Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
MaciejRutecki

Gazelle Paris C7 2015

Polecane posty

Rower zakupiony w lipcu 2015 roku dla dziewczyny. Z racji, że ja zajmuję się serwisowaniem, a nie jeżdżę na nim, to w opisie skupię się głównie na tym technikaliach.

Optycznie niewiele różni się od tegorocznego modelu:
https://www.gazelle.pl/upload/150/150,U86n7KEZxblrtaVB3EuIVSEDhEXmI6B7-d.jpg



Trudno powiedzieć ile ma przejechane: używany przez cały rok, do października ubiegłego roku 30km dziennie, "garażowany". Od października znacznie mniej, bo tylko 10km dziennie, ale parkuje pod "chmurką" i mogłem się przekonać jakiej jakości są uszczelnienia i odporność na warunki zimowe.

Model występuje w prostszej wersji C7 oraz C7+, w której zastosowano m.in. mocniejsze hamulce rolkowe, amortyzację i inne oświetlenie. My mamy podstawowy model.


Rama
Aluminiowa, z widelcem stalowym, "damka". Niski środek ciężkości i dobrze położony lakier (choć już nosi ślady od butów, szpilek -- urok metalowych fleków). Trwałość lakieru na warunki zimowe jest bardzo dobra. Generalnie podejście projektantów: ma być ładnie i solidnie. Bez fajerwerków, typowy wół roboczy.

 

Napęd
Nexus 7, ale z serii produkowanej w Japonii, działa bez zarzutu. Łańcuch ma niewielką tendencję do rozciągania się (0,3%), w dodatku pełna osłona łańcucha ogranicza konieczność smarowania do dwóch razy w roku. Uszczelnienia napędu i piast spełniają swoją rolę w pełni: nie ma żadnych śladów korozji itp. mimo że rower parkuje po 8h dziennie w dowolnych warunkach. BTW napęd przeżył bez żadnych problemów ulewę z lipca 2016 roku w Gdańsku, która podtopiła miejscami to miasto.

 

Hamulce

Hamulce rolkowe. Przód z modulatorem i z dyskiem chłodzącym, tył bez niego. W sumie tył prosi się o wymianę o coś lepszego, co prawda, dla drobnej i lekkiej kobiety jest wystarczający, ale jest wyraźnie słabszy od tego co mam w innym rowerze. W dodatku demontaż koła wymaga odkręcenia linki od hamulca i konieczności późniejszej regulacji (nie ma śruby mocowanej na lince, którą tylko się odczepia od hamulca, bez konieczności jej odkręcenia, jak np. w BR-C3000).

Konserwacja niemal zerowa. Jedynie w przednim hamulcu musiałem uzupełnić olej, bo stary się wypalił.

Pancerze poprowadzone na całej długości i w dodatku schowane w ramie (poza odcinkiem od klamek do sterów). Podobnie z linką od biegów.

Koła

Nie mam pojęcia jakie są dawane przez producenta opony. Ja rower zamówiłem z oponami Vredestein Perfect Extreme: konkurent Schwalbe Marathon Plus, ale wyraźnie lżejsze i lepiej się sprawują na mokrej nawierzchni w zimę.

Obręcze Rodi Vision. Bicie poniżej 0,5 mm i nawet nie próbuję wycentrować.

Rozmiar opon: 37x622 i raczej bym nie próbował wstawiać większych.

 

Siodełko i chwyty kierownicy

Siodełko Selle Royal zaprojektowane dla Gazelle. Twarde jak na miejskie, ale dobrze wyprofilowane. 2x 30km jeździ się wygodnie i bez zmęczenia. Sztyca bez amortyzacji.

Chwyty ergonomiczne są wygodne, mocowane na imbus (ułatwia to regulację i wymianę). Można kupić skórzane.

 

Oświetlenie

Z tyłu Spanninga zaprojektowana dla Gazelle (zintegrowana z bagażnikiem). Długi czas świecenia (min. 180h i nadal świeciła pełną mocą), dobra widoczność (także z boku). Brak czujnika rozładowania.

Z przodu chyba także Spanninga, zasilana przez dynamo. 10-15 lux. Bez szału jeśli chodzi o oświetlenie drogi, ale jest doskonale widoczna z odległości 400 metrów (sprawdzałem) parząc na wprost i 200 metrów z boku.

 

Znalezione usterki
W zasadzie żadnych poważnych. Od słońca chwyty kierownicy robią się średnio ładne i pewnie po zimie pójdą do wymiany. Trafiła mi się chyba felerna dętka, bo 4 dziury po kolei (łatałem w domu jedną, to chwilę obok była kolejna, jak tylko co włożyłem dętkę do opony). Piszczała uszczelka od sterów podczas kręcenia kierownicą. Chyba mnie czeka skasowanie luzu w sterach (klasyczne) i muszę się wreszcie wziąć za to.


Co zmieniłem w rowerze:
- opony na Vredestein Perfect Extreme
- dętki na model z zaworem samochodowym (były Dunlopy),


Opinia ogólna
Fajny rower do miasta. Bardzo wytrzymały jeśli chodzi o warunki pogodowe i sól -- bez obaw wytrzymuje parkowanie przez cały dzień na zewnątrz. Co do wyglądu się nie wypowiadam. Z opinii właścicielki: ładny, wygodny i czuje się na nim bezpiecznie.


Konkurencja
Batavus oraz Cortina.
 

Udostępnij ten post


Link to postu


Zapraszam do obejrzenia jednego z odcinków Rowerowych Porad na YouTube. Będzie mi bardzo miło, jeżeli zasubskrybujesz mój kanał :)



Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...