Skocz do zawartości

Rower przełajowy do 3500 dla początkującego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

To mój pierwszy post na forum więc wszystkich pozdrawiam.

 

Do tej pory jeździłem na rowerach mtb.

Ze względu na to iż ostatnimi czasy jeżdżę głównie po asfalcie 95% i waga moja to 110kg wybór padł na rower przełajowy lub gravel mocniejsza konstrukcja od szosy a i bardziej komfortowa pozycja.

 

Tak jak wyżej napisałem głównie asfalt czasami jakiś szutr, miasto dojazdy do pracy.

 

Szukam roweru używanego do 3500pln

 

mój wzrost to 182cm

do krocza 82cm

 

Mam jednak problem z wybraniem odpowiedniego roweru jak większość szukających czegoś nowego.

 

Czy te rowery nadawały by się i ile są mniej więcej warte czy szukać czegoś innego?

 

http://allegro.pl/marin-lombard-58cm-gravel-cyclocross-przelaj-i6698916322.html#thumb/4

http://allegro.pl/rower-bergamont-cx-przelaj-shimano-fulcrum-xc-105-i6690851410.html#thumb/1

 

Ewentualnie podpowiedź jaką firmę, model najlepiej by było wybrać przy tym typie jazdy.

 

Za podpowiedzi z góry dziękuję.

 

 

Odnośnik do komentarza

według kalkulatora:

The Eddy Fit  

top tube length          56.8 - 57.2 cm        
seat tube range CC   55 - 55.4 cm
seat tube range CT   56.6 - 57.1 cm
stem length               10.1 - 10.7 cm
BB saddle position    78.4 - 80.4 cm
saddle handlebar      55 - 55.6 cm
saddle setback         4.4 - 4.8 cm
seatpost type           setback
 
The Competitive Fit
top tube length          56.8 - 57.2 cm
seat tube range CC   53.8 - 54.2 cm
seat tube range CT   55.4 - 55.9 cm
stem length               11.2 - 11.8 cm
BB saddle position    79.2 - 81.2 cm
saddle handlebar      54.2 - 54.8 cm
saddle setback         3.2 - 3.6 cm
seatpost type           not setback
 
The French Fit
top tube length          58 - 58.4 cm
seat tube range CC  56.7 - 57.2 cm
seat tube range CT  58.3 - 58.8 cm
stem length              10.3 - 10.9 cm
BB saddle position    76.7 - 78.7 cm
saddle handlebar      56.7 - 57.3 cm
saddle setback         3.9 - 4.3 cm
seatpost type           setback
 
Tak jak wcześniej napisałem głównie asfalt ale tak bez strachu zbaczając na jakieś szutrowe ścieżki no i jazda po mieście. Od 7 lat jeżdżę trekiem 6300 rozmiar 19,5 wcześniejszy rower miał 20,5 i też było ok.
Przejażdżki jakie robię:
dojazdy do pracy i poruszanie się po mieście około 40km dziennie.
raz w tygodniu czasami dwa w weekend trasy między 60 a 80km jednorazowo.
 
Po zmianie roweru mam zamiar zwiększyć pokonywane dystanse i ich częstotliwość.
 
Nie odpowiada mi zbyt wyprostowana pozycja, żona ma treka 4500 i to nie dla mnie.
 
Niestety nie mam możliwości przymierzenia się do roweru typu przełaj, gravel czy endurance.
Szukam używanego roweru do 3500 bo z tego co widziałem to z nowych w tym przedziale cenowym to raczej nic sensownego nie znajdę, no i czegoś bardziej wytrzymałego pod moją wagę 110kg.
 
Poza tym to jestem kompletnie zielony jeżeli chodzi o wybór roweru tego typu.
 

 

Rozważyłbym jeszcze rowery szosowe typu endurance

 Wybór padł między innymi na rower przełajowy bądź gravel ponieważ chce mieć możliwość zamontowania bagażnika i sakw

 

A co myślisz o tym marin lombard lub gestalt tylko w rozmiarze 56?

 

http://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/15077/test_marin_gestalt_vs_lombard_gravel?strona=5

 

 

 
Odnośnik do komentarza

Z kalkulatora wynika jasno że potrzebujesz ramy 56 (Eddy Fit).

 

Rower z kierownicą i ogumieniem szosowym nie jest zbyt dobrym wyborem do poruszania się po mieście. Ze względów bezpieczeństwa często lepiej jechać po chodniku lub ścieżce rowerowej. Najczęściej zbudowanej z kostki. Owszem będziesz jechał szybciej ale Twoje pole widzenia będzie będzie bardziej ograniczone niż na rowerze z prostą kierownicą. A dosięg do klamek na baranku będzie mniej wygodny i wolniejszy. Już było kilka podobnych wątków. Nie wiem czy nie wybrałbym jednak roweru typu cross do takiego zastosowania. Ale do gravela lub podobnego roweru bagażnik i sakwy też można założyć. Z tym że wtedy trzeba wpompować dużo powietrza żeby nie łapać kich a to wiąże się z dużą sztywnością tyłu roweru. szczególnie na wąskiej oponie. Bardzo poważnie rozważyłbym Tribana 540 z Decathlonu. Nowy, na przyzwoitym osprzęcie, z karbonowym widelcem, z możliwością założenia opon 700x32, błotników i bagażnika. Nie kupiłbym tego Marina bo Sora to kiepski osprzęt a sztywny widelec aluminiowy to masakra jeśli chodzi o komfort.

Odnośnik do komentarza

@jajacek co do SORY to się nie zgodzę. Używałem przez parę tys. km i złego słowa nie powiem. Fakt nie jest to dla profesjonalistów ale na trasy jakie chce eksplorować @darklu77, bedzie wg mnie wystarczająca. Jeździłem w bardzo podobnych trasach na tym osprzęcie. 

Ale do miasta to faktycznie lepszy cross. Można wrzucić szersze opony, pod krawężnik podjedzie, a do sakw będzie idealny. A jak opuści się trochę kokpit to i sylwetka będzie bardziej "sportowa". 

Odnośnik do komentarza

No ja do Sory to nie mam przekonania. Kształt tych klamek był dla mnie nie do przyjęcia. Ciągle bolało mnie wnętrze dłoni. Zmiana biegów też była strasznie kulawa w porównaniu np. do Campagnolo Mirgae na którym wcześniej jeździłem. O wyższych modelach nie wspomnę. Jakbym nie kręcił różnymi pokrętłami to biegi nie zmieniały się płynnie tylko co 2 albo co 1,5. Dla mnie masakra. Sora, sorry ale nigdy więcej. I nic tu nie ma do rzeczy dla "profesjonalistów". Ja jestem pełnym amatorem entuzjastą. Grupy Tiagra czy 105 są właśnie dla takich ludzi. Ultegra jest na granicy wyścigów ale raczej amatorskich bo profesjonaliści jeżdżą na Dura Ace mechanicznym lub Di2. Ale w nowej Tiagrze czy 105 wszystko ładnie działa a klamki mają ergonomiczny, wygodny kształt.

Odnośnik do komentarza

No przyznam, że ja różnicy w wyglądzie jakiejś specjalnej nie widzę. Co prawda tylko kilka razy miałem okazję spróbować Ultegry i Tiagry (tu akurat jedna przejażdżka) ale też nie zauważyłem żeby mocno się różniły. Twierdzę, że wygoda zależy od użytkownika. Jednemu będzie pasować innemu nie. Co do precyzji, to u mnie biegi wskakiwały idealnie 1:1. Czy wymieniłbym na grupę 105? Może i tak. Gdybym spróbował, uznał, że warto to chętnie. Niestety cena jak dla mnie zbyt wysoka. Mozę jest to trochę tak jak z powiedzeniem: jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.  ;)

Odnośnik do komentarza

Nie wiem czy mówisz o starej Ultegrze 6600 gdzie klamki były podobne do Sory i mega niewygodne czy nowszych 6700, niezłych, takich jak nowa Tiagra 4700 i stara 105 5700 czy nowej Ultegrze 6800 gdzie klamki są po prostu świetne. Miałem też okazje testować Dura Ace Di2 i były po prostu zarąbiste. Jeździłem na Ultegrze 6600 i o ile kultura zmiany biegów oraz hamulce były świetne to kształt klamek totalnie mi nie odpowiadał. Ale teraz na nich ściga się mój młody i jest zachwycony. A wsadzony latem w Alpach na rower z Campagnolo, z którym to osprzętem nie miał wcześniej do czynienia, był niezadowolony. Ale jeździł na starszym osprzęcie Campa Mirage i narzekał na zbyt wolną i mało precyzyjną zmianę biegów. Natomiast na Sorę narzekaliśmy obaj bo miał ją w swojej pierwszej szosówce. Oczywiście punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Człowiek łatwo się do dobrego przyzwyczaja. Ja mając wielki samochód w automacie naszpikowany bajerami też już nie chcę jeździć małym z manualną skrzynią. Natomiast nowa 105 5800 jest bardzo fajna i szczerze polecam.

Odnośnik do komentarza

Nie mam pojęcia jaka to była Ultegra. Jak dla mnie klamki od szosówki są tak do siebie podobne, że nie widzę różnicy. Wszystkie są jednakowe pod kątem wygody. Ja zawsze się zastanawiam czy warto? Czy warto inwestować masę kasy? Czy to rower, czy samochód czy cokolwiek innego. Jeśli coś mi wystarcza tak jak Sora to nie szukam dalej. To jazda sprawia mi przyjemność. A czy to będzie taka czy inna klamka to już ma mniejsze znaczenie. Nie popadam też w przesadę w drugą stronę, choć przez dłuższy czas jeździłem na Tourneyu co jest dla wielu takim właśnie przegięciem. Ale wystarczało i tyle. Wiem, że zawsze znajdzie się coś lepszego, zawsze będą jakieś nowości i pewnie fajnie było by mieć coś takiego. Wtedy zastanawiam się czy naprawdę tego potrzebuję. Się nagadałem :)

A wracając do osprzętu może kiedyś zainwestuję w coś lepszego od Sory, no chyba, że zgodnie z planem szosówka pójdzie do ludzi. ;)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...