Skocz do zawartości

Szosa do 8k


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

 

Standardowy dylemat co wziąć.Lepszy osprzet i gorsze dodatki (kola, siodlo) czy gorszy osprzet a lepsze dodatki. W Trekie i Spece nawet nie patrze, sa za drogie.

 

Tak naprawde do wyboru mam:

 

https://www.canyon.com/pl/road/endurace/2016/endurace-cf-7-0.html   - 7000 zl

https://www.canyon.com/pl/road/endurace/2016/endurace-cf-8-0.html   - 8000 zl

 

Te Canyony sa identyczne, roznia sie tylko kolami...

 

Focusa:

http://rower.com.pl/focus-cayo-ultegra-mix-22-biegi-520169 - 7900 zl

 

oraz Meridy:

Z Meridami jest tak, ze moge wybrac cos z rocznika 2016, ale moge tez wciagnac cos z 2017 , tylko musze podjac decyzje bardzo szybko wink.png

 

http://www.bikeatelier.pl/rowery/rowery-szosowe/rower-merida-scultura-6000-2016 -9600 zl - mocno przekracza budzet, ale...

 

http://www.merida-bikes.com/en_int/bikes/road-fitness/road-race/2017/scultura-6000-6574.html

ten sam model na 2017,  ale bedzie dla mnie osiagalny w budzecie.

 

Kusza mnie tez tarcze:

 

 

Tegoroczny model z 2016 wyglada tak:

http://www.rowerymerida.pl/produkt1194/ride-disc-7000-rower-merida.html

 

http://www.bikeatelier.pl/rowery/rowery-szosowe/rower-merida-ride-disc-7000-2016  - 9800 zł

 

2017:

http://www.merida-bikes.com/en_int/bikes/road-fitness/road-race/2017/scultura-disc-5000-6593.html

 

Ten model moge miec rowniez w budzecie, Gorsza korba, kola i siodlo (z meridy), cena nieznacznie mniejsza niz scultura 6000.

 

Tylko w przypadku Merid decyzja musi byc blyskawiczna.

 

Jakies opinie?

Z gory dziekuje
 

 

Odnośnik do komentarza

Nie zamierzam sie w ogole scigac w zawodach.

Chce sprzet, ktory bedzie mi sprawial frajde.

Mieszkam w Beskidach i mam tu sporo gor, wiec wszelkie modele aero odpadaja.

 

Chcialbym sie przynajmniej przymierzyć do rowera na ile sie da.

 

Na Canyonach jezdzilem na Teneryfie.

Spec, Trek za drogi. Krossa nie chce.

Moge miec jeszcze w dobrej cenie Gianta, ale modele na 105 (TCR ADV 2) z 2016.

Odnośnik do komentarza

1. To ja radziłbym od ustalenia jaki typ roweru chcesz. Szosa, szosie nie równa. Skoro nie chcesz się ścigać, więc prędkość w grupie nie jest tak istotna, to radziłbym postawić na komfort. A komfort w szosie typu Endurance jest znacznie lepszy niż w szosie typu race. Więc najpierw wyeliminowałbym szosy wyścigowe. Ja akurat jeżdżę na Specach. Wiem że drogie ale wiem też że można kupić dużo taniej jak się ma cierpliwość. Sam jestem tego najlepszym przykładem. Wiec jeśli Spec wchodzi w grę to należy szukać wyprzedażowego Roubaix 2016 na Shimano 105 lub Ultegrze. Kolega w zeszłym roku kupił Tarmaca na Ultegrze po sezonie za 7500, więc można znaleźć.

 

Roubaix na tarczówkach za ok. 8500:

https://www.kola-radotin.cz/bazar-silnicni-kolo-specialized-roubaix-sl4-comp-disc-blk#198847

 

2. Hamulce

Rower na tarczówkach jest generalnie droższy. Czy chcesz mieć tarczówki? Ja się zastanawiałem i hydraulicznych nie chcę. Po pierwsze mam już dobre koła. Trzy komplety. Nie są to koła pod hamulce tarczowe tylko obręczowe. Mam mieszane odczucia co do tarczówek. Mam je w trzech rowerach. Są z nimi nieustające problemy. Co chwilę okropnie wyją, klocki się szybko zużywają. Przeciekają albo się zapowietrzają. Po wymianie koła nieustająco problem z tarciem klocków. Co do siły hamowania oczywiście nie mam zastrzeżeń. Ale co do pierniczenia z nimi i potrzeby nadmiernego zajmowania się nimi to mam ogromne zastrzeżenia. Przy hamulcach obręczowych prawie nic nie robię. Wymiana klocków raz na dwa lata. Sayonara. A co jak zdarzy Ci się ten rzadki przypadek że płyn się zagotuje jak zjeżdżasz 75 km/h z góry i ciśniesz heble a tu nic? Nie zdarza się? No niestety bywało. Więc jeśli miałbym mieć tarczówki w szosie to na pewno nie hydrauliczne tylko mechaniczne, które z pewnością mnie nie zawiodą i z którymi nie będę musiał co chwilę biegać po serwisach.

 

3. Napęd. Nie wiem ile ważysz i jak jesteś wytrenowany. Jak chcesz jeździć po górach to potrzebujesz szerokiego zakresu przełożeń. Sugeruję zakup roweru albo na kompakcie 50-34 albo na 52-36 z przerzutką ze średnim wózkiem. W Shimano SS to krótki wózek, GS średni wózek. Średni wózek, w zależności od ramy obsłuży kasetę 11-32 a czasem i 11-34. Za pomocą adapteru przerzutki WolfTooht Road link możesz nawet założyć kasetę MTB do 36 zębów. To powinno Ci znacząco ułatwić jazdę po górach.

 

4. Osprzęt. Dla amatora różnica między Shimano 105 5800 a Ultegrą nie jest duża. Warto dopłacić do Ultegry jeśli różnica w cenie nie jest porażająca. A dlaczego to można przeczytać tu:

http://blog.artscyclery.com/ask-a-mechanic/shimano-road-components-where-to-spend-your-money/

W tym budżecie nie zszedłbym poniżej Shimano 105 5800 i nie kupowałbym nic innego niż Shimano. Ze względu na dostępność części, serwisu, kulturę pracy (chociaż sam jeżdżę na Campagnolo, ale to mój świadomy wybór).

 

5. Koła

Koła mają być przede wszystkim wytrzymałe i o rozsądnej wadze. Jakieś rozsądne maksimum to ok. 1750 gram. Nowsze koła mają szersze obręcze i są przystosowane do opon 700x25 i 700x28 które są bardziej komfortowe niż 700x23 i lepiej trzymają w zakrętach. Do szosy typu race opony 700x28 zwykle nie wejdą. Do Endurance bez problemu. U mnie w Roubaix wchodzą do 700x30. Prawe każdy producent oszczędza na kołach i daje zwykle dosyć tanie. Mavic Aksium są podobno pancerne ok. 1800 gram ale jest to stara konstrukcja. Nowe Fulcrumy LG to bardzo dobre i pancerne koła na szerszych obręczach jakby co. Zwykle w gotowych rowerach w tym przedziale cenowym mamy koła tych firm.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...