Skocz do zawartości

Rower miejski w granicach 3 tys.


Rekomendowane odpowiedzi

Ja jeżdżę na Gazelle Orange: kiedyś C7 Lite, a teraz C8, tutaj opisałem swoje wrażenia:

https://roweroweporady.pl/f/topic/1924-gazelle-orange-c8-2017/

 

Dziewczyna jeździ na Gazelle Paris C7 -- bez niespodzianek.

Nie będę ukrywał, że jestem fanem Gazelle, ale Batavus nie jest gorszy (choć mnie się ramy nie podobają -- rzecz gustu i chyba w Gazelle są lepiej wykonane, np. jakość spawów, ale nie różnią się wyraźnie pod tym względem, w tym przedziale cenowym to są niuanse). Na minus Gazelle jest to, że jest droższa i jest mniejszy wybór w przedziale do 3 tysięcy.

 

Napisz lepiej jak chcesz go używać: sakwy, wolisz solidny bagażnik z przodu, "damka", czy waga jest najważniejsza, będziesz wozić dziecko z przodu/tyłu (i chcesz mieć kierownicę/bagażnik przystosowany do fotelika), jaki masz profil terenu (podjazdy -- liczba biegów), potrzebujesz amortyzatora (albo wręcz: stalowej ramy), jeździsz dużo po zmroku, w zimę, ile kilometrów dziennie itd.

Odnośnik do komentarza

W zupełności wystarczy mi tylny bagażnik, waga chyba nie ma znaczenia, jedynie jak bym go autem przewoził to włożenie na bagażnik. Dziecko jeździ już swoim. Teren to głównie ścieżki rowerowe, nimi zamierzam się poruszać, wiadomo czasami trafi się droga szutrowa, ale to raczej fragmenty. Jazda tylko jak jest ciepło, zimą nie jeżdżę. Po zmroku oczywiście się zdarza. 

Rower ma zapewnić mi wygodną jazdę.

Odnośnik do komentarza

"to włożenie na bagażnik"

 

Uwzględnij, że zwykłe uchwyty na dach mają nośność 17kg, a mieszczuchy mają typowo 18-20kg (aluminiowa rama), a niektóre do 25 (stalowa), co innego mocowania na hak.

 

Co do reszty wymagań, to chyba każdy rower Batavusa i Gazelle, bo ciężko trafić u nich na jakąś niedoróbkę

 

Tak do 4 tysięcy to (linki z jednego sklepu, bo mają największy wybór + da się zamówić nieistniejące):

 

https://www.rowerystylowe.pl/p-4301/batavus-mambo-n7/w-5653/meski-black-matbardzo popularny i dobrej jakości, najatrakcyjniejsza cena

https://www.rowerystylowe.pl/p-3749/gazelle-paris-c7/w-10634/men-royal-silver-matchoć Paris raczej z myślą o kobietach, jest też tańsza wersja C7 -- także polecam

https://www.rowerystylowe.pl/p-2169/gazelle-orange-c7/w-10639/black-matlepiej wyposażona wersja C7, ale jakbym miał wybierać to albo właśnie podstawową wersję, albo C7 LTD lub C8

https://www.rowerystylowe.pl/p-8480/gazelle-orange-c7-ltd/w-15560/meskiw zasadzie wszystko to co ma C8 (najlepiej wyposażony Orange), ale 7-biegowa piasta. Bardzo fajny amortyzator centralny, używałem przez 3 lata bez niespodzianek

 

W rowerach bym zmienił opony na solidniejsze (wkładka antyprzebiciowa): Schalbe Marathon Plus, lub Vredestein Perfect Extreme. Zdejmowanie kół to męka (szczególnie tylne). No i jakieś zapięcie (polecam łańcuch wpinany do podkowy).

Odnośnik do komentarza

A opłaca się dołożyć do C8?

 

Odpowiem Ci tak jak w sumie skomentowałem pod testem opisującym rower: opłaca się, ale -- z drugiej strony -- jeśli to miałby być rower po dłuższej przerwie, albo totalna zmiana typu roweru -- bałbym się. Ja wydałem coś około 4400-4500 złotych (rower + inne opony), to duża suma i jak nie przypasuje Ci taki typ ramy i roweru, tu utopisz pieniądze.

 

Ale jeśli wiesz, że chcesz właśnie rower miejski, który jest trwały i komfortowy, to jedyne co ryzykujesz, że kupując rower w wyższej opcji kupisz jakąś funkcjonalność, której nie wykorzystasz (np. te rowery bardzo dobrze radzą sobie w zimę; piszę zarówno o odporności na sól, jak i o bezpieczeństwie jazdy).

 

Mówiąc krótko: nie ryzykujesz kupna złego roweru, tylko co najwyżej takiego, który Ci się nie spodoba lub go nie wykorzystasz w pełni.

 

I mam być szczery: ten Batavus z pierwszego linka jest bardzo dobrej jakości rowerem, mimo że jest jednym z tańszych. Ponadto nie planujesz jeździć w zimę (ale Batavus także da radę!) i jeździć będziesz tylko rekreacyjnie. Ja używam roweru tylko w celach transportowych: 30-50km, w każdą pogodę i z dużym bagażem, rocznie wychodzi ponad 5000km w mieście. Czyli klasyczny "wół roboczy", gdzie C8 zdecydowanie wygrywa.

 

Popatrz na strony producentów (gazelle.nl i batavus.nl) jaki mają ciężar (czasem w sklepie, do którego prowadzą linki są błędy) -- to dla Ciebie ma znaczenie, bo będziesz woził rower autem.

 

Pisałeś o komforcie. Najprostszy Orange C7, nie ma amortyzacji. O ile w miejskim nie ma sensu myśleć o przednim amortyzatorze, to sztyca amortyzowana ma sens (parę osób oskarży mnie o herezję, ale przekonałem się, że da się wyprodukować dobrą sztycę amortyzowaną). Zawsze można dokupić ją oddzielnie i samodzielnie wymienić:

https://roweroweporady.pl/f/topic/1952-sztyce-amortyzowane-nex-ncx-moje-doswiadczenia-z-uzytkowania/

 

A np. Batavus Mambo posiada amortyzowaną sztycę (chyba Postmoderne, tak jak Orange C7+/C8/LTD).

 

Generalnie brałbym Batavusa (jaki pierwszy rower), ale ciężki jest: 21kg (W jeździe to nie przeszkadza, ale w zapakowaniu go do auta tak), ewentualnie Orange C7 i zmodyfikował w miarę potrzeb (sztyca, może lepsza lampka) lub C7+. Za różnicę w cenie w stosunku do C8 bym kupił solidne zapięcie (drogi rower) i opony. Piszę to jako fan(boy ;-)) Gazelle.

 

Ciężko mi odpowiedzieć na pytanie "tak/nie", bo w tych rowerach są to już niuanse.

 

//Edit

I orientacyjne porównanie cen:

 

Batavus Mambo:  3600

 

Orange C7 3000-3200 (szacuje na podstawie ceny Paris C7 i cen na gazelle.nl)

 

C7+ 3600?

 

C7 LTD 3800

 

C8 4200

 

Odrzucając skrajne ceny wybór jest pomiędzy Mambo, C7+ (LTD), czyli czeka Ciebie sprawdzenie, który jest do kupienia w Polsce i Ci się podoba.

Odnośnik do komentarza
  • 4 miesiące temu...

Z ciekawości poszukałem co to za model i wychodzi na to, że to tak naprawdę Gazelle Chamonix C7 (rocznik 2016/2017, ale patrz na uwagę na samym dole). Zbijcie mnie, ale nie wiem czemu część polskich sklepów zmienia nazwę modelu (C jest od "comfort" z piastami planetarnymi, zaś T  -- to trekkingowe z przerzutkami tradycyjnymi).

Ogólnie: Chamonix "C" to rower trekkingowo-miejski. Z trekkingowego (seria "Chamonix") ma pozycję na siodełku, samo siodełko i parę detali. Z miejskiego ("C") komfortowe siodełko, kierownicę typu jaskółka, bagażnik pod sakwy (miejskie), solidne błotniki, hamulce rolkowe i (opcjonalnie) montowany centralnie pod sterami amortyzator.

Obręcze ma najczęściej marki Rodi (VR19 -- pod 32 szprychy), wytrzymałe, bo kiedyś zamawiałem je dla siebie do innego roweru, bo szukałem czegoś pancernego. Nie wiem jednak, jakie ma szprychy (mam na myśli grubość). Przy 2,33mm grubości robią się z tego dosyć pancerne koła, ale nie wiem jaki jest limit wagowy dla kół. Na pewno 100kg (92kg ja + sakwy) nie robią na nich wrażenia.

Ponoć obecnie oferują rower z obręczami Ryde Zac 2000 (w C7 pojedynczo oczkowana, tak jak Rodi), łatwo je rozróżnić: Rodi ma otwory na szprychy grupowane po dwa. W Ryde są rozłożone równomiernie. Kiedy nastąpiła zmiana -- nie mam pojęcia.


Tak na koniec: zauważyłem, że 99% tych "Pure T7", to modele z 2015 roku. Nie pamiętam czy wszystkie już od 2017 roku nie powinny mieć przedniego amortyzatora. Czy to ma znaczenie? Szczerze myślę, że nie i nawet lepiej jakby nie miały: ze względu na Twoją wagę oraz fakt, że jest zbędny (ja go mam w Orange C8 i nie czuję się jakoś lepszy z tego faktu).

W każdym bądź razie patrz na rocznik i negocjuj cenę jeśli to starszy model (a czemu by nie spróbować?), sam fakt, że jest starszy (o ile dobrze przechowywany) nie ma żadnego znaczenia.

Ile wart: za rocznik 2016 i starszy (ale nieużywany!) cena do 2500 jest maksymalną jaką widziałem (ale bym się targował do maks. 2000). Tegoroczny model (ma amortyzator i lepsze akcesoria) można na wyprzedażach kupić za 3000-3200. Od przyszłego roku C7 chyba ma mocniejsze hamulce, ale nie mam danych.

Odnośnik do komentarza

[...]ze względu na Twoją wagę[...]

 

Generalnie pomyliłem wątki to pisząc, bo odpowiadałem też w innym o rowerze do 3 tysięcy, ale dla osoby o wadze 120kg.  :-)

 

Niemniej reszta odpowiedzi nadal aktualna, ale kwestie wytrzymałości kół możesz raczej pominąć. Jeśli rower jest w rozsądnej cenie, to powinieneś być zadowolony.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...