Skocz do zawartości

Rower (górski ?) za około 2,500zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

zalogowałem się tutaj ponieważ potrzebuję porady :)

w 2008 roku kupiłem rowerek za około 2,000 zł, i jest to Kellys Salamander (model 2007) i jest to rower typu MTB, czyli po prostu typowy góral, jak mniemam :)

pomyślałem że czas w końcu go odstawić\sprzedać, w zeszłym roku wymieniłem w nim korbę na Deore bo w starej zaczął mi odlatywać pedał itd i inne problemy, ale mniejsza, muszę go zmienić po tylu latach bo nawet nie wygodnie mi się na nim już jeździ

co do mnie, to 182cm wzrostu, około 100kg wagi o ile to potrzebne :P, i w salamandrze właśnie przeszkadzają mi małe koła, chyba 26-26,5 i brak regulacji kierownicy przez co muszę się mocno pochylać, przy jednocześnie podniesionym siodełku tak, żeby nie zginać mocno kolan przy wyproście nóg siedząc na siodełku, ogółem rower wydaje się dla mnie ciut za mały i tyle :P

co do tego po czym jeżdżę, to ogółem dróżki rowerowe (asfalt, drobne wyboje), okolice lasków, ścieżki leśne, odrobina piasku, lekkie podjazdy itd, więc nic ekstremalnego 

jestem ciekawy waszych propozycji w tym segmencie cenowym, maksymalnie myślę że mógłbym dopłacić 200zł, a jeszcze zapewne kupując rower chciałbym dobrać do niego prędkościomierz, nowe zapięcie czy jakieś fajne błotniki

aktualnie mam w kellysie takie: https://www.google.pl/search?q=b%C5%82otniki&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjt0azGy_TTAhVE3CwKHZmNCF4Q_AUIBigB&biw=1920&bih=988#imgrc=P-P1xRj0Luf9NM:

czekam na porady dlaczego taki a nie inny :)

Odnośnik do komentarza

Przy tym wzroście tylko 29 cali. Za 2500-2700 szału nie ma. Jak nie jeździsz singlami leśnymi po piachach i korzeniach to i nawet cross na szerszych oponach by się nadał, warto rozważyć. Ale jak typowe MTB po lesie po singlach to za tę cenę najlepsze co możesz kupić to rower typu Bulls King Cobra Disc. Cross zawsze będzie tańszy przy podobnej specyfikacji bo nawet jego topowy amor nie kosztuje dużo więcej niż 500 zł podczas gdy najtańsze przyzwoite amory MTB zbliżają się do 1000.

Odnośnik do komentarza

większość to asfalt, dróżki rowerowe, nie jestem żadnym maniakiem, chciałbym po prostu dobry rower do przysłowiowo wszystkiego (czasem lekki lasek i wyboje ale w 75% po prostu asfalt), na którym dobrze i wygodnie bym się czuł, żeby mieć komfort z jazdy, bo nie jestem żadnym leśniczym, i prawdopodobnie i kolejny rower do 2,000 spełnił by moje oczekiwania, ale już niech będzie te 2,5k +\- 200zł max :) -chciałbym też żeby ten rower prezentował się w miarę fajnie, i nie był to zwykły " szarak " tylko z że tak powiem uber podzespołami o których 90% nie będących w temacie rowerów nie wie, niech się też fajnie prezentuje, i nie, nie mam tutaj na myśli tzw tarczówek bo fajniej wyglądają niż V-breaki i mega grubych cool opon :P -niech wygląda spoko jak na swoją cenę, ale niech też będzie bez zbędnego badziewia

Odnośnik do komentarza

Z opisu wygląda że cross wystarczy. Co do tarczówek to wpływają one w istotnym stopniu na bezpieczeństwo. Nie chciałbyś jadąc po deszczu przelecieć przez skrzyżowanie równorzędne, kiedy wyjeżdża Ci z nienacka pojazd z prawej. A v-brake ma to do siebie że musi wytrzeć obręcz zanim zacznie hamować więc jest istotne opóźnienie. Zdarzyły mi się takie sytuacje i dlatego doceniam tarczówki, mimo że potrafią być upierdliwe. W rowerze typu cross wystarczyłyby mechaniczne ale producenci takich nie montują bo taniej jest założyć najtańsze hydrauliki Shimano lub SRAM.

Z mojego doświadczenia, na komfort, a ten sobie bardzo cenię, w istotnym stopniu wpływają opony. Więc do crossa założyłbym nie taką oponę jaką zwykle daje producent, tylko opony o szerokości 1,75-1,8 cala z niskimi klockami z tyłu z niskimi oporami tozenia i troche wyższymi z przodu. Zresztą podobnie mam w swoim rowerze MTB tylko przy innej szerokości opony. Do tego ciśnienie 30-40 PSI i możesz pokonywać komfortowo dowolny teren. Jak wpadniesz w dziury czy pojedziesz po korzeniach to jednak dobrze mieć jakiś amortyzator, który się szybko ugnie i wolno rozpręży. Czyli olejowo-sprężynowy.

No i tu musisz poszukać czegoś z sensem. Dobrze żeby to było na osprzęcie Deore albo chociaż Alivio i z amorem typu Suntour NCX. Takie chyba są Romety Orkany 5 a może i tańsze 4, kilka Unibke i Radon Scart 7, który nie dość że świetnie wyglądał to chodził niedawno za 600 Euro.

Odnośnik do komentarza

to podał byś jakieś modele którymi mógłbym się zainteresować ? chodzi mi o konkretny i dlaczego akurat na taki warto spojrzeć a dlaczego nie inny :) -jak byś podał linki do konkretnych modeli to bym sobie obejrzał, bo nie wiem też czy pakować się w wersję np z tego roku czy zeszłego, czy może nawet starsze

Odnośnik do komentarza

no tak, chcę Kross'a z serii B, tylko jaki model 3 czy 4 i który rocznik i czy warto dopłacać do najdroższego B4 2017  ?

rower crossowy Podobnie jak rower trekkingowy jest przeznaczony do dłuższych dystansów po drogach asfaltowych i mocniej ubitych ścieżkach.

Rower cross to nie rower marki KROSS ;) MTB chyba nie jest ci potrzebne po opisaniu twojego stylu jazdy\

PS. Nie warto dopłacac do B4 Z 2017 roku :) 

Odnośnik do komentarza

wiem że Cross = typ roweru, a firma kross to po prostu firma rowerowa, wpadły mi w oko po prostu te krossy mtb od nich, typu level B3, i nie wiem na który warto by było się szarpnąć ?

Kross level B3 2016 lub 2017 ?
Kross level B4 2016 lub 2017 ?

który byłby najlepszy ?, z tego co patrzyłem to one też specjalnie się nie różnią, a są chyba dobre i polecane ?

Odnośnik do komentarza

Cześć,

 

podepnę się pod temat bo półka cenowa taż podobna(może być do 3600zł) i "problem" ten sam.

 

Mam ponad 10 letni Mongoose DX37 26" rama 20. Już kilka razy wymieniony napęd ostatnio na Alivio (kaseta, korba z suportem).

Zastanawiam się nad nowym rowerem bo w obecnym niestety przez lenistwo nie wymieniałem łańcucha ... Efekt wiadomy :) (pretekst do wymiany roweru).

 

Jeżdżę po terenie zróżnicowanym ale 70-80% to szutr i las (górki morenowe na pomorzu). Głównie dojazdy do pracy ok. 60km dziennie (tak jak wcześniej 70-80% las górki czasem dość ostre). Mam 187cm wzrostu i do 85kg (sadełko zimowe).

 

Zastanawiam się nad kołami 27,5 lub 29 (chyba bardziej 29) - proszę o poradę :).

 

Znalazłem takie modele (jeden jak autor tematu):

Kross LEVEL B5 29"

Giant TALON 29" LTD

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...