marcin33664 Opublikowano 4 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 Różnica między Unibike Viper 2016 a 2017 jest w malowaniu (rok 2016 jest bardziej srebrny, natomiast 2017 jest ciemniejszy bo grafitowy). Rocznik 2017 posiada dodatkowe mocowanie na bidon i linki pod ramą są całe w pancerzach :). Osprzęt jest w obu modelach jest ten sam :). Odnośnik do komentarza
marcin33664 Opublikowano 4 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 No i pierwsze kilometry zrobione :). Rower super się sprawuje tylko trzeba trochę podregulować przerzutki ;). W porównaniu do mojego 20 letniego stalowego trypla to jak się przesiąść z malucha do klasy premium :P. Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 4 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 @leszekM, rower kupiłem w stacjonarnym. Gdzieś w gwarancji ponoć napisane, że rower sprzedają gotowy do jazdy więc na moją prośbę żeby go rozkręcić bo mi do samochodu nie wejdzie, sprzedawca kręcił nosem. W końcu dał mi imbus i rozkręciłem kierownicę, a przy samochodzie sam zdjąłem przednie koło. Ponoć to taka ich polityka, żeby może klienci nie mieli pretensji, że dostają rower, który nie nadaje się do jazdy. W każdym razie ja jestem zadowolony ze sprzętu ale nie w 100%. Odnośnik do komentarza
grzegorz75jan Opublikowano 4 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 Poproszę o te parę procent niezadowolenia i dla balansu trochę największego zadowolenia. Odnośnik do komentarza
leszekM Opublikowano 4 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 Właśnie, a co sprawia, że nie w 100%? Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 5 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2017 Kupiłem Fusion 27,5 na przełomie listopada i grudnia. Napęd w rowerze odebranym ze sklepu pracował bez zarzutu, natomiast po przeglądzie miałem wrażenie, że coś nie gra. Po jeździe w deszczu czy śniegu i odrobinie piasku łańcuch zaczął ocierać o przednią przerzutkę. Musiałem trochę sam podregulować. Sam łańcuch KMC X9 po ok. 1 - 1,5 tys km tak zardzewiał, że nie mogłem go już używać. I to pomimo tego, że co 3-4 dni czyściłem go i smarowałem. W końcu go wywaliłem, a przy okazji okazało się że ma jedynie 110 ogniw! Teraz założyłem standard 114 ogniw i wszystko gra. Kaseta również pokryła się rudym nalotem ale nie widzę innych oznak zużycia więc na razie zostawiam. Prawdopodobnie rdza jest wynikiem działania soli drogowej ale i tak uważam, że osprzęt powinien wytrzymać trochę więcej. Poza tym opony założone fabrycznie były krzywe. Niestety wstyd przyznać ale nie zwróciłem na to uwagi przy kupnie. No chyba, że pokrzywiły się w trakcie eksploatacji. Przednią serwis wymienił na gwarancji, z tylną (wcześniej też nie zauważyłem) muszę jeszcze podjechać ale jakoś nie mam czasu. Bije tylko na boki więc w czasie jazdy jest to nieodczuwalne. Nie chcę oskarżać serwisu ale czasem nachodzą mnie myśli, że sami coś pokombinowali przy zerowym przeglądzie. Mam nadzieję, że się mylę bo są raczej znani z profesjonalnego podejścia. Nie jeździłem wcześniej na podobnym osprzęcie (tył Alivio, manetki Altus) i powiem, że albo spodziewałem się nie wiadomo czego albo ten typ tak ma ale "szału ni ma". Wszystko działa oczywiście poprawnie ale poprzedni Tournej TX800 (sam składałem rower) działał tez poprawnie i równie precyzyjnie. Mimo tego i tak mogę polecić ten rower. Wady osprzętu mogą być pojedynczym przypadkiem. Najważniejsze (najdroższe) elementy - rama, koła (obręcze, piasty) są ok. Resztę po zużyciu można wymienić na lepsze. Manetki pewnie wymienię na Alivio, hamulce pracują b. dobrze ale może w ramach prezentu też zmienię w przyszłości na coś lepszego. :) W tej chwili rower ma prawdop. ok 2 - 2,5 tys km (nie używam licznika więc nie wiem dokładnie) i kręcę dalej. Po roku użytkowania pewnie skrobnę jakiś test długodystansowy dla potomnych :D Odnośnik do komentarza
grzegorz75jan Opublikowano 5 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2017 Nie strasz ) i dzięki za opis. Myślałem, ze mówisz o Viperze. Flash a Viper to różne półki cena, wyposażenie. Najbardziej dziwią mnie twoje przeboje z łańcuchem (110 vs 114 ogniw) i oponami. Wina producenta czy sklepu, serwisu. Po za tym po to jest przegląd zerowy byś my nie oglądali opon i reszty z lupą w ręku. Bicie boczne też nie jest dobre. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 5 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2017 Unibike Fusion 27,5 przy korbie z dużą tarczą 40t i największą zębatką na kasecie 34t powinien mieć łańcuch o długości 108 ogniw. Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 O rzesz, 108? No przyznam się, że jeszcze się z czymś takim nie spotkałem ale w końcu człowiek uczy się przez całe życie. Tylko dlaczego przy 114 ogniwach też jest OK? Nie sprawdzałem co prawda czy tylna przerzutka nie ma problemu przy ustawieniu łańcucha na najmniejszym blacie z przodu i największym z tyłu. Sprawdzę to dzisiaj. @NoOnesThere a skąd masz te wyliczenia? Sprawdzasz ilość zębów na blatach i porównujesz z odległością suportu i tylnej osi? @grzegorz75jan, wiem, że to inna półka jeśli chodzi o wyposażenie i nawet typ roweru. Martwię się tylko, że to ta sama firma. Jak załatwię sprawę tylnej opony to dam znać ale swoją drogą masz rację. Jak oddaję rower na zerowy przegląd to nie po to żeby potem sprawdzać fachowość obsługi. Tym bardziej, że po przeglądzie wrzuciłem rower do bagażnika samochodu. Odnośnik do komentarza
grzegorz75jan Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 ? Ciekawie jest od ~03:30 Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 O dokładnie, ja wyliczam ze wzoru, który podaje Łukasz w filmie i mi działa wszystko elegancko. //Edit Czyli dla Unibike Fusion 27,5 w specyfikacji jaką znalazłem wyliczenia wyglądają następująco: 40 + 34 = 74 (suma zębów), zgodnie ze wzorem dzielimy przez 2 czyli dostajemy wartość 37. Odległość suport-piasta 43,3cm, czyli: 43,3 / 0,635 = 68,19 68,19 + 37 + 2 = 107,19 Zaokrąglamy do góry i otrzymujemy 108 ogniw. Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 7 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 Sprawdzałem dzisiaj ułożenie łańcucha na najmniejszych trybach i jest źle. Nie dość, że wisi jak flak, to jeszcze przerzutka zaczyna haczyć. Teraz już zostawiam ale nowy łańcuch przed założeniem trza będzie skrócić. Fabryka się nie pomyliła, zwracam honor :) - kolegom również ;) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się