AdamO Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 Witam. Mam pytanie odnośnie montażu tylnego koła w rowerze Kross level b6 z 2016 roku. Po zamontowaniu tylne koła, koło stoi krzywo względem osi roweru i toru jazdy. To znaczy koło jest przesunięte w lewą stronę (strona tarczy hamulcowej). Szczelina z lewej strony, między ramą a kołem wynosi około 1 cm, a szczelina z prawej strony, między ramą a kołem wynosi około 3 cm. Czy w tym rowerze tak powinno być czy coś jest nie tak z ramą? Rower kupiłem w lutym tego roku wiec świeżynka. Linki ze zdjęciami po montażu koła: lewa strona: https://zapodaj.net/bdaf46e839616.jpg.html prawa strona: https://zapodaj.net/da63760be1e65.jpg.html Z góry dziękuje za pomoc i pozdrwiam. Odnośnik do komentarza
RainbowHunterPL Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 Jak jest dobrze włożone w rame to ewidentnie jest przeciągnięte na jedną strone Odnośnik do komentarza
AdamO Opublikowano 9 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 Leży idealnie w mocowaniach. Tak zamontowane zostało w serwisie. Próbowałem zamontować je jeszcze raz, ale cały czas ustawia się tak samo. Moge je ustawić symetrycznie, ale tylko po siłowym przesunięciu koła, ale wtedy blokje mi sie tarcza hamulcowa w zacisku. I chyba nie powinienem używać siły przy montażu, zeby koło stało prosto. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 Czytałem już o takich przypadkach. Wygląda na krzywą ramę, źle wykonaną. Są w necie wątki dotyczące krzywych ram Krossa. Czeka Cię zapewne długa batalia o uznanie reklamacji. Kross będzie przekonywał że wszystko jest w porządku. Odnośnik do komentarza
AdamO Opublikowano 12 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Dzięki za informację. Po wstępnych oględzinach wszystko wskazuje na to, że tylny trójkąt ramy jest krzywo zespawany. Dzisiaj oddaje rower na reklamacje i zobaczymy jakie Kross ma podejście do klienta, który wydał 3500 zł na krzywy bubel :/ Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Sam jestem ciekaw jak to się skończy. Toczę długie dyskusje z kolegami, którzy łajają mnie za nie popieranie polskich firm. Ale ja po prostu chciałbym popierać dobrą jakość. Wykonania, obsługi posprzedażnej itd. Z wszystkich głosów, które mnie dochodzą nie mogę w związku z tym zaliczyć firm Kross i Romet do firm dobrych jakościowo. Kolega już połamał dwie ramy Krossa. Po długich walkach mu wymienili. Ale Krossa już z pewnością nie kupi. Co nie znaczy że nie ma zadowolonych użytkowników. Inny kolega ma Krossa R7 i jest bardzo zadowolony. To że odstaje od reszty bo ma za ciężki rower mu nie przeszkadza :) Odnośnik do komentarza
AdamO Opublikowano 12 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Też chciałem wesprzeć polska firmę i kupiłem polski rower i za cenę 3500 zł oczekiwałem dobrej jakości produktu, ale niestety się przeliczyłem. Za radą zagłębiłem się w temat i sprawa krzywych ram Krossa pojawia się od 2012 roku. Przykre jest to, że nic z tym przez tyle lat nie zrobili. Także zobaczymy jak podejdą do sprawy. Zdam relacje jak dostane odpowiedź po oddaniu roweru do reklamacji. Odnośnik do komentarza
AdamO Opublikowano 12 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Znalazłem koło siebie serwis rowery, w którym mają narzędzia do sprawdzania ramy, wiec jeszcze dzisiaj podjadę i sprawdzimy co jest grane. Koleszka z serwisu raczej wyklucza ramę i stawia na defekt koła (oś, piasta). Po południu się okaże. Odnośnik do komentarza
AdamO Opublikowano 12 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Po wizycie w dobrym serwisie okazało się, że rama, NA SZCZĘŚCIE, jest prosta. Za to koło jest przeciągnięte na szprychach w lewą stronę i trzeba nowe koło ponownie wycentrować. Na szczęście to już jest mały problem i uniknę walki z serwisem Krossa. Dziękuję za podpowiedzi i szerokości, przyczepności życzę ;) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 A właśnie też mi do głowy przyszlo że może być źle zaplecione ale wydawało mi się że wtedy powinno mieć bicie. Teraz to już prosta sprawa. Odnośnik do komentarza
AdamO Opublikowano 12 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 W serwisie, a panowie znają się na rzeczy, mówią, że właśnie nie koniecznie występuje bicie, bo koło/obręcz jest proste, tyle, że przeciągnięte. Wiem już też, że będzie trzeba wymienić piasty, ponieważ te, które fabrycznie stosuje Kross, nie są najlepszej jakości. To już jednak może poczekać i pewnie wymienię całe koła z obręczami. Jeszcze raz Dziękuje za pomoc. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się