zdjecie/I2Obk - lewa strona, idealne spasowanie https://imgupload.pl/zdjecie/I2Pkx - prawa strona, widoczny luz https://imgupload.pl/zdjecie/I2hqV - prawa strona, widoczny luz fot.2 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 Widziałem gdzieś identyczny wątek dotyczący Krossa. Podejrzewano że to krzywa rama. Okazało się że to koło podłej jakości w którym jest skrzywiona piasta czy jej bębenek. Udaj się z reklamacją do serwisu. Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 Nie znam się, ale czy jest w ogóle prawidłowo, by oś piasty opierała się na haku przerzutki, a nie na ramie? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 https://roweroweporady.pl/f/topic/2235-kross-level-b6-montaz-tylnego-kola/ Odnośnik do komentarza
Sajekk Opublikowano 26 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 Sprawdzałem przed chwilą ramę i wydaje sie prosta, koło również proste, nie bije, kręci się prosto itd. Przekrzywienie ewidentnie powstaje gdy przesunie się od piasty w haku. Gdy je przytrzymam, ustawie prosto w neutralnej pozycji i zamknę szybkozsmykacz to koło kreci sie prosto i jest symetryczne względem ramy. Jak przyłożę siłę przy pedałowaniu to wtedy oś piasty się przesuwa do przodu o ten widoczny luz i koło jest przekrzywione wzgledem ramy. Wydaje mi sie że hak przerzutki nie jest zlicowany z hakiem ramy. Otwór w haku przerzutki jest odrobinkę szerszy niż w ramie. A oś opiera się tylko na haku przerzutki i stąd jest tam luz. I teraz czy wymiana haka coś da, czy w nowym też bedzie minimalnie szersza szczelina na ośkę? Czy może poszukać dłuższej osi piasty tak żeby sie opierała z dwóch stron na ramie? (są w ogóle dłuższe ośki?) Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Każda rama jest przystosowana pod konkretny rodzaj piasty, nie możesz stososować sobie innych ot tak. https://www.forumrowerowe.org/topic/180268-piasty-standardy-mocowania-piast-do-ramy/ Podjechałbym do serwisu, zobaczył co sądzą o opieraniu się piasty na haku i żeby wyeliminowali inne możliwości. Odnośnik do komentarza
Sajekk Opublikowano 27 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Tylko myślałem żeby wymienić samą oś piasty na dłuższą, a nie cała piastę. Chyba jednak przejade sie do serwisu z tym, ale to już po zakończeniu sezonu bo szkoda mi teraz tych ostatnich ciepłych dni :) Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Nie rozumiem, na każdej fotce Krossa B3 jaką znalazłem w necie hak jest po zewnętrznej stronie ramy. Jesteś pewien, że jest on dobrze u Ciebie? Kto go montował? Odnośnik do komentarza
Sajekk Opublikowano 27 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Taki dostałem przy zakupie. Ale ten hak na zewnątrz nie może być, bo rama jest specjalnie wyprofilowana tak, aby on był od wewnątrz. Tu zdjęcia przykładowe z neta: https://i.ytimg.com/vi/zY2XJwvHvN0/maxresdefault.jpg Level B3 2016 taki jak mój, rocznik 2017 i 2018 też ma tak to rozwiązane. Rocznik 2015 ma na zewnątrz ten hak https://www.kross.pl/sites/default/files/styles/bike_zoom/public/bikes/2015/mtb_xc_29/level_b3_czarny_niebieski_pomaranczowy_mat.png?itok=ffXWeGMs Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się