Skocz do zawartości

ROMET ORKAN 4 z 2016


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdżę głównie po leśnych drogach w rejonie j. Głębokiego w Szczecinie, i dojazd do nich drogami miejskimi, nie planuję ostrej wyczynowej jazdy (wiek już nie ten ;)). Jakimś wyznacznikiem jest blokada amortyzatora przy kierownicy - jest to z pewnością wygodna funkcja. Podobają mi się rowery górskie, ale te szerokie opony..., jak dla mnie są za szerokie... chociaż może się mylę. Przeglądam różne strony z rowerami i trudno się zdecydować, wybór jest ogromny a te wszystkie różne osprzęty... Utrudniają wybór... Gdy się jest laikiem.

Odnośnik do komentarza

Jeżdżę głównie po leśnych drogach w rejonie j. Głębokiego w Szczecinie, i dojazd do nich drogami miejskimi, nie planuję ostrej wyczynowej jazdy (wiek już nie ten ;)). Jakimś wyznacznikiem jest blokada amortyzatora przy kierownicy - jest to z pewnością wygodna funkcja. Podobają mi się rowery górskie, ale te szerokie opony..., jak dla mnie są za szerokie... chociaż może się mylę. Przeglądam różne strony z rowerami i trudno się zdecydować, wybór jest ogromny a te wszystkie różne osprzęty... Utrudniają wybór... Gdy się jest laikiem.

a jakim budżetem dysponujesz?

Odnośnik do komentarza

Dane osprzętu

 

koła 28

rama alu 6061

widelec SR Suntour NCX D RL 700c

napęd 27

manetki tył, przód Shimano Acera M3000 9 speed / Shimano Acera M3000 3 speed

przerzutka tył, przód Shimano Alivio T4000 / Shimano Alivio T4000

mechanizm korbowy Shimano Alivio T4010 48 / 36 / 26 175 mm

hamulec tył, przód Shimano BL-M355 / Shimano BL-M355

tarcza hamulcowa tył, przód Shimano SM-RT 160 mm / Shimano SM-RT 160 mm

opony Michelin Protek Cross 37-622

obręcze Alexrims MD17

piasta tył, przód Shimano FH-RM35 / Shimano HB-RM35

kaseta / wolnobieg Shimano 11-32 9 speed

kierownica Romet Sport Bar 680 mm

sztyca Romet 31,6 mm 350 mm

mostek kierownicy Romet Sport Stem 90 mm 8DEG 31,8 mm

siodło Romet by Cionlli

pedały Feimin FP-920B

waga 14 kg

Odnośnik do komentarza

Romet/viper, wg mnie trudno wybrać, viper wydaje mi się porządniej zrobiony, osprzęt trudno mi oceniać, trzeba by zrobić dokładną wyliczankę i porównanie wszystkiego. Chociaż już sam stosunek osprzętu Alivio i Acera u Orkana 4 do deore i Alivio w viperze mówi samo za siebie. Deore to wyższa półka. Ważna jest także cena, w sklepie stacjonarnym za Orkana 4 z 2016 trzeba zapłacić ok.2600 (ok. 2000 to cena w internetowej sprzedaży, więc tu jest problematyczna sprawa, czy decydować się na tę formę zakupu?). Natomiast cena za Viper GTS z 2017r, (hamulce v-ki), w sklepie 2499zł, a za Viper Disc GTS cena 2849. Viper z 2017 bardzo nieznacznie różni się od tego z 2016 (dzwignie hamulca teraz to deore, inny łańcuch i pedały). Cena Viper GTS z 2016 roku w necie to 2250. Powiem, tak, gdybym miał kupować te rowery w sklepie stacjonarnym, to teraz zdecydowanie wybrałbym vipera, (nie wiem który model V GTS czy V GTS Disc, tu miałem dylemat) a nie Orkana 4. Radzę też rower "dotknąć" w sklepie, zwłaszcza żeby dobrać rozmiar, u mnie podobnie jak i u GRZEGORZ75AJ w przypadku vipera lepszym rozmiarem było 19' a nie 21' (mam 182 cm wzrostu i ok 83 cm do kroku, więc wg tabeli powinienem wybrać 21', ale lepiej czułem się na 19'). Natomiast Orkan 4 pasował mi 21'. U mnie zmieniły się w międzyczasie priorytety i wybrałem całkiem inny rower, z pewnością za tę cenę mogłem kupić coś innego, może ciut lepszego, ale scott cross sub 20 wpadł mi w oko i klamka zapadła. Byłby idealny gdyby miał inny amor z blokadą przy kierownicy, ale po dzisiejszej jeździe (droga asfaltową, drogi rowerowe min z pofałdowaną kostką brukową, leśne wertepy, leśne drogi, trochę piasku, itp) stwierdzam, że niekoniecznie to zamknięcie dla mnie byłoby potrzebne, może przy innym typie amortyzatora - bardziej czułym - tak. Może też lepsza by była inna kierownica, taka jak w viperze z możliwością regulacji, żeby być bardziej wyprostowanym (za parę lat jak trzeba będzie to ją zmienię) Ostatecznie wybrałem Scotta bo bardzo mi się spodobał. Przymierzać się zaczynałem Vipera a obok stał scott i... skradł moje serce :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Dostałem ofertę Romet Orkan 5 w wersji 2017 (normalnie kosztującej 3500) za 2700 - chyba nie ma co się zastanawiać tylko brać? Oto specyfikacja:

Rama: Aluminiowa, alu 6061, hydroformowana
Widelec: SR Suntour NRX DS-RL, blokada skoku z manetką na kierownicy
Stery: Zintegrowane
Suport: Zintegrowany
Mechanizm korbowy: Shimano Deore T611 48/36/26 175 mm
Manetka: Shimano Deore T610
Przerzutka przednia: Shimano Deore T610
Przerzutka tylna: Shimano XT T780
Ilość biegów: 30
Kaseta: Shimano Deore HG-62, 11-32 10- rzędowa
Hamulce: Tarczowe, hydrauliczne przedni Shimano M425 / tylny Shimano M425
Tarcze hamulcowe: Przednia Shimano SM-RT30 160 mm / tylna Shimano SM-RT30 160 mm
Klamki hamulcowe: Shimano
Piasty: Przednia Shimano RM35/ tylna Shimano RM35
Obręcze/zestaw kół: Alexrims MD17
Opony: Michelin Protek Cross 700×35
Wspornik kierownicy: Romet aluminiowy 90 mm
Kierownica: Romet aluminiowa
Wspornik siodła: Romet aluminiowa 31,6 mm 350 mm
Siodło: Romet
Pedały: Feimin FP-930
Waga: 13,6 kg

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...