Skocz do zawartości

Gravel ok. 6-8 tys. PLN


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proszę o poradę w temacie, który Gravel wybrać.

Jeżdżę z niedużymi sakwami, głównie po asfalcie, ale od czasu do czasu wjadę w las lub w pole. Poniżej wstawiam kilka upatrzonych rowerków i moje uwagi:

Specialized Diverge: http://www.synkros.pl/product-pol-7242-Specialized-DIVERGE-ELITE-DSW-2017.html

Rama Alu, osprzęt Tiagra

Specialized Sequoia Elite: http://www.synkros.pl/product-pol-7607-Rower-SPECIALIZED-SEQUOIA-Elite.html

Rama CroMo, jest mocowanie bagażnika, osprzęt 105; czy wz ze stalową ramą jest ciężki?

NS Rag+: http://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/16098/test_ns_bikes_rag_wiecej_niz_gravel?strona=3

Rama Alu, napęd Sram 1x11, chyba brak mocowania bagażnika; poza tym jest piękny.

Trek Crossrip 2: http://www.rowery.szczecin.pl/rower/184/crossrip-2

Alu, Tiagra, mocowania na bagaż.

Superior X-Road Team Comp: https://superiorbikes.eu/pl/2017/x-road/x-road-team-comp/matte-black-neon-orange-black

Rama karbonowa, Tiagra;

GT Grade CX Rival: http://www.gtbicycles.pl/rowery/2017-szosowe/cyclocross/grade-cx-rival

Rama Alu, napęd Sram 1x11

oraz

rozmaite warianty Ridley X-Trail: http://www.bike4race.pl/pol_m_Rowery-RIDLEY_gravel-207.html

 

Moje preferencje i wątpliwości: ramę chciałbym karbonową, bo wiem już, jak fajnie tłumi drgania; z drugiej strony nie ma wtedy mocowań do bagażnika i trzeba radzić sobie podsiodłowo; z trzeciej strony może stal, tyle że nie znam jej możliwości tłumiących; no i jest jeszcze specyficzne ułożenie rurek aluminiowych np. w GT - czy ma to wpływ na tłumienie drgań? Alu jest tańsze, stal i karbon droższy.

Napęd nie jest aż tak istotny, mógłby być z jeszcze niższych grup. Natomiast wątpliwości rodzą się wz. z bagażnikiem: mocować klasyczny pod sakwy (które mam), czy inwestować w posiodłowe i pod górną rurę, tudzież na kierownicę?

Poradzicie coś?

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Hej, przeglądasz grupę rowerów na którą sam patrzę tęsknym wzrokiem. Gravel, mocowanie bagażnika + najlepiej (dla mnie) napęd 1x11 :)

 

Co do montażu samego bagażnika, to są modele które montuje się w miejsce szpilki od szybkozamykacza (może są modele pod sztywną oś, nie wiem) i albo do rury podsiodłowej (można kupić zacisk siodełka z mocowaniem do bagażnika), albo do rozpórki w tylnym trójkącie ramy do montowania błotnika (jeżeli coś takiego jest w ramie). Trzeba byłoby tylko doczytać w instrukcji/gwarancji, czy producent nie wyklucza takich zabiegów.

 

Teraz czy klasyczne sakwy, czy bikepacking, to już zależy tylko od Ciebie. To są różne sposoby przewozu i pakowania się. I raczej się uzupełniają, bo nie jest tak, że któryś z nich jest lepszy. Bo to zależy od sytuacji.

 

Co do rowerów, oceniając tylko stosunek wyposażenie/cena, bo pozycji za kierownicą i podpasowania Tobie nie ocenię.

Spec Diverge - cóż, oni się zawsze cenią. Ale Tiagra i mechaniczne tarczówki za ponad 6 koła, to dużo. No chyba, że to cena katalogowa, a Tobie uda się wynegocjować rabat 25-30% (co nie powinno być dużym problemem w przypadku takich, nie oszukujmy się, mniej chodliwych rowerów).

 

Spec Sequoia - tu też cena spora, ale no to jest Spec. Przynajmniej hydrauliczne tarczówki są. Jeżeli chodzi o wagę, to musiałbyś zapytać w sklepie. Stal w ramie na pewno jest dobrej jakości i jest fajnie przygotowana, ale z alu i karbonem nie ma szans, będzie cięższy o te 0,5-1 kg na pewno.

 

NS RAG+ - piękny rower, mówiłem o nim w odcinku o rowerach, które bym sobie kupił: 

Fajnie wyposażony, cena do negocjowania, brak mocowań bagażnika można załatwić tak jak pisałem Ci wcześniej.

 

Trek - ceni się jak Spec niestety, ale sam rower spoko

 

Superior - to jest rower przełajowy, bardziej do ścigania się.

 

GT też spoko, chociaż cena do negocjacji.

 

 

Ciekawie jeszcze wyglądają gravele Gianta, jeżeli taka geometria ramy w ogóle by Ci się podobała. Jest aluminiowy Anyroad 1 na Tiagrze i z hydraulicznymi tarczówkami: https://www.giant-bicycles.com/pl/anyroad-1  (ponoć ma mocowanie na bagażnik w rozpórce tylnego trójkąta, mają w ofercie bagażnik do tego modelu, ale można pewnie też założyć swój, kupując adapter do takiej rozpórki za kilkanaście złotych: http://crosso.pl/pl/produkt/adapter-c/

 

Jest też model karbonowy, na 105, niestety z mechanicznymi tarczówkami, ale te TRP ponoć dają radę, no i cena jak za karbon jest dobra: https://www.giant-bicycles.com/pl/anyroad-comax No i tutaj też można założyć bagażnik.

 

Piszę o Giantach, bo być może będę miał do testów tego aluminiaka i sam jestem ciekawy, jak się będzie sprawował.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...