Witam. Proszę o poradę w temacie, który Gravel wybrać.
Jeżdżę z niedużymi sakwami, głównie po asfalcie, ale od czasu do czasu wjadę w las lub w pole. Poniżej wstawiam kilka upatrzonych rowerków i moje uwagi:
Specialized Diverge: http://www.synkros.pl/product-pol-7242-Specialized-DIVERGE-ELITE-DSW-2017.html
Rama Alu, osprzęt Tiagra
Specialized Sequoia Elite: http://www.synkros.pl/product-pol-7607-Rower-SPECIALIZED-SEQUOIA-Elite.html
Rama CroMo, jest mocowanie bagażnika, osprzęt 105; czy wz ze stalową ramą jest ciężki?
NS Rag+: http://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/16098/test_ns_bikes_rag_wiecej_niz_gravel?strona=3
Rama Alu, napęd Sram 1x11, chyba brak mocowania bagażnika; poza tym jest piękny.
Trek Crossrip 2: http://www.rowery.szczecin.pl/rower/184/crossrip-2
Alu, Tiagra, mocowania na bagaż.
Superior X-Road Team Comp: https://superiorbikes.eu/pl/2017/x-road/x-road-team-comp/matte-black-neon-orange-black
Rama karbonowa, Tiagra;
GT Grade CX Rival: http://www.gtbicycles.pl/rowery/2017-szosowe/cyclocross/grade-cx-rival
Rama Alu, napęd Sram 1x11
oraz
rozmaite warianty Ridley X-Trail: http://www.bike4race.pl/pol_m_Rowery-RIDLEY_gravel-207.html
Moje preferencje i wątpliwości: ramę chciałbym karbonową, bo wiem już, jak fajnie tłumi drgania; z drugiej strony nie ma wtedy mocowań do bagażnika i trzeba radzić sobie podsiodłowo; z trzeciej strony może stal, tyle że nie znam jej możliwości tłumiących; no i jest jeszcze specyficzne ułożenie rurek aluminiowych np. w GT - czy ma to wpływ na tłumienie drgań? Alu jest tańsze, stal i karbon droższy.
Napęd nie jest aż tak istotny, mógłby być z jeszcze niższych grup. Natomiast wątpliwości rodzą się wz. z bagażnikiem: mocować klasyczny pod sakwy (które mam), czy inwestować w posiodłowe i pod górną rurę, tudzież na kierownicę?
Poradzicie coś?