Skocz do zawartości

Czy warto dopłacić do UNIBIKE CROSSFIRE 2016


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chciałbym Was prosić o radę. Po lekturze forum wytypowałem sobie trzy rowery w moim zakresie cenowym i dwa z nich są po 1500zł ( LAZARO INTEGRAL V3 i SPARTACUS CROSS 4.0) ale polecany też jest Unibike Crossfire 2016 który kosztuje 2000zł.

 

I pytanie zasadnicze czym tak na prawdę różni się Unibike od tamtych dwóch, że jest droższy o 500zł? Czy w normalnej eksploatacji odczuję to?

 

Dodam, że nie szaleje jakoś szczególnie, jeżdżę po asfalcie i trochę po polnych i leśnych drogach ale nie skaczę czy jeżdżę po jakiś bezdrożach.

 

Może znacie jeszcze jakieś ciekawsze rowery które można kupić w przedziale 1500-2000zł, tylko raczej chciałbym bez hamulców tarczowych.

Odnośnik do komentarza

Lazaro, Spartacus, Kands mają deko dłuższą ramę niż Unibike i bodaj niższy przekrok. Mam Unibike Viper-a (wystarczył by mi rower ~1500 i V-brake ale poszedłem na całość) którego ramy mają wyższy przekrok. Wzrost 180cm, przekrok ~82cm. Rama 19". Na 21" czułem zagrożenie dla jajek. Mam wrażenie, że dobrze by było gdyby kierownica była lekko dalej. Możliwe, że konkurencja której nie miałem okazji przymierzyć, geometrycznie byłaby minimalnie dla mnie lepsza. Tak czy siak moje truchło pamięta ułożenie ciała na kolarce z barankiem (nie nazwał bym jej szosówką) Proporcja wysokości siodełka względem przekroku też była bardziej kożystna jeżeli chodzi o podparcie się przy postoju. Potem długo bez roweru. Nie pamiętam odległości kierownicy z szybkiej sklepowej przymiarki ramy 21" Dobór geometrii ramy nie zawsze jest prosty ale bardzo istotny.

#Frugo
do ~1500 raczej Kands, Lazaro, Spartakus. Unibike Crossfire hm... może deko ładniejszy i parę szczegółów (może lepsze opony, chwyty) ale sporo droższy. Unibike też lata temu był na dorobku i nie markowy.
do ~2000 może być Viper lub inne propozycje na forum. Jednak nie piszesz o swoich wymiarach
 

[...] Dodam, że nie szaleje jakoś szczególnie, jeżdżę po asfalcie i trochę po polnych i leśnych drogach ale nie skaczę czy jeżdżę po jakiś bezdrożach. [...]


Wypowiedź "nie szaleje jakoś szczególnie" to wypowiedź subiektywna i powiedzmy dobra gdyby była mowa o "góralu" vs cross.
Wprawdzie znów dosłownie uczę się jeździć na rowerze ale zdaje się iż pomimo Deore przydała by się szybsza zmiana przełożeń szczególnie z przodu i w lesie gdzie jest ciasno i mam pagórkowato oraz krótszy skok dźwigni manetki przerzutki przedniej i tylnej przy przeskoku na większy blat z naciskiem na przednią. Nie mam porównania do Alivio.

 

EDIT :

Unibike Crossfire vs. Viper? Czy warto dopłacić? Podlinkowany temat potraktuj jako ~1500 czy ~2000 aczkolwiek na tym forum były też wypowiedzi, że warto a nawet ponad 2000 zł

Jeżeli nie masz parcia na "większy wypas" już teraz to po zakupie roweru za ~1500zł kiedyś go doposażysz lub zmienisz na inny.

Odnośnik do komentarza

Lazaro, Spartacus, Kands mają deko dłuższą ramę niż Unibike i bodaj niższy przekrok. Mam Unibike Viper-a (wystarczył by mi rower ~1500 i V-brake ale poszedłem na całość) którego ramy mają wyższy przekrok. Wzrost 180cm, przekrok ~82cm. Rama 19". Na 21" czułem zagrożenie dla jajek. Mam wrażenie, że dobrze by było gdyby kierownica była lekko dalej. Możliwe, że konkurencja której nie miałem okazji przymierzyć, geometrycznie byłaby minimalnie dla mnie lepsza. Tak czy siak moje truchło pamięta ułożenie ciała na kolarce z barankiem (nie nazwał bym jej szosówką) Proporcja wysokości siodełka względem przekroku też była bardziej kożystna jeżeli chodzi o podparcie się przy postoju. Potem długo bez roweru. Nie pamiętam odległości kierownicy z szybkiej sklepowej przymiarki ramy 21" Dobór geometrii ramy nie zawsze jest prosty ale bardzo istotny.

 

#Frugo

do ~1500 raczej Kands, Lazaro, Spartakus. Unibike Crossfire hm... może deko ładniejszy i parę szczegółów (może lepsze opony, chwyty) ale sporo droższy. Unibike też lata temu był na dorobku i nie markowy.

do ~2000 może być Viper lub inne propozycje na forum. Jednak nie piszesz o swoich wymiarach

 

Wypowiedź "nie szaleje jakoś szczególnie" to wypowiedź subiektywna i powiedzmy dobra gdyby była mowa o "góralu" vs cross.

Wprawdzie znów dosłownie uczę się jeździć na rowerze ale zdaje się iż pomimo Deore przydała by się szybsza zmiana przełożeń szczególnie z przodu i w lesie gdzie jest ciasno i mam pagórkowato oraz krótszy skok dźwigni manetki przerzutki przedniej i tylnej przy przeskoku na większy blat z naciskiem na przednią. Nie mam porównania do Alivio.

 

Liczę się z tym że najlepiej byłoby się przymierzyć, planuje się wybrać przed zakupem do trzech sklepów z tego jeden jest dość duży i mam nadzieję że tam będe w stanie przymierzyć się chociaż do jednego 17" i 19" z Unibikea i Spartacusa bo z wyborem ramy mam tez problem ale to liczę że jak wsiądę i przymierze to się rozwiąże.

 

Jeśli chodzi o subiektywność mojej wypowiedzi "nie szaleje jakoś szczególnie" to chodzi o to że najgorsze na co narażam rower to korzenie na leśnej drodze i dziury/kałuże w szutrowych drogach, nie jeżdżę po bezdrożach i środkiem lasu, nie skacze na rowerze, nie przejeżdżam przez rowy itp.

 

Co do moich wymiarów to 171cm wzrostu, 75kg, wymiar nogi (czy jak to się tam nazywa) 74cm. Jaką byście brali ramę, może ktoś ma podobne wymiary, trochę mnie martwi jak piszecie że różne marki mają różną "rozmiarówkę"?

Odnośnik do komentarza

W przypadku wielkiej trójcy Transroweru Lazaro, Kands, Spartakus to przykładowo (bez wymiarów kolegi Frugo) jeżeli ktoś bierze w innej marce 19" to u nich trzeba przeważnie 17" Ogólnie rozmiar niżej względem konkurencji.

 

Z tymi przymiarkami jest tak. Ciasno, tłoczno, niedopompowane opony co wpływa na ogólną wysokość roweru oraz wiadomo wysokość siodełka, ułożenie sklepowe kierownicy. W każdym razie u siebie już na szybko poprzestawiałem wszystkie dźwignie. Mostkiem (regulowany) kierownicą i siodełkiem w poziomie i pionie zajmę się za jakiś czas. 

Odnośnik do komentarza

W modelach z allegro wyżej wymienionych, mamy budżetowe części, ale np. w kwestii mostka, sztycy, kierownicy raczej różnicy nie doświadczysz, tak samo jeśli chodzi trwałość tych elementów w stosunku do np. vipera gts 2016.

Wady roweru za 1500zl czy nawet za 1400 typu kands maestro, czy ten spartacus to korba na kwadrta, czyli patent z epoki kamienia i słabe koła. Gdyby te 2 elementy wymienić to możemy uzyskać przyzwoity sprzęt, który nam długo posłuży.

Ewentualnie np. polecam kupno roweru typu kands maestro za 1400zl z allegro i zmianę korby na alivio holowtech 2. Jest spora różnica pomiędzy tymi systemami, którą odczuje nawet kompletny laik. Czyli rower za 1400zl + korba 200zl suport ok 40.. 50zl i mamy za 1650zl przyzwoity rower, którego możemy porównywać do unibike viper gts.

 

teraz te 2 rowery różnią się ceną 450zł i trzeba sobie odpowiedzieć, czy warto.

W unibike mamy osprzęt deore m610 3x10, a kands ma alivio m4000 3x9

 

jeśli chodzi o wykonanie i trwałość, to wydaje mi się że są one na podobnym poziomie. Podstawowa roznica to ilość przełożeń na kasecie. Wiadomo że lepiej mieć więcej żeby biegi lepiej dobierać w trasie, ale jak dla mnie jest to bardzo istotne w rowerze szosowym, gdy trenujemy i zależy nam na kadencji, a do codziennej jazdy np. do pracy, czy rekreacyjnie jak słonko zaświeci to wystarczy nam nawet 7 ;)

 

W gts mamy korbę na octalinku, która nie jest taka zła, ale hollowtech 2 jest po prostu lepszy. Czy jest to spora różnica, na to pytanie odpowiem tak że teraz jezdząc bardziej rekreacyjnie na Moim crossie z taką korbą, nie czuje sporej różnicy, ale H2 jest jak dla mnie najlepszym eozwiązaniem jeśli chodzi o korbę i sam pewnie w sezobie zmienię Mojego octalinka na korbę deore na H2.

 

następnie mamy koła i tu już jest spora różnica:

Opony z gts to są przyzwoite schwalbe za 60zl szt warzące 550gr, ktore możemy pompować aż do 6bar (większe ciśnienie, lepsze na dłuże odcinki asfaltowe)

 

Opona z spartacusa to Cst za 30zl czyli 2x tansza ważąca 710gr i max 5bar.

 

Firma cst robi bardzo dobre produkty przystępne cenowo, ale w tym przypadku mi się wydaje że różnica jakościowo będzie spora.

Zdecydowanie lepiej mieć lżejsze opony i każdy laik który pośmiga troche na oponach np 710gr, a nasteonie zmieni na 550,odczuje różnicęw lekkości rozpędzania roweru i wjazdu pod górkę.

Obręcze w viperze to przyzwoite MACH1 810 czyki obręcze firmy, która ma bardzo dobą opinię. Obręcze wysokiej klasy z którymi raczej nie będzie żadnych problemów i pewnie sá lżejsze od tych stosowanych w budżetowych rowerach z allegro.

Nie wiem jak z trwałością kół w takich spartakusach, ale gdzieś widzałem opinie w internecie, że ludzie nie są z nich zadowoleni.

Co do piast też nie chcę się wypowiadać jednoznacznie, ale piasty alivio w viperze gts Mogą być lepsze od najtanszych joetech w rowerach z allegro, skoro ahimano ma kilka tańszych modeli piast.

Użytkownicy tanich modeki z allwgro skarżą się też na kijowe klocki hamulcowe, ale to groszowa sprawa.

 

Podsumowując rower unibike viper gts, wygrywa prawie pod każdym względem i jest to rower na lata bez większego wkładu finansowego.

Modele z allegro na alivio za ok 1400 1500zl mają jak dla mnie nieakceptowalną korbę, która wydaje dziwne dzwięki i się gnie na wszystkie strony. Do tego podejrzewam, że przy męskiej nodze np. podczas jazdy pod górkę, prawe ramię korby złapie luzy i zacznie się odkręcać po pewnym czasie.

Więc możemy w ogole porównywać te modele z sobą, gdy przynajmniej zainwestujemy na starcie w korbę alivio na H2.

Stedy otrzymujemy przyzwoity rower, który każdemu rekreacyjnemu rowerzyście możemy polecić. Rower ma przyzwoity osprzęt i cenę, a jedynie koła są gorszej jakości i musimy się liczyć, że z obręczami może być więcej problemów w stosunku do gts ( Częstsze centrowanie) gorsze piasty i cięższe obręcze + opony

 

Czyli jeśli ktoś ma zamiar sporo jeździć to zdecydowanie lepiej dopłacic te 450zl do unibike, a jeśli ktoś potrzebuje taniego roweru do jazdy rekreacyjnej to tani kands, czy spartacus mu wystarczy, a za tą roznice w cenie za pewien czas kupi sobie nowe koła jak piasty szlak trafi.

 

O amorku nie pisałem, bo jeśli i w droższym viperze gts i tanich modelach z allegro jeat blokada to nir ma co tu więcej pisać, bo to wszystko jest na tej samej zasadzie i wątpię, że będzie odczuwalna różnica w komforcie.

Odnośnik do komentarza

Sory za tak długi referat, ale odpoczywam w łóżku po wczorajszej masakrze alkoholowej i mam mnóstwo czasu. Chciałem dość dobrze opisać podstawowe różnice tych modeli, bo sporo osób o nie pyta i mam nadzieje że komuś pomogę

To moje szczęście że wczoraj piłeś :P Dzięki wielkie za tak obszerny opis! Poziom mojej wiedzy o rowerach rośnie dzisiaj geometrycznie :D

Musze powiedzieć że mnie zaintrygowałeś bo przy rowerze zawsze sam wszystko robię i kurde kuszące jest to kupno tańszego i doposażenie. Poważnie to rozważę bo jakoś też jestem zdania, że najlepiej wypadają "własne składaki", stosunek cena/jakość wtedy jest najlepszy.

A mam jeszcze prośbę, jak CI się jeszcze nudzi to mógłbyś podesłać linki do tej korby i supportu jakie musiałbym wymienić żeby upgradować np. Spartacusa?

 

# krzysiekw i grzegorz75jan

Dzięki za zwrócenie uwagi na ten rozmiar ramy, ja raczej chciałem celować w 19 ale jak mówicie ze w tych modelach zazwyczaj 19" jest większe to zwrócę na to uwagę.

I liczę się z tym że ciężko będzie dobrze przymierzyć się do roweru w sklepie ale lepsze to niż nic.

Odnośnik do komentarza

#Janao bardzo dobra wypowiedź. Ten referat warto przeczytać ) Też miałem bardzo dużą rozkminkę Ta relacja pomiędzy 1500 a ~2000 łamana przez szczegóły wyposażenia nadal nawet po zakupie mnie nurtuje. Gdy czas goni i mało podstawowej wiedzy to choćby przeczytać wszystkie fora szczególnie gdy każda wypowiedź zmienia twój pogląd zawsze coś pominiesz nawet "głupie" różnice pomiędzy 19" w jednej a drugiej marce.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...