Skocz do zawartości

Wymiana amortyzatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pytam się czysto teoretycznie ( nie wiem czy kupię go w tym roku czy może za rok lub w ogólę nie kupię ) czy rockshox reba będzie kompatybilny z krossem level b6 2017. Do ramy powinien pasować bo tu i tu się zwęża (tapered), a nie wiem czy musiałbym wymieniać piastę lub przednie koło ze względu na sztywną oś 15mm a aktualnie mam szybkozamykacz 9mm. I jeszcze jedno czy taka wymiana była by mocno odczuwalna ? Wpłynęła by na komfort i stabilność z którą nie ma problemu lub go nie wyczuwam ?

Odnośnik do komentarza

Dużo komfortu nie zyskasz. Dla mnie Reba jest amorem z dosyć twardym zawieszeniem, bardziej pod ściganie niż komfort. chyba że ja go nie umiałem ustawić. Jeździłem 3 dni, kręciłem ustawieniami i cały czas był dosyć twardy. Dwóch kolegów ma Rebę i twierdzą to samo. Ja szukasz komfortu to rozważyłbym Recona jeśli taniej lub Foxa jeśli drożej. Sam ujeżdżam Foxa i jest to mega komfortowy amor. Widziałem że w Chain Reaction Cycles była wyprzedaż Foxów. Kupno amora ze sztywną osią oznacza wymianę piasty co będzie kosztować niewiele mniej niż wymiana koła. A stabilność? Co masz na myśli? Przyczepność? dobry amor daje trochę lepszą bo jest sztywniejszy bocznie i jak ma dobrze ustawioną kompresję i kontrolę powrotu to przyczepność jest lepsza. Ale najbardziej kluczowe są opony. Trochę kosztowny upgrade. Rozważyłbym sprzedaż roweru i zakup z tym co potrzebujesz.

Odnośnik do komentarza

Zaciekawił mnie ten fox ale mam 2 pytania:

Czy jadąc po piekielnie nierównej kostce i płytach wybiera je dość dobrze? Bo aby dojechać do ciekawszych dróg częste muszę przejechać po takiej kostce i płytach kilka km i jest to po prostu STRASZNE i już po tym dystansie bolą mnie dłonie co na innych drogach nie ma miejsca.

I ile kosztuje taki fox bo znalazłem tylko używane ( boję się zajechanych ) i takie kosztujące 4k a reby można znaleźć za nieco ponad 1000 nowe.

A rower ma to co potrzebuję tylko chciałbym trochę poprawić ten komfort na nierównościach a przy okazji zmniejszyła by się waga.

Odnośnik do komentarza

Na pierwsze pytanie trudno mi odpowiedzieć. Jeździłem na tym Foxie po wyjątkowo podłych brukach w Górach Świętokrzyskich. Komfort to z pewnością nie był. Po płytach raczej nie jeżdżę. Ale to jest widelec XC o skoku 100 w rowerze hardtail. Możesz osiągnąć względny komfort ale żeby mieć pełny komfort na podłej nawierzchni musiałbyś mieć bardzo szerokie opony na niskim ciśnieniu i damper czyli mieć fulla z amortyzowanym tylnym zawieszeniem. Jeździłem na takim rowerze. Był miękki jak kanapa. Specialized Stumpjumper FSR. Ale problem jest taki że strasznie wolno jechał do przodu. Jazda na hardtailu czyli jazda na sztywniaku jest sztuką kompromisu. To jest rower skonstruowany do w miarę szybkiego poruszania się w terenie tańszym kosztem. Jedni chcą jechać jak najszybciej i wtedy Reba lub SID, które są lekkie ale dosyć sztywne są dobrym wyborem, inni chcą jeździć wolniej ale maksymalnie komfortowo. Jeśli szukasz komfortu to załóż najszersze opony jakie wejdą do roweru na bardzo niskim ciśnieniu i amor powietrzny, w miarę tani i niezbyt sztywny jakim jest np. RS Recon RL w wersji z tłumikiem Motion Control. Ten bardzo dobrze amortyzuje a jest stosunkowo niedrogi.

 

Co do kosztów Foxa to kosztuje zwykle na wyprzedażach w rejonie 2000-3000. Nigdy nie kupuje się używanego amora. Nie wiesz na co trafisz i możesz trafić na takiego który długo nie pociągnie. Manitou to też bardzo przyzwoite amory, do rozważenia. Dwa przykładowe typy:

http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/manitou-marvel-comp-forks-9mmqr-crc-exclusive-2017/rp-prod158510

http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/rockshox-recon-gold-rl-solo-air-forks-9mmqr-2017/rp-prod151095

Odnośnik do komentarza

Najbardziej ekonomicznym wyborem wydaje RockShox Recon Silver Solo Air. Można go kupić jak się dobrze poceluje w rejonie 200 euro z groszami. Silver od Gold różni się tym że Silver ma lagi stalowe a Gold aluminiowe. Nowe wersje od 2017 mają dłuższe przebiegi serwisowe i tłumik Motion Control co ważne. Ten amor ma też wszystkie potrzebne nastawy czyli kontrolę twardości i odbicia. Nie wiem tylko czy masz zwężaną rurę sterową czy prostą.

 

https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=215014;menu=1000,2,121

Odnośnik do komentarza

A ja się podepne pod temat, rower giant escaper, wiekowy rower, rozebrałem amortyzator marki Srt a w nim woda i piasek, smaru brak, amortyzator dałem na straty więc wlałem olej golenie nasmarowałem wazeliną techniczną i co? zonk golenie jak wychodziły ciężko tak wchodzą ciężko po smarowaniu, zamontowałem w rowerze i skok ma teraz 1 cm. Kolega mi powiedział że to dziadostwo i muszę kupić nowy, ale jaki, do trekingu?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...