michal Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 Hej, w innym wątku podpowiedzieliście, żeby zamiast wymieniać rower, wymienić niektóre części. Rower to Trek 8.2 DS z 2013 - tutaj jego specyfikacja: http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/2013/archive/trek/8_2_ds/. Jeżdżę nim codziennie po mieście - po ścieżkach rowerowych i jezdniach. W teren się nim nie wypuszczam. Z tego co wspomniał Łukasz warto wymienić całe tylne koło albo samą piastę (na jakąś solidną), na przystosowaną do kasety, np. 7-rzędową kasetę np. Shimano CS-HG50 i łańcuch CN-HG71 . . . Czy Waszym zdaniem warto pomyśleć jeszcze o czymś do modernizacji? Dlaczego? Ile to może kosztować? Wolę takie operacje naraz robić. :) Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 21 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Wszystko zależy od tego co Ci w obecnym rowerze przeszkadza i co chciałbyś poprawić. Wymienianie "wszystkiego" według mnie nie ma sensu, ale jakieś drobne poprawki zawsze warto zrobić. Odnośnik do komentarza
michal Opublikowano 21 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2015 Przeszkadza mi: awaryjność tylnego koła (co kilka tygodni/miesięcy) coś jest tam do wymiany/prostowania mimo w miarę spokojnej jazdy regulacja biegów: co kilka tygodni rozregulowuje mi się i nie wchodzą niektóre biegi → tylko na to nie wiem, czy można coś poradzić :) Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Są jeszcze dostępne fajne kasety 7-rzędowe typu Shimano CS-HG50, więc z tym problemów nie będzie. Solidne koło kupisz w granicach 150-180 złotych. To które wklejam to tylko przykład: http://rower.com.pl/czesci-rowerowe/kola/kola-28-cali/kolo-tylne-28-x-1-75-cala-exal-zx-19-shimano-rm-30-7-rz--399787Jeżeli rozregulowują się przełożenia, to warto po pierwsze wyczyścić łańcuch i nasmarować, a także sprawdzić czy linki nie są gdzieś przerdzewiałe czy rozwalone.Może też być tak, że łańcuch się wyciągnął lub zębatki na kasecie wytarły, ale to byś to czuł cały czas. Odnośnik do komentarza
michal Opublikowano 28 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Dzięki, Łukasz. W międzyczasie jeszcze trochę poczytałem, więc moja lista zakupowa będzie wyglądać pewnie tak 🙂 kaseta Shimano CS-HG50 koło pedały SPD: MTB (Shimano PD-M520) albo ew. turystyczne, bo czasem robię krótkie wypady z pracy na spotkanie (wtedy raczej w butach SPD ciężko) buty SPD: Shimano SH-XC30 ew. myślę jeszcze o wymianie opon na semi slicki dla przyspieszenia przy miejskiej jeździe. Jaram się! :-))) Odnośnik do komentarza
pedziwiatr Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Co do problemów z przełożeniami to może być też wina przerzutki. Przez długie lata walczyłem z 7-rzędową shimano tourney, nawet udawało mi się ją wyregulować tak, że nie było specjalnie na co narzekać... ale w momencie założenia 8-rzędowej shimano alivio poczułem wyraźną poprawę w precyzji działania (a to przecież tylko o jedną klasę wyżej), żałowałem że nie uczyniłem tego wcześniej. Nie musisz mieć 8-rzędowej zębatki z tył żeby działało, ja przez kilka miesięcy używałem jej razem z 7-rzędowym wolnobiegiem. Odnośnik do komentarza
michal Opublikowano 28 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 @Łukasz, co do łańcucha - czyszczę i smaruję co jakiś czas. Mam nadzieję, że to nie to. A linek nie potrafię chyba sprawdzić. :) Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 a to przecież tylko o jedną klasę wyżej Nie o jedną, a w zasadzie o trzy wyżej: https://roweroweporady.pl/grupy-osprzetu-rowerowego-shimano/ Tourney to niestety bardzo, bardzo budżetowe badziewie, które nie nadaje się do intensywnego użytkowania. Odnośnik do komentarza
michal Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Będę dalej jęczydupą w tym temacie. :-) Zebrałem info z 2 sklepów rowerowych. Poprosiłem o wymianę wolnobiegu na kasetę + pasująca piasta/koło wymiana przerzutek (przód Tourney, tył Alivio) na Deore wymiana opon na slicki albo semi slicki - Schwalbe Kojak albo CX Comp Do tego podpowiedzieli, że trzeba by jeszcze wymienić manetki i klamki do hamulców, łańcuch. W obu sklepach koszt z robocizną to ok. 850-1000 zł. Mój rower jest teraz warty chyba ok. 1000 zł, bo prawie nowe chodzą na Allegro za 1300 zł. Zacząłem się zastanawiać, czy wrzucanie drugiego 1000 zł ma sens czy lepiej sprzedać go i kupić nowy dobry z docelowym osprzętem (semi slicki, osprzęt klasy Deore/Sora, może hamulce tarczowe) - chodził mi po głowie np. Cube SL Road Pro (ok. 3100 zł) Co myślicie: czy nowy rower z takim osprzętem będzie odczuwalnie lepszy albo bardziej długowieczny, niż mój 2-letni Trek 8.2 DS po modernizacji? Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 czy lepiej sprzedać go i kupić nowy dobry z docelowym osprzętem (semi slicki, osprzęt klasy Deore/Sora, może hamulce tarczowe) - chodził mi po głowie np. Cube SL Road Pro (ok. 3100 zł) Co myślicie: czy nowy rower z takim osprzętem będzie odczuwalnie lepszy albo bardziej długowieczny, niż mój 2-letni Trek 8.2 DS po modernizacji? Jeżeli masz finanse i chodzi Ci po głowie ten Cube, to nawet nie zastanawiałbym się nad modernizacją starego roweru, tylko kupił tego Cube'a. To zupełnie inna klasa pojazdu :) Odnośnik do komentarza
michal Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 A co dokładnie znaczy "zupełnie inna klasa"? Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 A co dokładnie znaczy "zupełnie inna klasa"? 1. Masz teraz w rowerze napęd 3x7 na wolnobiegu, a Cube ma 3x9 (chociaż są wersje 2x9). 2. Komponenty Cube'a to głównie grupa Sora/Deore. Ty masz tourney/altus czy nowy rower z takim osprzętem będzie odczuwalnie lepszy albo bardziej długowieczny, niż mój 2-letni Trek 8.2 DS po modernizacji? Tego nie doczytałem, że chodzi Ci o rower po modernizacji. To już pytanie, czy chcesz wrzucać kasę w nówkę. Jak chcesz wydać tysiąc złotych i zmienić w rowerze wszystko, jasne, że zwiążesz się z tym rowerem na dłuższy czas. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 1. Masz teraz w rowerze napęd 3x7 na wolnobiegu, a Cube ma 3x9 (chociaż są wersje 2x9). Wersja Pro na 2015 rok to 2x9. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się