Skocz do zawartości

Rower 2500 - 3500 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Szukam roweru do codziennej jazdy do pracy ok 15 km w jedną stronę, weekendowych wypadów do Kampinosu czy dłuższych wypadów z namiotem na jure itp.

Jeśli chodzi o jakiekolwiek preferencję to brak. Patrzyłem na różne modele od 2500 do 3500 ale zazwyczaj wyposażenie takiego roweru składa się z części z różnych półek i nie jestem w stanie sam określić czy dana konfiguracja jest korzystna w takiej cenie.

 

Jeśli chodzi o mnie to ~175, 82 w kroku i około 80kg.

 

Jak do tej pory to patrzyłem na rowery trekkingowe wymienione z zestawień na blogu, ale nie wiem jaki rower jest optymalny do w/w zastosowań oraz posiadający przyzwoity stosunek jakość/cena.

 

Dziękuje

Odnośnik do komentarza

Napisz, czy chcesz np. definitywnie rower trekkingowy, czy crossowy tez wchodzi w grę? trekkingowe zazwyczaj mają klasyczne ramy (bez polotu ;D) Szczerze to ja mam 177cm wzrostu 82 w kroku i 80kg wagi ;)))

i najlepsze, że mam do pracy równe 15 km ;D lubie jezdzic dluzsze trasy w niedziele rano, a tak to w tygodniu starałem sie jak najwiecej jezdzic do pracy na rowerze.

 

Może zacznę od grup shimano, bo tego bym się trzymał ze względu na dostępność ptoduktu jak i informacji. alivio, deore, slx, deore XT i na tym zakonczę. Są oczywiście nizsze grupy i wyższa, ale w tym budzecie te mają sens. Teraz pytanie do Ciebie o to jak to wszystko ma wyglądać po zakupie roweru. tzn. np. wybieramy typ crossowy ze względu na to że rowery są po prostu ciekawsze wizualnie i będziesz chciał kupic do tego bagaznik/sakwy + pedały i buty spd + ewentualnie dobre oświetlenie? Napisz po prostu czy to jest Twoj cały budzet i w tym musi byc bagaznik itd, czy chodzi Ci na 100℅ o crossa/trekkinga

Odnośnik do komentarza

I tutaj się waham czy cross czy trekking. Czym więcej czytam to zastanawiam się czy nie lepiej kupić rower typu "baza" czyli sprzęt bez dodatków nawet bez przedniego amortyzatora (czytałem że w tym przedziale cenowym nie zachwycają) z porządnymi przerzutkami itp, a w miarę "jedzenia" uzupełniać rower o bagażnik, amortyzator, może inne opony na te wycieczki (o ile ktoś tak robi i ma to sens). Nie ukrywam, że w tym temacie jestem laikiem, a aktualnie najczęściej rower będzie używany do dojazdu do pracy po asfalcie/ ubitej drodze rowerowej.

Co do shimano to jakie są różnice pomiędzy wymienionymi grupami i zakładając że skończy się tylko na dojeździe do pracy czyli jakieś 5400km/rocznie (9*20*30km) w jakiej klasy sprzęt powinienem celować. Jak pisałem walory estetyczne są na końcu. Co do budżetu to załóżmy na chwilę obecną że jest to całość.

 

Jeśli chodzi o aktualne potrzeby to rower + oświetlenie + bagażnik + sakwa + u-lock.

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza

no ja bym brał crossa,i kokupil to co potrzebne. Ogolnie polecam złożyć sobie rower samemu (dac komus prace ; )) wtedu zlozysz rower taki jaki chcesz. Przykładowo kupując rower za 3,5k praktycznie jestes skazany na hamulce tarczowe i moze byc wszystko idealnie, ale korba np. jest octalink, a Ty chcesz holowtech 2.. Na czym Ci zalezy w rowerze ? zalezy Ci na hydraulicznych tarczówkach, czy jest Ci to obojetne ? chcesz miec dodatkowy kompet kół szosowych tak jak np ja czy uniwersslnosc kół crosdowych/trekkingowych Ci wystarczy ?

ja np mam kellysa phanatic 70 2016 i na urodzinki sobie sprawie koła z lekkimi obreczami i oponami z szosowych rowerow. koła bedą tez miały kasete bardxiej na dluzszą trase asfaltową tzn. dostosowanie odpowiedniego biegu do kadencji. Czyli kuoie kasete np 11-28 zeby miec mniejsze przerwy pomiedzy biegami. Wtedy latwiej dobieram przrlozenie i utrzymuje kadencje, a co za tym idzie slucham swojego ciała i kontroluje na trasie, zeby zdobyc cel. w kazdym razie zamin dostosujemy osprzet to musimy zdecydowac, czy chcemy miec 2 komplety kół, bo lubimy zspierniczac na asfalcie dluzsze trasy tez, i czy zalezy nam na tarczówkach. jesli zalezy to czemu ,?

Odnośnik do komentarza

Jak Kampinos to MTB, Jura też MTB, do pracy mógłby być cross. Ergo MTB. Koło albo 29 albo 27,5. Mam podobne parametry do Ciebie. Jeżdżę na 29 cali. Ale mamy też w domu 27,5 na którym jeżdżę sporadycznie, który jest trochę zwrotniejszy. Ogólnie namawiam na 29 cali. Jak ktoś wie gdzie jeździć w Kampinosie to może się natknąć na bardzo wymagający teren (poszukaj w sieci opisy Szczebla Kampinosu i Ławskiej Góry). Podobnie w Mazowieckim Parku Krajobrazowym. Cross tam sobie bardzo słabo poradzi. Widelec mi się tam ugina zwykle do 8 cm. Wynikałoby że potrzebujesz rekreacyjny rower MTB bo w tym budżecie wyścigowego nie kupisz.

 

Tu masz podobny wątek z kilkoma moimi uwagami:

https://roweroweporady.pl/f/topic/1766-potrzebuje-roweru-do-max-2500-bardzo-prosze-o-pomoc/

Odnośnik do komentarza

Janao i jajacek dzięki za zainteresowanie

Janao

Przeczytałem wątek podany przez @jajacek i tam zasugerowałeś kupienie bazy oraz zmiany całego osprzętu co wychodzi dosyć tanio. O ile dobrze się wczytałem. I czy to się różni od takiego Unibike Zethos, i tu deore i tu. Co do kwestii na czym mi zależy na rowerze to nie wiem. Dlatego przyszedł pomysł kupienia roweru bez żadnych bajerów tylko z porządnym osprzętem i późniejszym dofinansowaniem. Uniwersalne opony mi wystarczą. Co do tarczówek to tak jak z amortyzatorami, jeśli w podanej cenie nie będę miał sprzętu który będzie dobrze działał to mogą być v-brake, tym bardziej że rower ma być rekreacyjny z naciskiem na dojazd do pracy.

jajacek
Dzięki za link, czytałem go wcześniej i jest to jeden z powodów dla których na start chcę zrezygnować z amortyzatora.
Chyba źle opisałem zastosowanie do którego chcę rower. Jeśli chodzi o Kampinos to raczej chodziło mi o weekendowy wypad z rowerem, ale na piknik. Czyli sakwa, koc, hamak itp. Taki rowerowy spacer. To samo jura tylko że chodziło mi o zwiedzenie na przykład zamków na jurze w jeden urlop z namiotem.

 

Ok, czyli rozumiem że pomysł kupienia podstawowego roweru i zmiany wyposażenia ma sens? W takim wypadku należy celować w deore?

 

jajacek

Polecasz może jakiś serwis/sklep w Warszawie

Dzięki wielkie.

Odnośnik do komentarza

Więc tak.. skoro uniwesalne opony będą ok to koła dodatkowe odpadają i budżet nie będzie uszczuplony. Baza to będzie rower crossowy i potrzebujemy do niego bagazik ok 100zl, sakwy ok 200 i oświetlenie.. tu już się nie wypowiadam ze jedni wydają 30zl za komplet przod tył i im to wystarczy, a inni sa w stanie wydac 300zl lub więcej. Więc fajnie by było gdyby udało sie kupic fajny rower do 3k. a 500zl zostawić na resztę, ale to już też zależy od Ciebie na kiedy to potrzebujesz.

 

często za 2500zl jest przyzwoity osprzęt, fajna rama, ale korba na octalinku, tanie piasty, tanie hamulce tarczowe i tandetne amorki. Jaką grupę osprzętu wybrać to zależy chocby od tego że zakładając że nie chcemy mieć napęd 3x10 i hamulce v-break lub tanie tarczówki to nie kupimy manetek slx m670 bo one są kompatybilne tylko z hamulcami slx.. Powiem tak. Alivio to juz jest porządna grupa 3x9 i nawet to by wystarczyło przy nizszym budżecie do Twoich potrzeb.

Jeśli ktoś chce miec wszystko względnie dobre w Swoim rowerze crossowym to polecam korbę w systemie Holowtech 2 czyli np. deore m610 w napędzie 10s i m4000 alivio (korba to chyba m4060) w napędzie 9s i jest jeszcze w względnie dobrej cenie m670 slx

zostając przy napędzie 10s wybrałbym m610 ze względu na cenę, a jak by kasa nie grała az takiej roli to slx m670 ze względu na wygląd i tylko tyle. Przy tego typu przeznaczeniu nie zalezy nam az tak na wadze, ktora jest odrobine mniejsza przy wyzszych grupach. Czyli korbę optymalną do naszego roweru już mamy deore M610 48-36-26) łożyska czesto sa w komplecie, wiec zakładamy to co dostajemy. Następnie napęd to już zalexlzyy w duzej mierze od tego czy chcemy tarczowki czy nie. zakładamy że nie, więc montujemy manetki deore m610 bo slx nie możemy, a do xt jest bardzo duży skok cenowy. do tego przerxutka przód m610 i tył slx ze wzgledu ze duzej roznicy cenowej nie ma a ma mocniejszą spręzyne od deore. łancuch kmc x10 bedzie bardzo dobry. do tego rama ktora nam sie podoba i pasuje geo. i koła na dobrych piastach. http://sklep.k2rowery.pl/rower-unibike-viper-gts-2016-p-1918.htmlprzykład roweru, który wybrał Piotrek z forum. w tej cenie nic lepszego nie ma

Odnośnik do komentarza

Jeśli nie zalezy Ci na konkretnej marce/kolorze i nie masz parcia na hamulce hydrauliczne, to ten rower to dobra baza. Masz osprzęt deore m610. Możesz korbę na octalinku od razu wykręcic i sorzedac jako nową (sciagacz 4zl na allegro lub dac to komus) sprzedasz bez problemu nowa korbe za 150zl razem z suportem, bo taki komplet najtaniej 200zl nowy. kupujesz korbe na Hollowtrch 2 m610za 300zl razem z łożyskami i masz już naprawde fajny rower, a resztę kasy przeznacz na rogi do kierownicy/kierownice turystyczną, licznik, bagaznik, sakwy, oświetlenie, pedały spd + buty pub co tam tylko chcesz ; ) ewentualnie od razu kup sobi eypasiony amorek ; ). w Moim odczuciu do takiej jazdy wystarczy jakis zwykły suntour za 300zl taki jak jest montowany w tych wszystkich rowerach do 3k, (wazne zeby była blokada na asfalt) i tyle ; )

Odnośnik do komentarza
W dniu 8.03.2017 o 10:31, Janao napisał:

Jeśli nie zalezy Ci na konkretnej marce/kolorze i nie masz parcia na hamulce hydrauliczne, to ten rower to dobra baza. Masz osprzęt deore m610. Możesz korbę na octalinku od razu wykręcic i sorzedac jako nową (sciagacz 4zl na allegro lub dac to komus) sprzedasz bez problemu nowa korbe za 150zl razem z suportem, bo taki komplet najtaniej 200zl nowy. kupujesz korbe na Hollowtrch 2 m610za 300zl razem z łożyskami i masz już naprawde fajny rower, a resztę kasy przeznacz na rogi do kierownicy/kierownice turystyczną, licznik, bagaznik, sakwy, oświetlenie, pedały spd + buty pub co tam tylko chcesz ; ) ewentualnie od razu kup sobi eypasiony amorek ; ). w Moim odczuciu do takiej jazdy wystarczy jakis zwykły suntour za 300zl taki jak jest montowany w tych wszystkich rowerach do 3k, (wazne zeby była blokada na asfalt) i tyle ; )

 

tu masz w dobrej cenie ten wyzej wymieniony http://sklep.k2rowery.pl/rower-unibike-zethos-gts-2016-p-1872.html

 

lepsze piasty, korba juz ta o ktorej mowie i dobre hamulce hudrauliczne.

Odnośnik do komentarza

OK, więc wyjaśniliśmy że generalnie potrzebujesz rower wyprawowy typu trekking/cross. Do takich rowerów amortyzatorami z najlepszym stosunkiem ceny do jakości są Suntour NCX/NRX D-RL. RL oznacza Remote Lockout czyli zdalną blokadę skoku. Unibike Zethos jest genealnie bardzo przyzwoitym rowerem i można go brać. Rower ma opsrzęt niemal aż za dobry do Twojego zastosowania. Amor jest to NCX ale bez zdalnej blokady. Więc do jazdy równym asflatem czy pod górę będziesz go mógł zablokować sięgając do blokady na goleni lub robiąc to po zatrzymaniu się. Manetka na kierownicy jest oczywiście dużo wygodniejsza i zawsze mnie dziwi że Unibike nie oferuje jej w tym modelu. Alternatywnie masz Romet Orkan 5.0 w podobnej cenie, który ma amor z manetką ale gorszy osprzęt, kiepskie hamulce i krótszą gwarancję na ramę. Więc raczej Zethos jest lepszym wyborem.

Składanie roweru z części jest upierdliwe, jeśli ktoś się na tym nie zna i do tego zastosowania odradzam je. Rower składany jest zawsze droższy niż gotowy. Zaletą jest że ma się to co się chce ale najpierw trzeba to wiedzieć a tu raczej nie jest to ten przypadek.

NApisałeś że na start chcesz zrezygnować z amora. Rower bez amora ze sztywnym widelcem będzie 1.5-2kg lżejszy a dzięki temu trochę szybszy. Natomiast czy będzie dobry jako rower wyprawowy? Byłby ok pod warunkiem że można uzyskać komfort kompensując brak amortyzatora za pomocą szerokich opon oraz dzięki temu skomensować też zwiększony nacisk na tylne koło przez bagaż. W większości rowerów typu fitness ze sztywnym widelcem niestety opony takie nie wchodzą. Więc albo rower z amorem jak ten Zethos albo składanie roweru pod własne potrzeby. Taki 29-er na ramie Accent Peak i sztywnym, karbonowym widelcu miałby sens ale wątpię że wyszedłby tanio.

Jeśli chodzi o osprzęt do Deore jest bardzo dobrym wyborem do tego typu zastosowań. Jak trzeba coś oszczędzić to nowe Alivio też jest ok. Sklep w Warszawie? Koło mnie na Obozowej jest sklep Sportset.pl, który prowadzi Pani Halinka i ma wszelkie Unibike jakie sobie zażyczysz i jest elastyczna cenowo. Jakby co powołaj się że przysłał Cię Jacek Kapela to pewnie coś tam utargujesz. Ja mam tam 5% stałego rabatu.

Z mojej praktyki najbardziej uniwersalne opony to 1,75-1,8 cala z niezbyt agresywnym bieżnikiem. I koniecznie w wkładką antyprzebiciową. Mogą być np. Schwalbe SmartSam Plus.

Opisywany przez Janao Unibke Viper też nie jest zły. Tylko ma podły amor, który do niczego się nie nadaje. Więc ewentualnie wyrzucamy ten amor, może go opylimy w jakimś sklepie w barterze za stówę i kupujemy Suntour NCX D-RL za niecałe 500 lub kupujemy sztywny widelec karbonowy. Sztywny karbonowy będzie raczej trochę droższy.

Bagażnik polecam Standwell za ok. 80 zł. Lekki, ładny i porządny. Akurat swój kupiłem u rzeczonej Pani Halinki. Oświetlenie chińczyk z dioda Cree z Allegro za 79 zł, chyba że ktoś potrzebuje jechać nocą to wtedy inny temat i trzeba piastę przedniego koła z prądnicą. Sakwy Crosso po taniości albo Ortlieb po jakości. Alternatywnie duża torba na bagażnik. Nie ma lpeszej niż Topeak ale ona sporo kosztuje.

Odnośnik do komentarza

Dzięki wielkie Panowie.

W takim razie kupię pewnie Unibike Zethos GTS. Czy jestem w stanie w cenie Zethosa czyli coś 3000 dostać coś lepszego lub coś porównywalnego ale taniej?

Na co powinienem zwrócić uwagę podczas użytkowania i konserwacji tego unibike'a?

Rozumiem, że przy kupnie drogo wysyłkową muszę po otrzymaniu roweru udać się na dodatkowy przegląd?

 

Wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza

,,Ze względu na wysokie standardy jakościowe, wymogi producenta i warunki gwarancji, rowery UNIBIKE sprzedajemy kompletnie zmontowane do jazdy, wyregulowane, z przeglądem "0", wypełnioną książką gwarancyjną. Rejestrując rower na stronie producenta Unibike.pl możesz przedłużyć gwarancję na ramę roweru do 5 lat." W tym linku co Ci wysłałem ; ) Ja to rozumuje tak ze juz masz zrobiony przeglad 0 i masz 2 lata gwarancji bez dodatkowych przeglądów.

Odnośnik do komentarza

Jestem zwolennikiem zasady "support your LBS (Local Bike Shop)" czyli wspieraj swój lokalny sklep rowerowy. Jako Warszawiak nigdy nie dam zarobić Krakusowi czy Poznaniakowi jeśli mogę dać zarobić Warszawiakowi. Sklepów Ci u nas dostatek. Unibike sprzedają na niemal każdym rogu. Ponegocjuj koło domu lub tam gdzie go zamierzasz serwisować. Jedyne co trzeba robić przy rowerze to regularnie czyścić i smarować łańcuch. I kupić przymiar za kilka złotych, który pokaże kiedy go należy wymienić. No i nie trzymać tam gdzie wilgoć. A jak musisz trzymać na balkonie to kup do tego torbę brezentową. Najlepiej polskiej firmy Zator. W modelu Zator XL trzymasz rower w torbie ze zdjętym przednim kołem. Bo inaczej wszystko będzie szybko rdzewieć.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...