woytaski Opublikowano 15 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2017 Potrzebuję wyposażyć starego, dobrego górala Author Respect w nowe kapcie.Rower służy obecnie młodemu, ale oryginalne opony to już praktycznie slick'i :) Ponieważ rower wykorzystywany jest obecnie praktycznie do jazdy po mieście i w mało wymagającym terenie: podwrocławskie wały (twarde, ubite ścieżki) szukam oponek przełajowych, z niskim oporem toczenia ale jednocześnie uniwersalnych do jazdy w lekkim terenie. Wstępnie wytypowałem sobie Schwalbe CX Comp ale...Oryginalne opony Ritchey Speedmax mam w rozmiarze 26 x 1.9; Schwalbe są w rozmiarze 2.0.Obręcze na rowerze to Ritchey Rock Comp 6061. Czy te Schwalbe nie będą za szerokie na posiadane obręcze? Ew. czy do preferowanych warunków decydować się na węższe niż obecne (biorąc pod uwagę, iż mają to jednak być opony uniwersalne)? Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 15 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2017 Ja bym do miasta brała węższe, szczególnie, że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Zaczynałam od 1,95, a potem zeszłam do 1,75, bo na mniej nie pozwoliły obręcze, ale z prawdziwą radością witałam dopiero 35c w nowym rowerze ;) Co do 35c to kapitulowały dopiero na głębokim piachu, poza tym bardzo je lubiłam. Teraz trzymam je do szosy, żeby mieć gravela dla ubogich :P Obręcze powinny być oznakowane, jaki rozmiar opony możesz włożyć i jeździć bezpiecznie, ewentualnie możesz posiłkować się tabelką z bloga Łukasza: P.S. Do warunków, o których piszesz, oczywiście semi-slicki. Odnośnik do komentarza
woytaski Opublikowano 16 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2017 ETRTO obręczy 559x17 Czyli max to 559-50. W takim razie CX Comp od Schwalbe się zmieści. Ew. z węższych: Author Cross MTB 47-559, Schwalbe Land Cruiser 47-559, Continental Ride Tour 47-559. A jakie są Wasze typy? Tylko coś co nie zruinuje mi budżetu;) Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 16 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2017 Widzę, że jednak chcesz syna (lub syn sam chce) po tym mieście wymęczyć :D Tak w ogóle, jak interesują Cię CX Compy to są też w rozmiarze 26x1,75. Ja jeździłam na Kendach Khan z wkładką antyprzebiciową. Zrobiłam w sumie prawie 3000km, wyglądają jak nowe. Opinie są mieszane, a główne zarzuty to, że ciężkie. Mnie jeździło się dobrze. Jak się trochę rozjeździłam (bo zaczęłam jeździć dopiero od maja 2016), to na drogach 80-90% asfalt plus reszta lekki teren na 26 calach (profil raczej pagórkowaty, bo taki u nas dominuje) bez ciśnięcia na dystansach >50km osiągałam spokojnie średnią prędkość powyżej 22km/h. Odnośnik do komentarza
woytaski Opublikowano 16 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2017 CX Comp węższe są jedynie na koła 24 i 28.Co do zamęczenia, to mają być uniwersalne opony do miasta i w lekki teren, a więc nie tylko na asfalt...Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 16 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2017 Faktycznie, tak to jest, jak się Googla na małym ekranie ;) Rozumiem, że na lekki teren. Jakby miały być jedynie na asfalt, to bym Ci polecała slicki 26x1,25. Po prostu wydaje mi się, że 1,75 to dobry kompromis, ale w takim razie może niech wypowiedzą się też inni. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 16 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2017 Do naprawdę wygodnego przemieszczania się po mieście, jednak im szersza opona, tym lepsza. Zwłaszcza jeżeli infrastruktura jest taka sobie (a najczęściej jest). Piszę to z doświadczenia, na co dzień jeżdżę na oponach 28/32/35/38C i od czasu do czasu na czymś dwucalowym lub szerszym. I wtedy, mimo większych oporów toczenia, mimo większej masy, mimo mniejszej chęci do przyspieszania, to jednak czuć różnicę podczas jazdy po dziurawych asfaltach, ścieżkach z kostki, krawężnikach itd. Piszę tylko o mieście i trasach rzędu 5-15 kilometrów. Jeżeli miałbym jeździć także na dalsze, asfaltowo-gruntowe wycieczki, zdecydowanie poszedłbym w coś węższego, bliżej 35-38C. Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 16 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2017 Schwalbe Smart Sam, świetne oponki typu semi-slick moim zdaniem. Odnośnik do komentarza
woytaski Opublikowano 16 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2017 To prawda. Mam je w Cross'ie. Niestety nie biorę ich pod uwagę, bo w poszukiwanym rozmiarze nie występuje:( Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 Jest jeszcze Schwalbe Marathon Cross ale to już około 100zł za sztukę, choć podobno warto. A z wymienionych przez Ciebie ( zaznaczam że na żadnej nie jeździłem, więc wybór czysto wizualny) najlepiej mi się widzi ten Author, później chyba Conti i na końcu Schwalbe. W trakcie użytkowania wrażenia mogą być oczywiście całkowicie odwrotne. Odnośnik do komentarza
woytaski Opublikowano 18 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2017 Jest jeszcze Schwalbe Marathon Cross ale to już około 100zł za sztukę, choć podobno warto.Też się nad nim zastanawiałem ale stwierdziłem, że jednak nie wydam tyle na opony do roweru, który za 2, max. 3 lata i tak będę musiał zmienić... Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
woytaski Opublikowano 19 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 Dzięki wszystkim za porady. Kupione Land Cruiser'y od Schwalbe. Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 Napisz za jakiś czas jak się sprawują, zwłaszcza teraz w takiej już jesiennej pogodzie. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się