Skocz do zawartości

Jaki rower cross wybrać do 2800 zł


Rekomendowane odpowiedzi

OK dzięki, czyli rozumiem że GT odpada w sumie w sklepie dali 200zł zniżki na każdy rower oprócz Speca.
Może macie namiar na jakiś dobry cenowo sklep? Może być internetowy.

Na chwilę obecną zdecydowałem się na Unibike i tylko przeglądam czy dostane gdzieś taniej jak 2599 zł (najlepsza cena jak na razie, za rocznik 2017).
 

Odnośnik do komentarza

W pewnym sensie popieram użytkownika jajacek który proponuje zakupy w miarę miejsca zamieszkania i próbowania nawiązania przyjaznych relacji z lokalnym sklepem. Jednak mieszkasz w Warszawie a tam raczej drożej niż na prowincji. Swojego Unibajka Viper Disc GTS 2017 wyrwałem jeszcze za 2450 zł jakieś trzy tygodnie temu. Obecnie tyle katalogowo kosztuje wersja z V-brake. Niestety czas zniżek się raczej zakończ(y)ł. Proponuję po prostu popytać tu i tam ( osobiście, tel. email) i może jeszcze coś dopadniesz poniżej oficjalnych cen katalogowych. Z Unibajkiem może być jeszcze problem (do obejścia) z warunkami gwarancji przy zakupie na odległość (Koszt transportu + 120 - 200zł lub mus wykonania przeglądu zerowego lokalnie ale u dystrybutora Unibike w cenie ~10% wartości roweru).

 

Edit:

Nie doczytałem. Za tą  propozycję ~2600 zł obecnie nie zwlekał bym zbyt długo zwłaszcza jeżeli masz to lokalnie.

Odnośnik do komentarza

Na obecny czas i ceny sklepowi widoczne w sieci to myślę, że tak. Przegląd zerowy masz raczej od razu gdy odbierasz rower i gdy jest w miejscu zakupu to jest darmowy. Jeżeli oferują ci przegląd za darmo po roku to fajnie ale po roku zawsze coś znajdą. Pytanie czy za poprawki wtedy sobie już coś policzą. Linki i luzy, smarowanie wyłapię sam i sam je zniweluję. Kwestia chęci, zaplecza, czasu i kasy.  W centrowanie np. kół sam bym się raczej nie bawił. Obecnie nie mam klucza do kaset, bacika itp. Imbusy, wkrętaki są ))

Z tego co piszesz wygląda, że to dobra oferta. Tak się spieszyłem, że z kolorem nie wybrzydzałem. Mój jest niebieski. Ogólnie rower wyglądem nie powala ale i jeszcze nie straszy. Często konkurencja wygląda lepiej ale osprzętem jest niżej. Amor faktycznie dupy nie urywa. Więc w przyszłości zmienię na pół karbonowy albo lepszy amor (powietrzny) amor. Hamulce po lekkim dotarciu nawet ok. czeka nas bliższe poznanie a na razie chodzimy za rączkę ))

Dziś kupiłem m.in. w miarę prosty bidon i koszyk i po zamontowaniu wiem,  że przy wyjmowaniu bidonu deko zawadza mi górna rura ramy. Rama przeznaczona do udźwigu 120 kg. Jeżeli masz lokalnie to sobie dobrze przymierz ramę. Zacznij od dość poprawnego ustawienia siodełka. Zależnie od wymiarów twoich i ramy oraz sposobu użytkowania (szosa, teren) może być istotne czy dbamy bardziej o bezpieczeństwo naszych kuleczek czy stawiamy na pozycję (wygodę na trasie).

Odnośnik do komentarza

Witam,

korzystając z niższych cen na chwile obecną chciałbym kupić dobry rower w fajnej cenie.  Dopiero zaczynam swoja przygodę z rowerem a dotychczasowe wyprawy odbywałem tylko na wypożyczonym sprzęcie więc moja wiedza jest znikoma, dlatego proszę o pomoc. Rower będę użytkował na na szosie i w terenie w proporcjach 60/40 więc pomyślałem, że cross będzie najlepszym wyborem. Po zapoznaniu się z ofertą rynku mój wybór zawęziłem do 3 modeli:

Kross Evado 6.0 2016 rok

Giant ROAM 1 DISC

Unibike Viper disc GTS 2016

Mam wrażenie, że Kross (który optycznie podoba mi sie najbardziej) i Unibike (który jest najatrakcyjniejszy cenowo) to bardzo podobne rowery ale jak napisałem jestem laikiem więc proszę o radę. Może macie jakieś doświadczenia z tymi modelami, ewemtualnie sugestie co do rodzaju roweru jaki wybrałem. Z góry dziękuje za pomoc :)

Tak jak powiedział Jacek, jeżeli 60/40 to tylko 29er. Jeżeli teren rozumiesz jako szuter lub polna droga bez kamieni, to cross. I tutaj także namawiam Cię na Rometa, chociaż sam od lat jeżdżę na Giantach. Dlaczego ? Bo Romet od ubiegłego roku sprzedaje taniej od innych sprzęt, który jest naprawdę porządny. Nie znajdziesz w ofercie Krossa, Unibike'a, a tym bardziej zagranicznych producentów 29era do 3000 zł na powietrznym amortyzatorze, osprzęcie Deore, korbie Deore, napęd 30 i co najważniejsze, który waży 13,5 kg a nie 14,5 albo 15-16 kg !!!

 

http://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_29_1,10,707,710,14527,2017.html

 

Jak tak bardzo chcesz crossa to też masz lepszą ofertę niż konkurencja:

http://www.romet.pl/Rower,ORKAN_4_M,10,715,718,14581,2017.html

 

Będę namawiał ludzi na kupowanie Rometów, dopóki inni producenci nie zaczną dawać zdrowych cen na rowery. Bo to jest jakaś kpina, żeby za 3000 zł oferować ludziom amor sprężynowy, korbę na kwadrat, osprzęt Acera/Altus i kloca, który waży 15 kg. Napis Kross, Kona, Scott czy Specialized do tego nie upoważnia :)

Odnośnik do komentarza

Te proponowane Romet-y też nie głupie rowerki. Faktycznie duży plus za amor i zdalne sterowanie z manetki. Romet też nie zawsze ma aktualnie super ofertę. Dziś cena jest taka a jutro taka. Waga (katalogowo) Romet-ów tu ponad 13kg w relacji do choćby Unibike ponad 14 kg. Giant raczej nie podaje wagi.

 

W branży rowerowej nie ma standardu porównywania wagi rowerów między segmentami lub markami. Wielu producentów podaje najniższą możliwą wagę roweru. Różnice zależą od wielkości ramy, użytych materiałów, wagi osprzętu i akcesoriów. Dlatego najlepszym sposobem, aby ocenić wagę konkretnego roweru jest jego wypróbowanie. Sugerujemy wizytę u lokalnego dystrybutora, który zważy wybrany rower. Wszystkie rowery Giant są zaprojektowane tak, aby oferowały jak najlepszą w swojej klasie wagę i jakość jazdy.

https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-0-disc

Bez ważenia tu i teraz w tych samych warunkach to niczym błąd pomiarowy (techniczny np. z pedałami czy bez) Każdy z rowerów coś ma lepsze coś gorsze. W tym przypadku przydał by się udźwig ramy. Cross Unibike Viper ma 120 kg. Wiem bo mam napisane na ramie. Raczej ciężko znaleźć tą informację ot tak w tabelce.

Romet nie wiem. Papier wszystko przyjmie ale jakiś punkt odniesienia musi być.

 

Myślę, że chodzi o aktualne ceny, wyposażenie, potrzeby i możliwości użytkownika. Za tydzień ta lista przebojów może wyglądać inaczej.

 

EDIT:

Zacytuję autora bloga i forum

 

Tak jak w każdej części cyklu „Rowerów do…”, tutaj też napiszę, że ceny rowerów, które pokazuję, są zazwyczaj cenami katalogowymi. Dlaczego tak? Ponieważ promocje cenowe pojawiają się i znikają. To, że dziś pokażę rower przeceniony do 1900 złotych, nie oznacza, że jutro nie będzie kosztował 2200 zł. Dlatego podaję ceny katalogowe, a Was zachęcam do szukania okazji cenowych. Rowery z zeszłego rocznika potrafią być tańsze o 15-30% od ceny katalogowej.

Zarówno autorowi bloga jak i nam ciężko przelecieć całą ofertę w czasie rzeczywistym. Dlatego robimy burzę mózgów i większość uwag jest cenna. Jest wiele nieznanych firm zwłaszcza w jakimś rejonie. jajacek podawał też fajne linki do sklepów zagranicznych. Dzisiaj za swój rower musiałbym zapłacić pewnie z 200zł więcej.

 

EDIT:

Szukam jeszcze ciekawego wątku o gwarancji.

Odnośnik do komentarza

Na obecną chwilę praktycznie każdy rower cross/mtb w przedziale około 2000-3000 zł będzie ważył powyżej 11-15kg. Amorem czy widełkami zejdziesz 1-2kg tylko ile zapłacisz za pół karbonowy widelec. Zabawa z oponami itd. Nie każdy tego potrzebuje przynajmniej na początek. Czasem bierzemy cięższe opony bo potrzebujemy je z wkładką antyprzebiciową.

Wybierzmy po prostu aktualnie najlepszą(e) ofertę(y) względem potrzeb i możliwości. Tu już potrzebni sprzętowcy z doświadczeniem.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...