Skocz do zawartości

Nowe opony,licznik,mocne światła


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam rower szosowy Koga Miyata Roadwinner. Jeżdżę nim do pracy 5/6 dni w tygodniu. (ok. 150km tygodniowo) Od 5 miesięcy regularnie go tak użytkuje i zauważyłem,że dosłownie zjada klocki hamulcowe i opony. Obecnie zakupiłem sobie klocki H-CA Spencer HAM211 szosa z wymienny gumami.

9d3e8ed901e9489e1a077447211d28b2.jpg

ade7101cd9fa55609e65836c4503ec4f.jpg

 

Zastanawiam się nad oponami,ponieważ obecnie jeżdżę na Zaffiro Pro 700x23c. Bardzo dobrze kleją i mogę na nich pewnie i szybko wchodzić w ostre zakręty,ale masakrycznie szybko się ścierają. Obecnie zastanawiam się nad oponami:

Continental P4000S II.

Jakieś opinie o tej oponie? Polecili mi ją w sklepie rowerowym. W Holandii mogę kupić komplet z dętkami za 80€. W Polsce za oponę chcą od 160 do 215 zł...

d424fef1b5f9f50e5a018a0d4e6c8119.jpg

6c0ff6f102adb75f2510e908787dbe75.jpg

 

Trzecia sprawa. Potrzebuje światła na przód. Obecnie posiadam jakieś światła z marketu,ale one w zasadzie tylko dają lekka mgiełkę metr przed rowerem i nic nie widzę w ciemnościach. Chciałbym mieć dobrze oświetloną drogę. Nie dbam o oślepianie innych,bo światło i tak będzie skierowane lekko w dół,a ludzie i tak maja rożny próg wrażliwości na światło.

 

Szukam również dobrego licznika rowerowego. Ma być wodoodporny,pokazywać prędkość maksymalną i średnia;kilometry ogólne i dzienne (możliwość kasowania,w obecnym tego nie mam) oraz wyświetlać godzinę.

 

Jak na razie to wszystko. Pozdrawiam

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Ad.Opony.

Rozmawiałem ostatnio z kolegą, który bardzo dużo jeździ na szosówce (przebiegi rzędu 30tys.km rocznie). Akurat miał założone opony Conti GP4000SII. Zapytany o opinie stwierdził, że to znakomite opony pod warunkiem, że jeździ się tylko po czystym asfalcie. Natomiast jeśli pojeździmy po drobnych kamyczkach (np. takich jak są sypane po załataniu dziury w jezdni), natrafimy na jakieś szkło w mieście czy przytrzemy ścianką boczną o jakąś przeszkodę to opony te szybko zniszczymy (koledze często zdarza się wjechać na drogę żwirową i złapał "bąbla" na ściance opony, do tego opony są mocno pocięte). Dlatego on stwierdził, że woli model GP 4-season, który lepiej znosi ciężkie warunki. Natomiast na gładki asfalt model GP4000SII jak najbardziej polecał. Sam rozważam obecnie ich zakup.

Odnośnik do komentarza

Do pracy to bym jeździł na jakichś oponach z dobrą wkładką anyprzebiciową. Ja akurat jeżdżę na Specialized Roubaix Pro ale do miasta chyba kupiłbym jakieś tańsze drutówki. Np Speciazlied Espoir Sport, też na nich jeździłem. Conti Gatorskin i te 4-season też mają dobre opinie. Jeździłem długo na Vittora. Głównie Rubino Pro ale Zafiro też. Szybko się ścierały i łapałem sporo kapci. Roubaix Pro starczają mi na ok. 20-25 tys km. Średnio jeden kapeć na 2 lata.

Odnośnik do komentarza

Właśnie te zafiro zajebiście kleją i mogę się mocno w zakrętach wykładać,ale stasznie szybko się ścierają i pękają. Chciałbym wytrzymalszą oponę z małymi oporami tarcia,bo szybko jeżdżę,ale żeby wytrzymała długo. Chyba,ze muszę się przyzwyczaić do wymiany opon co 3500km/pół roku ;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Te konkretne Continentale (GP 4000 SII) bardzo polecam. Jestem na bardzo amatorskim poziomie jeśli chodzi o jazdę szosową, ale przyczepność tych opon na szybkich zjazdach na zakrętach mnie zachwyca: bardzo stabilnie i bezpiecznie, nawet jak się jedzie 70 km/h, a nawet czasami trochę więcej. Ciągle odkrywam, jakie te opony dają możliwości (przypominam, wypowiada się totalny amator); bywa, że hamuję dość zdecydowanie przed zakrętem, a później trochę popuszczam hamulce (dla testu, oczywiście nie przy bardzo dużych prędkościach, z naprzeciwka nic nie jedzie, a droga jest szeroka i zostawia wystarczający margines błędu) - i ciągle jest to bardzo płynne i bezpieczne pokonanie zakrętu. Porównując do Schwalbe Kojak (mam je w crossie)... nie ma porownania. Niestety, nie potrafię podzielić się doświarczeniami z innymi gumami typowo na szosę :( Rzadko (dojazdowo do docelowej trasy) jeżdżę na Continentalach po mieście, jest znośnie, choć po piasku przyczepność jest znikoma - ale w tych warunkach każde slicki będą chyba słabe.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...