Skocz do zawartości

Rower Ross Cross rs-2000 opinia i pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Rower fajny. Cena bardzo wygórowana. Nie wiem czy dałbym 2000. Za tę cenę można kupić używaną przełajówkę na ramie full carbon a nie alu. Starszej daty klamki grupy Shimano 105 5700. Odlschoolowe hamulce cantilever. Nie kupiłbym już przełajówki bez hamulców tarczowych, chyba że bardzo tanią. To tak jak kupić rower na MTB na kołach 26. Za chwilę nie będzie innych przełajówek niż na tarczach. Rose jest niezłą firmą. Na poziomie Cube czy Kross.

Odnośnik do komentarza

Na szosę nie ma lepszego roweru niż szosa. Pytanie ile tego miasta i off-roadu planujesz. Najlepszy wydawał by się gravel czyli połączenie szosy typu endurance z przełajówką. Jeśli chodzi o jazdę po szutrach i gruntówkach, szosa na oponach 28 da radę. Sam na takiej jeżdżę. Ale po korzeniach w lesie singletrakami nie i do jeżdżenia po krawężnikach miejskich też niekoniecznie. Do tego jest potrzebna szersza opona na niskim ciśnieniu. Do gravela da się taką włożyć

Odnośnik do komentarza

Mógłbym zrezygnować z szutru i jeździć tylko po szosie, ale nieraz może się zdarzyć, że trzeba przejechać po drobnych kamieniach.

Czyli ta merida w mojej sytuacji będzie najlepszym wyborem? Zawsze będzie możliwość założenia opon cieńszych - szosowych, a odwrotnie nie zawsze.

Czy jest jakaś kolosalna różnica między gravelem, a endurance?

Zależy mi również na wygodnej pozycji pleców, bo mam z nimi problemy. Zależy mi też na kręceniu amatorskich wyników na szosie.

Odnośnik do komentarza
Gravel jest to generalnie przełajówka o geometrii endurance. Czyli rower z taką geometrią gdzie jest krótsza górna rura i długa główka rury sterowej przez co pozycja jest bardziej wyprostowana co jest korzystne dla kręgosłupa. Długi tylny trójkąt ramy sprzyjający komfortowi. Plus możliwość założenia szerokich opon dających zarówno komfort jak i możliwość jazdy w lekkim terenie. Wszystkie nowoczesne gravele są wyłacznie na tarczówkach.

 

Typowa przełajówka to rower o krótkim tylnym trójkącie i krótkiej gornej rurze ale bardzo niskiej pozycji z możliwością założenia szerszych opon. Zaprojektowany do godzinnych wyścigów podczas których biega się z nim na ramieniu po schodach, przez przeszkody sztuczne i naturalne i jeździ po lesie i w błocie i po piacach po króciutkich podjazdach i zjadach na oponach 700x33 na niskim ciśnieniu. Taki rower ma zwykle napęd z korbą 46/34 lub 46/36. Wszystkie nowoczesne przełajówki są już na tarczówkach.

 

Ta Merida nie jest typową przełajówką bo ma kompaktowy napęd szosowy czyli korbę 50/34. Ma tylną przerzutkę z krótkim wózkiem co oznacza że nie można użyć kasety o większym zakresie przełożeń niż 11-28. Gdyby chciało się jeździć na niej po górach to będzie bardzo ciężko mo największe możliwe przełożenie to 34x28. Ja na góry mam zwykle albo 30x29 w Campagnolo albo 34x32 w Shimano. Oczywiście zawsze można zakupić przerzutkę z długim wózkiem i to zmienić.

 

Szosa endurance to szosa w której geometria jest zrelaksowana w stosunku do szosy race czyli dłuższa jest główka rury sterowej przez co pozycja jest wyciągnięta ale podniesiona w górę. Zwykle jest większy rozstaw kół (długi tylny trójkąt) przez co rower bardziej redukuje nierówności drogi i zwykle można założyć trochę szersze opony. Wiele nowych szosówek typu endurance jest na tarczówkach. Wielu producentów stosuje specjalną budowę ramy i różne komponenty żeby zwiększyć komfort jazdy. Ale rower taki nie jest zwykle ani tak szybki ani tak zwrotny jak szosa typu race.

 

No i szosa race. Zwykle maksymalnie sztywna, maksymalnie zwrotna, pozycja maksywalnie pochylona w celu uzyskania maksymalnej aerodynami i prędkości.

 

Z tego co napisałeś to optymalnym wydaje się być gravel. Z kolei jeśli przymierzasz się do szybkiej jazdy i jazdy na szosie np. w grupach to szosa endurance. Jest szansa połączyć jedno z drugim kupując szosę endurance na tarczówkach. Tam jest możliwość założenia trochę szerszych opon a jednocześnie szybkiej jazdy po szosie. Sam się przymierzam do zmiany mojej szosy endurance na podobną ale na tarczówkach.

 

Jak masz możliwość to przejdź się do Intersportu. Mają teraz wyprzedaż szos Gianta. Za 3700 endurance na ramie alu na tarczówkach, za 4700 i 5300 na ramach karbonowych. Przełożenia dobre na góry. Świetne rowery.

 


Odnośnik do komentarza

https://www.goride.pl/szosowe/kross-vento-3-0-2017?gclid=CjwKCAjwranNBRBhEiwASu908M_KpJ89ahnqr5cmPpreC6iLbgCIW4j6CnivnEtZmPyfJdfrFcHaWxoCEiIQAvD_BwE

 

Co myślisz o tym i założenie mu 28mm opon?

Sam nie wiem co dla mnie będzie najlepsze.. Głównie chodzi mi o wygodną pozycję.

W tym krossie jest widelec carbonowy, a podobno carbon dobrze tłumi drgania, dodać do tego tą oponę 28mm i myslę, że by było ok. Tylko, że ta pomycja pewnie w meridzie wygodniejsza?

Odnośnik do komentarza

To nie jest tak że weźmiesz i sobie założysz opony jakie chcesz do szosówki. Większość szos wyścigowych z hamulcami obręczowymi nie pozwoli na założenie więcej niz 25 mm. Nie wiem jak jest w tej. Karbon tłumi drgania znacznie lepiej niż alu. Merida ma krótszą górną rurę i można założyć szersze opony więc komfort z pewnością będzie lepszy. Hamowanie dzięki tarczówkom też.

 

Ten będzie jeszcze wygodniejszy:

https://www.intersport.pl/sporty/rowery/rowery/szosowe/rower-giant-anyroad-2-700529.html

I dostaniesz jeszcze 340 w bonie do wydania u nich

Odnośnik do komentarza

Chyba wybiorę jednak meride. Tak jak napisałeś, ma napęd typowo szosowy, czyli 50/34, więc będę mógł kręcić swoje wyniki na szosie. Jeżeli opony na asfalcie będę miały ciężko, to zawsze będę mógł zmienić na cieńsze. Myślę, że skoro to gravel/przełaj, to felgi też nie są jakieś lipne. Rama chyba bardziej sprzyjająca dla pozycji pleców.  Widelec niestety alu, ale może zrekompensują to te szersze opony.

Odnośnik do komentarza

Przeczytałem na szybko co prawda review Meridiy Cyclocross 500 i jest bardzo pozytywne. Niestety widelec alu w 300 jest lipą. Tego nie zauważyłem. Można to tylko skompensować niskim ciśnieniem w oponach. Na oponach szosowych będzie mega sztywno i niekomfortowo niestety. Natomiast standadrowo dają dużo podkładek pod mostek więc można uzyskać komfortową, bardziej wyprostowaną pozycję. Jak chcesz moge dać namiar do kolegi, który handluje Meridą z Warszawy. Może coś utargujesz.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...