KorniPL Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Dzień dobry wszystkim forumowiczom. To mój pierwszy post. Zaznaczę iż jestem totalnie zielony w temacie rowerów, więc prosiłbym o wyrozumiałość. W 2011 roku kupiłem rower Kellys Saphix i od tego czasu moje opony bardzo się wyeksploatowały, a dętki były łatane po kilka razy. Stwierdziłem, że czas najwyższy przejeździć sezon 2017 z nowym ogumieniem. I tutaj zaczęły się schody. Mam problem z rozmiarowaniem. Otóż na mojej fabrycznej oponie jest napisany rozmiar 40-622, a ja chciałbym trochę węższe opony i czy jest to możliwe by pasowały mi takie: https://m.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-28-cali-622/p,opona-double-fighter-iii-28-x-1-3-8-x-1-5-8-700x35c-drut-continental,650922.html I jakie dętki wybrać? Z góry przepraszam jeśli głupie pytanie, ale nie znam się. Jeśli ktoś ma propozycje co do innych to będę zobowiązany. Pozdrawiam i dziękuję. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Pasują. Ale to kiepskie opony. Kup sobie takie, które mają wkładkę antyprzebiciową. Jest mnóstwo takich opon i z Continental i ze Schwalbe. Ja mam takie, które rzeczywiście mają też 700x35, http://www.alpebike.pl/opona-specialized-trigger-sport-tire-700x38c-p-15355.html. Schwalbe Smart Sam Active też popularne. Dętki takie które pasują do 700x35. Zwykle są to w rozmiarze 700x35-43. Do kupienia w każdym Decathlonie. W tym sklepie pewnie też. Odnośnik do komentarza
KorniPL Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Rozumiem. Mógłbyś mi podesłać jakieś fajne pasujące Continentale do za około 80 zł od sztuki, do tego dętki, żeby wyszło do maks. 200? Odnośnik do komentarza
KorniPL Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Aha oczy każdy wentyl będzie mi pasował do koła? Odnośnik do komentarza
KorniPL Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Czy takie opony https://m.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-28-cali-622/p,opona-country-plus-700x37c-reflex-czarna-continental,46504.html#75540102 I takie dętki https://m.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/27-29-cali-622-635/p,detka-tour-28-hermetic-plus-32-47-622-642-zawor-auto-40mm-continental,528335.html#76038336 Będą dobre? Jeśli nie, macie lepsze propozycje, to bede wdzięczny Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 dobre Odnośnik do komentarza
KorniPL Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 A wentyl ma znaczenie? Odnośnik do komentarza
slawros Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Zdecydowanie. Może nie pasowac do obreczy (cienki/gruby) albo/i do pompki co jest akurat mniejszym problemem. Kup takie jakie miałeś. Pod linkiem z dętką masz wszystko namalowane. Odnośnik do komentarza
giantescaper Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Podpinam się pod temat, giant escaper koła 28 cali mam założone rubeny ale są już popękane, śmigam z kolegą po około 40 do 70 km dziennie na sobotę czasem niedziela, jaką oponę założyć czy dalej rubene? Odnośnik do komentarza
giantescaper Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Podpinam się pod temat, giant escaper koła 28 cali mam założone rubeny ale są już popękane, śmigam z kolegą po około 40 do 70 km dziennie na sobotę czasem niedziela, jaką oponę założyć czy dalej rubene? Odnośnik do komentarza
Andrus86 Opublikowano 8 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2017 Cześć Jestem świeży na forum i od razu mam pytanie o opony. Aktualnie mam szosówkę i opony typowo szosowe 700x23c. Chcę tym rowerkiem nie raz skręcic w leśna ścieżkę w związku z czym potrzebuje oponki z lepszym bieżnikiem. Mierzyłem z tyłu przestrzeń w która wchodzi koło i sie okazuje że jest tam max 35mm. W związku z powyższym wyszukałem sobie dwie oponki. Pierwsza to Schwalbe x comp 700x30c LINK I drugą continental Tour Ride 700x28c LINK. Którą byście polecali? Continental jest na sztuce o 100gram cięższy mimo iż jest o 2mm węższy. O Schwalbe z kolei naczytałem sie ze łatwo sie dziurawi i jest mniej trwała. Znalazłem jeszcze 3cia kandydatkę ale nie jestem pewien czy 32c mi wejdzie LINK Doradźcie coś proszę :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2017 Raczej żadna opona 700x35 nie wejdzie w obręczowy hamulec szosowy. 700x30 owszem bo i mnie się na takiej udało jeździć. Ci znajomi, którzy jeżdżą na szosie na szerszych oponach w 90% robią to na oponach szosowych z wkładką antyprzebiciową firm Continental (Gatorskin, Grand Prix 4-season) albo Specialized (tańszy Espoir i All Condition, droższy Roubaix Pro na których ja jeżdżę). Ale Schwalbe, Michelin czy Bontrager też mają podobne produkty ale nie specjalnie znam ich ofertę. Przy zastosowaniu z przodu musisz zostawić min. 5mm wolnej przestrzeni pod hamulcem, inaczej hamulec będzie się zabijał błotem i malymi kamykami. Ten Tour Ride wygląda jak opona na asfalt. A ten X Comp jak typowa przełajowa więc lepsza do tego zastosowania. Odnośnik do komentarza
Andrus86 Opublikowano 8 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2017 Hej, U mnie problemem nie jest szerokość hamulca tylko szerokość widelca na dole:) Hamulec ma znacznie wiecej miejsca. Generalnie mam założenie 70% asfalt/ścieżka rowerowa i 30% leśne ścieżki w związku powyższym chciałbym oponkę która leci ładnie na asfalcie i też trochę ogarnie las. Ten continental mi się podoba bo ma ładny płaski środek opony - niezły na asfalt moim zdaniem, boki klockowate wiec las. Ktoś jakieś jeszcze inne sugestie, wnioski? W międzyczasie zerkne na opony, które zasugerował kolega wyżej:) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2017 Co to za rower? Szosowy? Spróbuj założyć napompowaną oponę 700x30. Raczej się nie uda. Nie przejdzie przez szczęki hamulca. To jeszcze nie jest problem bo można pompować po założeniu. Szczęki mają też ograniczenie od góry jaką jest wysokość opony. Radzę się temu przyjrzeć. Odnośnik do komentarza
Andrus86 Opublikowano 9 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2017 Rower to dokladnie ten LINK (firma EXPLOIT osprzęt shimano tylna105 reszty nie odczytałem jeszcze na rowerze). Spuszczanie powietrza przed zdjęciem koła już praktywkowałem to żaden problem. Tak jak mowie u mnie nie jest aktualnie problemem szerokośc opony tylko jaką wybrać spośród tych dwóch: Continental plusy: - lepszy bieżnik na szose a i klocki całkiem spoko na "twardy" las - bardziej odporna na przebicia Conti minusy: - cięższa o 60 gram na sztuce od schwalbe - węższa niż schwalbe o 2 mm ( przy tych rozmiarach to chyba sporo?) Schwalbe Plusy: - szersza od conti o 2 mm - lżejsza od conti - jeszcze lepszy bieżnik na teren gorzej z asfaltem - lżejsza niż conti Schwalbe minusy: - podobno podatna na przebicie - slabsze zabezpieczenie niż conti - szybko się zużywa - słabszy bieżnik na asfalt (dobrze idize tylko przy duzym cisnieniu) I co wybrać wg was? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się