Skocz do zawartości

Jakie uniwersalne opony MTB ?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć !

Zastanawiam się nad zakupem jakiś opon do mojego MTB 29er'a ponieważ aktualne które posiadam mają na tyle wysokie opory toczenia że trochę ciężko jeździ mi się w nich po asfalcie.

Oprócz wypadów do lasu chciałbym pośmigać też po asfalcie i zastanawiam się na którymś z tych opon: 

 

Schwalbe Hurricane,

 

4cd120a578812471.png

 

Schwalbe Smart Sam.

114565af8743c7ca.png

 

Jak chodzi o lasy, poruszam się bo ubitych ścieżkach, właściwie tylko tam gdzie poruszają się samochody.

Zaglądając do katalogu Schwalbe punktacja tych opon jest bardzo podobna i sugerując się katalogiem bardziej bym się kierował za modelem Smart Sam, chociaż jak się przyglądam bieżnikowi wybrał bym Hurricane :P

Udało mi się znaleźć nagranie na którym rowerzysta śmiga na Hurricane i patrząc na te warunki jakie widzę, opony dają radę https://www.youtube.com/watch?v=fYSPJ9sS1yY.

 

Może ktoś z was miał do czynienia z tymi oponami, lub macie jakieś inne propozycje ? 

Kwota za oponę raczej do 100zł, aczkolwiek jeżeli warto byłoby jeszcze więcej dopłacić, zastanowiłbym się czy nie dołożyć.

 

Odnośnik do komentarza

Jeździłem na SmartSam. Szybka na asfalcie, kiepsko trzyma w zakrętach. Na asfalty powinny być opony, które mają dosyć twardą, wolno ździerającą się mieszankę. Na Schwalbe się słabo wyznaję. Natomiast Continental  Race King jest z pewnością oponą wyścigową a takowe mają bardzo krótką żywotność bo są do maksa wylajtowane, mają miękką, czytaj mało żywotną, szybko ścierającą się mieszankę i sa łatwe do przebicia.

 

Nie zakłada się opon wyścigowych do jazdy na co dzień bo raz że jest to kosztowne a dwa że są one pomyślane głównie do jazdy na mleku.

 

Ja osobiście jeżdżę na Specialized. W łatwy teren Renegade Control albo FastTrack Control. Ja jeżdżę po szutrach to mam Renegade z tyłu i FastTrack z przodu, jak po lasach to FastTrack z tyłu i GroundControl z przodu. Control znaczy wersja z lekka wkładką antyprzebiciową. Wersje zwijane po 149 zł. Są też tańsze wersje drutowe, nie pamiętam po ile. Sa też wersje pancerne z wkładką Grid ale droższe.

 

Grafika obrazująca opory toczenia opon MTB Specialized:

 

845715d1384048490-renegade-2-3-real-worl

Odnośnik do komentarza

Dzięki jajacek za wyczerpującą odpowiedź. Mimo wysokiej ścieralności póki co zastanawiam się na Continental Race King, jeżeli opony wytrzymały by mi jeden sezon pasowała by mi ta opcja, chociaż ta większa szansa na przebicie mnie nie cieszy.

 

Co do Smart Sam w modelu 26 producent pisał o tym że opona jest twarda na środku i miękka na krawędzi, czy rzeczywiście tak jest że opona nie klei się całą swoją powierzchnią ? Moja obecna opona CST Critter mimo napompowania 4 bar (max 4,5) opona klei się całą swoją powierzchnią przez co zwiększa swoje opory toczenia i wyraźnie ja słychać już przy 15km/h.

Odnośnik do komentarza

SmartSam z tego co pamiętam jest głośny ale boczne klocki chyba nie dotykają powierzchni przy średnim napompowaniu opony. Dokładnie nie pamiętam bo się pozbyłem. Coś mi w niej nie pasowało i moje nie miały wkładki antyprzebiciowej i za często łapałem flaki. Jak kupować to tylko z wkładką antyprzebiciową. Występuje w wersji SmartSam Plus. Dośc szybka opona na asfalcie. Udało mi się kiedyś na niej wyciągnąć na prostej jakieś 50 km/h na trekkingu.

Odnośnik do komentarza

Krzysiek, możesz powiedzieć jakie średnie prędkości uzyskujesz na Smart Samie na asfalcie ?

Coraz bardziej przekonuje mnie właśnie ta opona, chociaż Continental też ma niezłe opinie i jeszcze twoja propozycja Jacku dotycząca opony Specialized...

Chyba kupię te trzy modele i będę miał święty spokój :D

Co do Specialized, ciężko mi znaleźć tą tańszą drutowaną wersję.

Na allegro praktycznie w ogóle nie widzę, popularna sklepy rowerowe też ciężko, znalazłem w jednym sklepie taką wersję:

https://www.metrobikes.pl/pl/p/Opona-Specialized-Fast-Trak-Sport-29x2.0/29551

Czy właśnie o tą oponę chodzi ?

Odnośnik do komentarza

Średnia prędkość zależy od wielu czynników, czy jadę tylko asfalt czy las, a może pół na pół. Raz to może być 17km/h a innym razem 23km/h Inna sprawa że jak wyjeżdżam na tych oponkach to raczej w celu zabawy i na średnią nie zwracam uwagi :P  Z tego co widziałem oponka Conti ma bardziej równomierny ten bieżnik podczas gdy w Samach boczne klocki są zauważalnie wyższe od środka opony. Tak jak napisałeś najlepiej byłoby przetestować wszystkie trzy i wybrać, bo to co odpowiada jednemu innej osobie już nie musi.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...