Skocz do zawartości

Pytanie o opony.


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim forumowiczom. To mój pierwszy post. Zaznaczę iż jestem totalnie zielony w temacie rowerów, więc prosiłbym o wyrozumiałość. W 2011 roku kupiłem rower Kellys Saphix i od tego czasu moje opony bardzo się wyeksploatowały, a dętki były łatane po kilka razy. Stwierdziłem, że czas najwyższy przejeździć sezon 2017 z nowym ogumieniem. I tutaj zaczęły się schody. Mam problem z rozmiarowaniem. Otóż na mojej fabrycznej oponie jest napisany rozmiar 40-622, a ja chciałbym trochę węższe opony i czy jest to możliwe by pasowały mi takie:

https://m.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-28-cali-622/p,opona-double-fighter-iii-28-x-1-3-8-x-1-5-8-700x35c-drut-continental,650922.html I jakie dętki wybrać?

Z góry przepraszam jeśli głupie pytanie, ale nie znam się. Jeśli ktoś ma propozycje co do innych to będę zobowiązany.

Pozdrawiam i dziękuję.

Odnośnik do komentarza

Pasują. Ale to kiepskie opony. Kup sobie takie, które mają wkładkę antyprzebiciową. Jest mnóstwo takich opon i z Continental i ze Schwalbe. Ja mam takie, które rzeczywiście mają też 700x35, http://www.alpebike.pl/opona-specialized-trigger-sport-tire-700x38c-p-15355.html. Schwalbe Smart Sam Active też popularne. Dętki takie które pasują do 700x35. Zwykle są to w rozmiarze 700x35-43. Do kupienia w każdym Decathlonie. W tym sklepie pewnie też.

Odnośnik do komentarza

Czy takie opony https://m.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-28-cali-622/p,opona-country-plus-700x37c-reflex-czarna-continental,46504.html#75540102

I takie dętki

https://m.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/27-29-cali-622-635/p,detka-tour-28-hermetic-plus-32-47-622-642-zawor-auto-40mm-continental,528335.html#76038336

Będą dobre? Jeśli nie, macie lepsze propozycje, to bede wdzięczny

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Cześć

 

Jestem świeży na forum i od razu mam pytanie o opony. Aktualnie mam szosówkę i opony typowo szosowe 700x23c. Chcę tym rowerkiem nie raz skręcic w leśna ścieżkę w związku z czym potrzebuje oponki z lepszym bieżnikiem. Mierzyłem z tyłu przestrzeń w która wchodzi koło i sie okazuje że jest tam max 35mm. W związku z powyższym wyszukałem sobie dwie oponki. Pierwsza to Schwalbe x comp 700x30c LINK

I drugą continental Tour Ride 700x28c LINK. Którą byście polecali? Continental jest na sztuce o 100gram cięższy mimo iż jest o 2mm węższy. O Schwalbe z kolei naczytałem sie ze łatwo sie dziurawi i jest mniej trwała.

 

Znalazłem jeszcze 3cia kandydatkę ale nie jestem pewien czy 32c mi wejdzie LINK

 

Doradźcie coś proszę :)

Odnośnik do komentarza

Raczej żadna opona 700x35 nie wejdzie w obręczowy hamulec szosowy. 700x30 owszem bo i mnie się na takiej udało jeździć. Ci znajomi, którzy jeżdżą na szosie na szerszych oponach w 90% robią to na oponach szosowych z wkładką antyprzebiciową firm Continental (Gatorskin, Grand Prix 4-season) albo Specialized (tańszy Espoir i All Condition, droższy Roubaix Pro na których ja jeżdżę). Ale Schwalbe, Michelin czy Bontrager też mają podobne produkty ale nie specjalnie znam ich ofertę. Przy zastosowaniu z przodu musisz zostawić min. 5mm wolnej przestrzeni pod hamulcem, inaczej hamulec będzie się zabijał błotem i malymi kamykami. Ten Tour Ride wygląda jak opona na asfalt. A ten X Comp jak typowa przełajowa więc lepsza do tego zastosowania.

Odnośnik do komentarza

Hej,

 

U mnie problemem nie jest szerokość hamulca tylko szerokość widelca na dole:) Hamulec ma znacznie wiecej miejsca. Generalnie mam założenie 70% asfalt/ścieżka rowerowa i 30% leśne ścieżki w związku powyższym chciałbym oponkę która leci ładnie na asfalcie i też trochę ogarnie las. Ten continental mi się podoba bo ma ładny płaski środek opony  - niezły na asfalt moim zdaniem, boki klockowate wiec las. Ktoś jakieś jeszcze inne sugestie, wnioski? W międzyczasie zerkne na opony, które zasugerował kolega wyżej:)

Odnośnik do komentarza

Rower to dokladnie ten LINK  (firma EXPLOIT osprzęt shimano tylna105 reszty nie odczytałem jeszcze na rowerze). Spuszczanie powietrza przed zdjęciem koła już praktywkowałem to żaden problem. Tak jak mowie u mnie nie jest aktualnie problemem szerokośc opony tylko jaką wybrać spośród tych dwóch:

Continental plusy:

- lepszy bieżnik na szose a i klocki całkiem spoko na "twardy" las

- bardziej odporna na przebicia

Conti minusy:

- cięższa o 60 gram na sztuce od schwalbe

- węższa niż schwalbe o 2 mm ( przy tych rozmiarach to chyba sporo?)

 

Schwalbe Plusy:

- szersza od conti o 2 mm

- lżejsza od conti

- jeszcze lepszy bieżnik na teren gorzej z asfaltem

- lżejsza niż conti

 

Schwalbe minusy:

- podobno podatna na przebicie - slabsze zabezpieczenie niż conti

- szybko się zużywa

- słabszy bieżnik na asfalt (dobrze idize tylko przy duzym cisnieniu)

 

I co wybrać wg was?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...