Pantheist Opublikowano 10 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2017 Witam. Posiadam rower szosowy Koga Miyata Roadwinner. Jeżdżę nim do pracy 5/6 dni w tygodniu. (ok. 150km tygodniowo) Od 5 miesięcy regularnie go tak użytkuje i zauważyłem,że dosłownie zjada klocki hamulcowe i opony. Obecnie zakupiłem sobie klocki H-CA Spencer HAM211 szosa z wymienny gumami. Zastanawiam się nad oponami,ponieważ obecnie jeżdżę na Zaffiro Pro 700x23c. Bardzo dobrze kleją i mogę na nich pewnie i szybko wchodzić w ostre zakręty,ale masakrycznie szybko się ścierają. Obecnie zastanawiam się nad oponami: Continental P4000S II. Jakieś opinie o tej oponie? Polecili mi ją w sklepie rowerowym. W Holandii mogę kupić komplet z dętkami za 80€. W Polsce za oponę chcą od 160 do 215 zł... Trzecia sprawa. Potrzebuje światła na przód. Obecnie posiadam jakieś światła z marketu,ale one w zasadzie tylko dają lekka mgiełkę metr przed rowerem i nic nie widzę w ciemnościach. Chciałbym mieć dobrze oświetloną drogę. Nie dbam o oślepianie innych,bo światło i tak będzie skierowane lekko w dół,a ludzie i tak maja rożny próg wrażliwości na światło. Szukam również dobrego licznika rowerowego. Ma być wodoodporny,pokazywać prędkość maksymalną i średnia;kilometry ogólne i dzienne (możliwość kasowania,w obecnym tego nie mam) oraz wyświetlać godzinę. Jak na razie to wszystko. Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 10 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2017 Ad.Opony. Rozmawiałem ostatnio z kolegą, który bardzo dużo jeździ na szosówce (przebiegi rzędu 30tys.km rocznie). Akurat miał założone opony Conti GP4000SII. Zapytany o opinie stwierdził, że to znakomite opony pod warunkiem, że jeździ się tylko po czystym asfalcie. Natomiast jeśli pojeździmy po drobnych kamyczkach (np. takich jak są sypane po załataniu dziury w jezdni), natrafimy na jakieś szkło w mieście czy przytrzemy ścianką boczną o jakąś przeszkodę to opony te szybko zniszczymy (koledze często zdarza się wjechać na drogę żwirową i złapał "bąbla" na ściance opony, do tego opony są mocno pocięte). Dlatego on stwierdził, że woli model GP 4-season, który lepiej znosi ciężkie warunki. Natomiast na gładki asfalt model GP4000SII jak najbardziej polecał. Sam rozważam obecnie ich zakup. Odnośnik do komentarza
Pantheist Opublikowano 10 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2017 Zdarzają mi się kamyczki na trasie. No i mam dwa krótkie odcinki gdzie jadę po starej kostce. W dodatku jeżdżę prawie cały rok (tutaj nie ma takich zim). Ale poza tym to wszędzie jest gładki asfalt. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2017 Do pracy to bym jeździł na jakichś oponach z dobrą wkładką anyprzebiciową. Ja akurat jeżdżę na Specialized Roubaix Pro ale do miasta chyba kupiłbym jakieś tańsze drutówki. Np Speciazlied Espoir Sport, też na nich jeździłem. Conti Gatorskin i te 4-season też mają dobre opinie. Jeździłem długo na Vittora. Głównie Rubino Pro ale Zafiro też. Szybko się ścierały i łapałem sporo kapci. Roubaix Pro starczają mi na ok. 20-25 tys km. Średnio jeden kapeć na 2 lata. Odnośnik do komentarza
Pantheist Opublikowano 10 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2017 Właśnie te zafiro zajebiście kleją i mogę się mocno w zakrętach wykładać,ale stasznie szybko się ścierają i pękają. Chciałbym wytrzymalszą oponę z małymi oporami tarcia,bo szybko jeżdżę,ale żeby wytrzymała długo. Chyba,ze muszę się przyzwyczaić do wymiany opon co 3500km/pół roku ;) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 10 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2017 No to w kategorii szybkość/wytrzymałość nic lepszego niż GP4000SII nie znajdziesz. http://szosa.org/topic/21978-continental-opona-grand-prix-4000-700x25c-zwijana/?do=findComment&comment=354467 Dwie lekko używane za 150zł. Sam się zastanawiam nad zakupem... Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2017 Te konkretne Continentale (GP 4000 SII) bardzo polecam. Jestem na bardzo amatorskim poziomie jeśli chodzi o jazdę szosową, ale przyczepność tych opon na szybkich zjazdach na zakrętach mnie zachwyca: bardzo stabilnie i bezpiecznie, nawet jak się jedzie 70 km/h, a nawet czasami trochę więcej. Ciągle odkrywam, jakie te opony dają możliwości (przypominam, wypowiada się totalny amator); bywa, że hamuję dość zdecydowanie przed zakrętem, a później trochę popuszczam hamulce (dla testu, oczywiście nie przy bardzo dużych prędkościach, z naprzeciwka nic nie jedzie, a droga jest szeroka i zostawia wystarczający margines błędu) - i ciągle jest to bardzo płynne i bezpieczne pokonanie zakrętu. Porównując do Schwalbe Kojak (mam je w crossie)... nie ma porownania. Niestety, nie potrafię podzielić się doświarczeniami z innymi gumami typowo na szosę :( Rzadko (dojazdowo do docelowej trasy) jeżdżę na Continentalach po mieście, jest znośnie, choć po piasku przyczepność jest znikoma - ale w tych warunkach każde slicki będą chyba słabe. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się