Skocz do zawartości

Deore XT - napęd, hamulce Deore/SLX


Rekomendowane odpowiedzi

@snowboarder

Co do łańcucha to nieprecyzyjnie się wyraziłem. Do napedów 10-rzędowych były inne łańcuchy do szosy i inne do MTB. Chociaż można było używać ich również zamiennie. Łańcuch do MTB był kierunkowy i miał z założenia lepiej współpracować z napędem MTB i mniej go zużywać. W napędach 11-biegowych masz łańcuch uniwersalny, który jest zarówno do szosy jak i do MTB. Dlatego piszę że nie wiem czy to dobrze. Być może koncepcja dedykowanego łańucha do MTB się nie sprawdziła. A łańcuchy 11-biegowe sa 3. Pewnie jak to zwykle bywało róznią się powłoką antykorozyjną. Tu jest lista oznaczeń i łańcuchów:

http://blog.artscyclery.com/gear/gear-shimanos-ever-chainging-nomenclature/

Odnośnik do komentarza

Ja mam teraz w szosie łańcuch Ultegry 11-biegowy. Na razie po 1000 km nie jest wyciagnięty i sprawuje się dobrze. Natomiast mój ostatni 10-biegowy XT HG95 w MTB załatwiłem w ciągu 3 miesięcy. Nie wiem ile przejechałem ale jeździłem sporo i w ciężkich warunkach i jest już wyciągnięty prawie o 1 ogniwo. Chiałem kupić XTR ale nigdzie nie mogłem znaleźć. Chyba XTR 10-biegowe wycofali.

Odnośnik do komentarza

Nie wiem czy ta dyskusja rozwija się w sensownym kierunku. Są osprzęty lepsze niż SLX/XT. Produkuje je zarówno Shimano jak i paru innych producentów. Można kupić elektroniczną grupę Di2 i mieć super szybkie przełączanie. Ale przecież nie o tym jest wątek. Te droższe komponenty dając 10 czy 20% lepsze działanie kosztują zwykle 2 i więcej razy drożej więc zarówno nie każdego na nie stać jak i dla wielu taki zakup nie ma uzasadnienia. Powszechny konsensus jest taki że SLX/XT mają najlepszy stosunek jakości do ceny i ściga się na nich większość amatorów na lokalnych maratonach MTB. Wyższe grupy są rzadko spotykane. Chociaż widzę wokół siebie coraz lepsze i nowsze rowery. Sporo jest na ramach karbonowych ale już koła karbonowe na lokalnych maratonach mało kto ma. Gdybym musiał wybrać czy zainwestować w wyższą grupę czy w lepsze koła to zdecydowanie wybrałbym koła bo one dadzą więcej niż groupset. Jak ktoś chce kupić ekonomiczny a bardzo dobrze działający napęd to zawsze zachęcam do przeczytania tego:

http://blog.artscyclery.com/mountain/ask-a-mechanic-shimano-xtr-where-to-spend-your-money/

Odnośnik do komentarza

Te droższe komponenty dając 10 czy 20% lepsze działanie ...

 

Ale skad wiesz, ze zysk to 10%? Bo taki jest "konsensus"? Ekspertow,

z ktorych zaden nie jezdzil na tym, o czym sie wymadrza, ze wszystko wie?

Ja z pierwszej reki mowie ci, ze np przesiadka z manetek XT na XTR to inna galaktyka.

Nie spodziewalem sie tego, bo tez naczytalem sie tych glupot, wiec tym wieksza

byla/jest frajda :)))

 

Fora internetowe to miejsce dla frustratow by wylac swoje zale

za nieszczesliwe zycie, oczywiscie polskie fora w tym przoduja.

"BMW tylko dla dresiarzy" pisze 99% tych, ktorzy nigdy dobrym BMW nie jechali.

"Nikon to shit" - znow, nigdy Nikona nie mieli w reku. Itd, itd

Tu jest tak samo. Juz dawno sobie obiecuje, ze nigdy nie bede wierzyl

internetowym opniom na generalnie zaden temat LOL

 

Nawet opinie "potwierdzonych kupujacych" na stronach sklepowych

nic nie znacza, bo prawie nikt nie testuje roznych kompnentow, by porownac.

Zna tylko jeden typ i zwykle wychwala. Rzadko odwrotnie, bo jeszcze nie daj boze

wyjdzie, ze glupek jakis, bo bubel kupil ;)

A dzisiaj wiekszosc tzw opinii to oplacony marketing, wiec w ogole

jest to bezuzyteczne tak naprawde...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...