uazar Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Cześć. Rozebrałem cały napęd, przeczyściłem, wymieniłem linki i pancerze na nowe. Z regulacją tylnej przerzutki nie miałem najmniejszego problemu. Natomiast pojawił się problem z przednią. - śrubki regulujące wychylenie wózka wkręciłem tak, że główki wystawały jakieś 2-3 mm nad przerzutkę - bez problemu wyregulowałem 1 tarczę następnie - przykręciłem linkę - manetka wrzucona na 3 bieg - śrubka służąca do regulacji wychylenia wykręcona na maksa Mimo tego przy próbie przerzucenia z 2 na 3 tarczę, łańcuch klinuje się między 3 tarczą a wózkiem przerzutki i nie ma zamiaru "wspiąć" się na 3 tarczę. Dzieje się tak bez względu na to na jakiej wysokości ustawiona jest na przerzutka. Generalnie sprawia to wszystko wrażenie jakby w wózku nie było miejsca na łańcuch. Dodam tylko, że przerzutka ma pewne luzy, ale nie wydaje mi się, żeby te luzy objawiały się takim problemem. Kurdebele! Co robię źle?! Klamkomanetka: Deore ST-M510 Przerzutka przód: Deore FD-M510 Korba ( proszę nie krzyczeć :)): Tourney FC-M131 (42-34-24) http://imgur.com/a/nW38U Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Rozumiem, że przed operacją korba i przednia przerzutka była ta sama co obecnie i wszystko dziaoało tak ? Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Na Moje oko masz za słabo naciągniętą linkę na starcie. Zrób tak: dokręć przy manetce te pokrętło regulacyjne, następnie o pół obrotu cofnij. (oczywiście wrzucony z przodu bieg nr. 1.) Następnie odpowiednio naciągnij linkę np kleszczami, ale nie za mocno- tak aby linka nie miała specjalnego luzu na starcie) Następnie wyreguluj i powinno być git Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 i jak ? Odnośnik do komentarza
Joe Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Witajcie Mam podobny problem z tą różnicą, że korbę musiałem wymienić na nową. Nie wymieniałem suportu. Wyregulowałem przerzutkę i okazuje się, że jest problem z włączeniem trzeciego biegu. Śruba regulacyjna wychyla wózek najdalej jak się da, a mimo to włączenie trzeciego odbywa się z trudem. Linka napięta na max. No i podczas pedałowania łańcuch ociera o wózek. Czyżbym kupił niewłaściwą korbę? Wygląda to, jakby korba nachodziła na suport zbyt płytko. Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Jaką miałeś wcześniej korbę, a jaka jest nowa tzn. czy zębatki są takie same, czy większe ? Odnośnik do komentarza
Joe Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Jaką miałeś wcześniej korbę, a jaka jest nowa tzn. czy zębatki są takie same, czy większe ? Nic nie zmieniałem. Sprawdziłem jak jest mocowana i ile zębatki mają zębów. Producent też jest ten sam. Mówisz, że średnica może być inna? Po założeniu pasowało, nie musiałem podnosić przerzutki. Rower ma już 20 lat może przez ten czas coś zmieniono. Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Widziałeś ten film ? Dość fajnie nagrane i wydaję mi się że dzięki temu filmikowi, każdy powinien ustawić sobie przerzutkę. Przednia przerzutka to dość prosta konstrukcja, ale może jest skrzywiona, albo z czasem zmieniła swoją pozycję. Spróbuj ustawić według tego filmiku. Jak sobie z tym nie poradzisz to będziemy dalej myśleć. Odnośnik do komentarza
Joe Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 Tak, korzystałem z tych porad. Przedstawiłem moją sprawę w jednym sklepie rowerowym gdzie prowadzą również serwis i powiedziano mi, że tak się zdarza, że nie zawsze wszystko pasuje jeden do jednego. Zasugerowano też, że może trzeba wymienić suport na inny rozmiar z krótszą osią. Jest to jeszcze mocowanie na kwadrat to może dać oczekiwany efekt. Co o tym myślisz Janao? Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 A co, nowa korba nie wchodzi tak samo na suport tzn. płycej, czy tarcze w nowej korbie jakos są bardziej wysunięte niż w starek korbie ? Musiałbyś to sobie sprawdzić.. Po wrzuceniu 1 biegu na korbie linka jest naprezona, czy ma lekki luz ? jak wrzucisz bieg nr. 3 to jest tarcie po wewnetrzenej stronie roweru rozumiem ? Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 W ogole ile koronek ma Twoj wolnobieg i jak masz ustawione przerzutki, gdy Ci ociera łancuch ? Odnośnik do komentarza
Joe Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 No właśnie tak chyba się dzieje. Jakby zębatki korby były dalej od ramy niż przy starej korbie. Próbowałem dokręcić ją na max ale to niewiele dało. Co do linki to wszystko sprawdzę i napiszę. Ale kiedy ustawiałem to na pierwszym biegu linkę naprężyłem tak żeby nie była luźna. Wolnobieg ma 7 zębatek. Odnośnik do komentarza
Joe Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Wczoraj próbowałem jeszcze raz wyregulować tę przerzutkę dokładnie stosując się do wskazań z filmu powyżej. Krótko mówiąc - tragedia. - Najpierw sprawdziłem odległość wózka od zębów największej zębatki. Jest jakieś 1 max 2mm. - Ustawiłem biegi na 1 i 1, odkręciłem linkę przedniej przerzutki i teraz: śruba "low" poluzowana zupełnie, odległość wózka od łańcucha najwyżej 1mm. Więcej nie da rady, bo wózek już opiera się o ramę roweru. - Przykręciłem linkę tak żeby nie była luźna. - Przełączyłem biegi na najwyższe tj. 3 i 7. - Śrubę "high" musiałem wkręcić na max, a i tak łańcuch lekko ociera o wózek w miejscu gdzie już wysuwa się z wózka. Mam nieodparte wrażenie jakby ta metalowa część wózka która przestawia łańcuch była odrobinę za wąska (nie jest uszkodzona). Zastanawia mnie jedna rzecz, która nie jest na filmie przedstawiona. W jakiej pozycji powinna być nakrętka baryłkowa w momencie mocowania linki do przerzutki? Dokręcona czy raczej kilka obrotów odkręcona np. 3 lub np. co najmniej 5? Odnośnik do komentarza
grzegorz75jan Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Bodaj szjbajk na youtube to też to fajnie pokazywał tylko nie w najnowszym filmie ale starszym. Nie pamiętam czy dotyczyło to bezpośrednio ustawiania przerzutek czy był to film ogólnie o czymś tam. W każdym razie chodziło o to by zostawić sobie pole manewru tą śrubą baryłkową w dwie strony. Wiadomo przeważnie będziemy musieli po czasie naciągać linkę. Odnośnik do komentarza
Joe Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Dziękuję Wszystkim za porady. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się