Skocz do zawartości

Rower do 3500 zł.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Nadszedł czas aby zamienić składaka, który woził mnie do przedszkola na coś nowocześniejszego. Głownie będzie służył jako dojazd do pracy - 7.5 km. Niestety droga zróżnicowana. Większą część stanowi asfalt, jednak 2.5 km to gryz/mała kamyczki - coś ala szuter oraz kilometr przez obszar kolejowy, czyli droga z rudy z dużą liczbą przejazdów kolejowych. Oprócz dojazdów do pracy, chciałbym zastąpić bieganie na rower. Myślę, że 20-25 km dwa razy w tygodniu po asfalcie i kostce. 
Zastanawiam się nad rowerem typu fitness, a dokładnie Cube SL Road Pro, którego mogę nabyć za 2900 zł. 

https://www.cube.pl/rowery_2017/road-triathlon/sl-road/cube-sl-road-pro-greynflashyellow-2017/

Rozglądałem się również za gravel, jednak ceny odstraszają.

Co sądzicie o Cube? Dobry wybór? Dodam, że posiadam 176 cm wzrostu i 75 kg wagi, więc celuję w rozmiar 53. Niestety jestem nie mam gdzie sprawdzić Cube ani jakiekolwiek innego roweru w sklepie stacjonarnym, gdyż nie mam takiego w promieniu 100 km (takiego z prawdziwego zdarzenia sklepu rowerowego). 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza

Z perspektywy czasu mogę się wypowiedzieć bo kupiłem w styczniu Cube SL Road Pro 2016 na Sorze za 2800 PLN.

 

Rower jest OK. Tzn. Sora jeśli chodzi o zmienianie i regulacje jest dla mnie na wystarczającym poziomie, brakuje jedynie czasem pośrednich koronek do utrzymania odpowiedniej kadencji. Hamulce, mimo ze to najtańsze hydrauliki to spokojnie dają rade i w porównaniu do moich starych V-breakow jest to niebo a ziemia. Nie miałem z nimi żadnych problemów, ale i nie mam porównania do modeli wyższych.

 

Złapałem na tym rowerze porządnego bakcyla, przejechałem już 2500 km, ale z perspektywy czasu w rowerze brakuje mi głównie jednej rzeczy: baranka. Owszem mam rogi, są spoko, ale wolałbym wąską kierownicę z większą ilością chwytów. Mam dwa komplety kół jedne na szose 28c , jedne gravelowe do lasu semislicki 35c i to się super sprawdza. Na 35c i niskim ciśnieniu jest super wygodnie, a na 28c się tnie po szosie elegancko. Rower jest mega uniwersalny i szybki, ale na długie dystanse zdecydowanie przydałby się baranek.

 

Dziś wybrałbym raczej gravela, problem w ich cenie i dostępności. Skusiła mnie troche niska cena dziś poczekałym i zainwestował więcej. Ale takie rzeczy trudno jest ocenić nie posiadając jeszcze roweru i nie wiedząc dobrze co będzie sprawiało radość i że aż tyle się będzie jeździć. Jeśli z hamulcami mechanicznymi to chyba tylko trp spyre C z uwagi na dwa ruchome klocki. Ponoć w tym roku decathlon ma zaprezentować swojego gravela z tarczówkami i Merida tez wprowadza nowy model, wiec chyba bym sie wstrzymał i poczekał. Moim zdaniem Cube nie ucieknie z ta cena. Aha i jeszcze jedno co moim zdaniem jest bolączką tego roweru to waga. Nie wiem z czego to wynika, może z tego że sama rama to 2kg, ale w porównaniu do konkurencji rower jest o 1-2 kg cięższy.

 

Jesli chodzi o fitnessy to spójrz na oferte Canyona. W roczniku 2017 mieli bardzo dobre ceny a potem i promocje na nie. Nie wiem jak teraz z rocznikiem 2018.

 

Z racji, ze ten brak baranka nie daje mi spokoju porownywalem tez geometrie cube'a do ich rowerow szosowych z serii Endurance i jest prawie identyczna jeśli chodzi o pozycje, rożni sie tylko ewentualnie większym rozstawem kół i długością tylnego trójkąta. Pozycja na kierownica jest bardzo zbliżona. Dlatego zastanawiam się jeszcze nad zmiana kierownicy na baranka. Wymagałoby to niestety zmiany praktycznie całego osprzętu bo klamkomanetki hydrauliczne sa od Tiagry w gore. No i ich cena przyprawia o zawrót głowy. Jeśli wiec decydowałbyś się na fitnessa, a nie chciał sobie odcinać takiej drogi to dobrze jest wziąć jednak coś od Tiagry w górę.

 

Zwróć też uwagę na rozmiary Cube. 53 może być za mały, bo tak naprawdę ich 53 ma mniejszy rozmiar. Ja mam 59 co odpowiada mniej wiecej normalnemu rozmiarowi 56 przy wzroscie 184 i na pewno nie jest za duzy.

Jesli zdecydujesz sie na zakup to zwróć tez uwagę na zabezpieczenie główki ramy jakimiś naklejkami, bo kable od hamulców i przerzutek strasznie ocierają o główkę i szybko robią sie duze rysy i ściera lakier w tym miejscu.

Odnośnik do komentarza

Mam podobne odczucia. Byłem właścicielem pięknego fitnessa Specialized Sirrius 9,8kg. Niestety był to taki ni pies ni wydra. Już nie do jazdy terenowej a jeszcze nie do jazdy szosowej. Przez brak baranka cierpiała aerodynamika jazdy po asfalcie i nie było się gdzie ukryć przez wiatrem. W terenie opony były za wąskie więc się do tego nie nadawał. Jeździłem nim po górach bo miał miększe przełożenia niż w szosie ale teraz to się zmieniło i na szosie można mieć takie same. Jeździłem trochę do miasta ale do jazdy po krawężnikach, ścieżkach rowerowych i kostce lepszy jednak był góral lub cross. Więc oceniam że jest to rower do w miarę komfortowej jazdy po asfalcie i ewentualnie szutrach i do miasta. Kupił go mój kolega sakwowiec i ujeżdża go po asfaltach z sakwami. Tu na forum część osób, która kupiła fitnessa jednak się go pozbyła. Natomiast część ma przełajówki, chyba głównie Meridy i ci są bardzo zadowoleni.

Odnośnik do komentarza

Z innych uwaga to Cube jest producentem używającym stosunkowo ciężkich ram w niższych modelach swojej kolekcji w porównaniu do konkurencji. Co do hamulców TRP Spyre to pojawiły się już lepsze, TRP Spyke i TRP Hy-RD ale są zancząco droższe. W sprzedaży są też tzw. tarcze pływające czyli układające się do klocków. To powinno poprawić sytuację.

Odnośnik do komentarza

Dziękuję ślicznie za odpowiedź, szczególnie @grzehu.

Byłem nastawiony na fitness ale widzę że lepiej będzie się wstrzymać. Niestety gravel są absurdalnie drogie (4k za sore). Obawiałem się mechaników ale widzę że bezzasadnie. Wypada się więc wstrzymać z zakupem i poczekać.

Zanalazlem na allegro jeszcze takie rowerki:

- http://allegro.pl/fuji-cross-1-7-52cm-2017-rower-przelajowy-warszawa-i6946551309.html

- http://allegro.pl/fuji-tread-1-1-54cm-2017-rower-gravel-tiagra-w-wa-i6926821749.html

Niby cube na przełajowego rowerka ale musi być dla mnie możliwość przyjemniej zamontowania błotników.

Odnośnik do komentarza

Dziękuję ślicznie za odpowiedź, szczególnie @grzehu.

Byłem nastawiony na fitness ale widzę że lepiej będzie się wstrzymać. Niestety gravel są absurdalnie drogie (4k za sore). Obawiałem się mechaników ale widzę że bezzasadnie. Wypada się więc wstrzymać z zakupem i poczekać.

Zanalazlem na allegro jeszcze takie rowerki:

- http://allegro.pl/fuji-cross-1-7-52cm-2017-rower-przelajowy-warszawa-i6946551309.html

- http://allegro.pl/fuji-tread-1-1-54cm-2017-rower-gravel-tiagra-w-wa-i6926821749.html

Niby cube na przełajowego rowerka ale musi być dla mnie możliwość przyjemniej zamontowania błotników.

Błotniki zamontujesz i bez mocowania np. crud roadracer mk3 do opon max 35c

 

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Fajne rowery. No i jeśli to dla kogoś ma znaczenie to Fuji jest to kultowa marka z ponad 100-letnią tradycją. Pierwszy ma lepszy osprzęt ale typowo przełajową korbę 46/36. Dobra do miasta i jazdy off-roadem. Drugi ma grupę niżej i szosową korbę compact 50/34. Oba mają kiepskie hamulce ale w tej cenie raczej nikt lepszych nie daje. Brałbym tego pierwszego. Zmiana blatu jak trzeba nie jest kosztowna. Pierwszy ma też z przodu sztywną oś. Korby w obu oszczędnościowe podobnie jak koła. Ale tak jest w tej półce cenowej.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...