MARIUSZZZ Opublikowano 26 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 Witam wszystkich. Dziś otrzymałem wyczekiwaną paczkę z lampką rowerową Nextorch B10. Nextorch to belgijski producent różnej maści latarek. B10 to jedyna lampka rowerowa w ich asortymencie. Można by się spodziewać po prostu latarki na rower, ale czy rzeczywiście tak jest? Zapraszam do krótkiej lektury. O kilku tygodni chcąc się przygotować do jesienno-zimowej aury poszukiwałem nowej, oświetlającej drogę lampki przedniej. Nie jestem w tym ekspertem, dlatego przeglądałem net w poszukiwaniu poradników, recenzji, testów, beam shot'ów itp. Również na tym forum otrzymałem kilka rad, za które z całego serca dziękuję. Z racji, że po ciemku jeżdżę generalnie po drogach publicznych, chciałem mieć lampkę z "odcięciem". Zastanawiałem się na IXON Core, IQ Premium czy chociażby nad którymś z modeli Roxima. W końcu trafiłem przeglądając Allegro na Nextorch B10. Zaciekawiło mnie połączenie 400 lm i ceny 149 zł. Poszukałem testów i recenzji. Nie było ich wiele (poniżej podaję linki), ale wydawały się zachęcające. Postanowiłem zaryzykować - w końcu mamy ten 14 dni na zwrot towaru ;) No dobra, może w końcu coś o samej lampce... Dane producenta: - dioda LED CREE XP-G2 R5 - zasilanie: 4 x AA - 4 tryby świecenia: low (110 lm), medium (250 lm), high (400 lm), flash (400 lm) - czas świecenia (odpowiednio): 16h; 4h; 2h 20 min; producent nie podaje czasu trybu migającego - w ofercie sklepu: 3 h - IPX-6 - materiał: aluminium 6061-T6 Opakowanie lampki to połączenie tektury i folii/plastiku osłaniającego lampkę. Niby można ją włączyć nie wyciągając z opakowanie, ale jest ono tak skonstruowane, że w ten sposób sprawdzimy tylko czy działa czy nie. O zorientowaniu się jak świeci nie ma szans. Nie ma też szans na wyjęcie lampki bez doszczętnego zniszczenia opakowania. Ja zawsze wolę zachować opakowanie, bo to ułatwia życie przy ewentualnych zwrotach. Po odpakowaniu? Lampka jest na prawdę kompaktowa. W porównaniu z RX5, IQ Premium, które również zasilane są 4 bateriami AA, B10 to pchełka ;) Prócz lampki z uchwytem i baterii w opakowaniu znajdują się 2 dodatkowe gumki do uchwytu i 2 dodatkowe uszczelki do klapki zasłaniającej baterie. Pytanie czy producent taki hojny, czy te gumki takie nędzne? Jest również instrukcja obsługi. Lampka wygląda solidnie. Swoje waży - wg producenta (z bateriami) 116 g. Mocowanie jest przytwierdzone do lampki na stałe, tzn. plastikowa część. Gumkę można odłączyć, choć trochę się trzeba wysilić. Ja mam kierownice o średnicy 22 mm i mocowanie się trzyma. Jednakże ja nie jeżdżę po wertepach (mam rower typu fitness). Zapięcie powinno pasować również do grubszych rur, bo jest regulowane. Najważniejsze: jak świeci? Za rozkład światła odpowiedzialne nie są zwierciadła, ale gruba soczewka. Czy to dobrze, czy źle? Myślę, że po prostu inaczej. Przy zwierciadłach boki oświetlone są najczęściej przez refleksy (raz silniejsze, raz słabsze). Tu soczewka równomiernie rozprowadza światło na boki. Jednakże coś za coś. Soczewka w kształcie połówki jajka, dobrze rozprowadza światło na boki, ale traci na odległości na wprost. Choć wg mnie nie jest tak źle. B10 świeci szeroko, bardzo szeroko. Wiązka światła ma ok. 2.5 metra na metr przed kołem. Ma odcięcie w postaci małego daszka. Nie jest na tyle mocna by oślepiać, choć razi (sprawdzone na własne oczy - dosłownie). Odpowiednio ustawiona nawet nie razi tak mocno. Ustawiona tego powodu trochę w dół, bardzo dobrze oświetla teren przed i po bokach koła. Marnotrawstwem można nazwać to, że przy takim ustawieniu oświetla również trochę terenu za przednim kołem :rolleyes: W trybie LOW (w zupełności wystarczający do jazdy po mieście) B10 oświetla drogę na odległość ok 30 m. W trybie HIGH - ok. 45-50 m. Co do czasu świecenia, to nie sprawdzałem. Z resztą poniżej w linkach jest test z wykorzystaniem akumulatorków Enelop Pro. W linkach znajdziecie również porównanie B10 do lampki Philips SafeRide 80. Myślę, że B10 wypadło dość korzystnie. Ja sam nie robiłem żadnych zdjęć, bo nie posiadam porządnego aparatu. Mój kompaktowy aparacik w ciemności zawsze strzela fleshem. Linki: Reklama producenta: https://www.youtube.com/watch?v=HF9IqC14UXI Jeszcze coś z YT: https://www.youtube.com/watch?v=HF9IqC14UXI https://www.youtube.com/watch?v=uwffR0oCWQ4 https://www.youtube.com/watch?v=PwWPl1tNWcM Recenzje: http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?409521-Review-Nextorch-B10-Bike-light-(4xAA) porównanie B10 z m.in. Philipsem i Fenixem BC30R http://www.taschenlampen-forum.de/threads/fenix-nextorch-fahrradlampen-pa-reviews-test-und-erfahrungsberichte.44213/ Na stronie producenta znajdziemy nowszą wersję lampki. Jest nieco mocniejsza - 420 lm, ma inne plastikowe mocowanie i jest czarna - szkoda, że moja nie. Podsumowując, mogę stwierdzić, że jestem z zakupu zadowolony. Może to nie jest lampka dla nocnych sprinterów. Z racji odcięcia, również nie dla miłośników MTB. Na drogi publiczne są nadaje. Tryb LOW w mieście oświetla nie tylko całą szerokość ścieżki rowerowej, ale i chodnik do niej przyległy. Odnośnik do komentarza
MaciejRutecki Opublikowano 27 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2016 Jak wrażenia z widoczności bocznej światła (tzn jak rower jest widoczny przez innych -- samochody, rowerzystów itp.)? Patrzę sobie na porównanie z: http://www.taschenlampen-forum.de/threads/fenix-nextorch-fahrradlampen-pa-reviews-test-und-erfahrungsberichte.44213/ ja mam SafeRide80 i faktycznie ma te "listki" po bokach, które mocno rzucają się w oczy, ale Twoja lampka bije chyba Philipsa na głowę pod względem głównego strumienia.//Edit, widzę więcej różnic, szczególnie w odległości 1-2 metry od roweru: Philips świeci dalej, ale kosztem światła w najbliższej odległości. Z całego porównania to Twoja i SafeRide na najlepsze odcięcie (ewentualnie bikemate, ale on słaby). Wszystkie o kołowym świetle to jakiś żart na ulicy -- jakbym patrzył przez dziurkę od klucza. Philips bardzo się chyba wzorował na światłach mijania w samochodach. Philips przegrywa sromotnie ceną, nawet uwzględniając zastosowane diody i że światło zamodelowano reflektorem, bez użycia soczewek. Odnośnik do komentarza
MARIUSZZZ Opublikowano 27 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2016 Jeśli chodzi o widoczność boczną to szczerze, zapomniałem to sprawdzić :rolleyes: Jednakże wydaje mi się, że nie powinno być dużych problemów. Soczewka jest osłonięta z boków, z góry i dołu ściankami. Na górze ścianka jest aluminiowa i robi za daszek. Z dołu i po bokach to przezroczysty plastik, który świeci światłem diody. Tworzy się taki biały pasek o szerokości 6 mm. Jeśli chodzi o światło tuż przed rowerem. Jak już pisałem wcześniej, pochylając lampkę trochę w dół by nie oślepiała (daszek dopiero w tedy działa) miałem oświetlone całe przednie koło. Jest to spowodowane tym, że ta ścianka z plastiku wokół soczewki jest przezroczysta również na dole. Światło pada prosto w dół. Linia światła cofa się gdy lampkę nieco pochylimy w dół. Ja miałem granicę światła za przednim kołem. Soczewka wygląda jak połówka jajka przeciętego w poprzek (nie wzdłuż) i ta bardziej czubata połówka. Dzięki soczewce światło pada na ziemię jako taka jajowata, jasna plama. Światło nie jest punktowe, ale ładnie rozmyte, rozlane. Jest oczywiście pole jaśniejsze, ale to właśnie duża jajowata plama. Im wyższy tryb tym jaśniejsza i większa. Granice powoli się zacierają. Są refleksy, ale spowodowane tą plastikową osłoną wokół soczewki. Refleksy te są całkiem z boku - używając godzin - na trzeciej i na dziewiątej. Sam jestem zaskoczony tym jak świeci B10. Nim do mnie dotarła myślałem, że będę głównie używał trybu mid, ale low jest nadal mocny nawet w całkowitych ciemnościach. Odnośnik do komentarza
maksiu432 Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 A jaka jest cena takiej lampki ? Odnośnik do komentarza
MaciejRutecki Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 A jaka jest cena takiej lampki ? W pierwszym poście jest wspomniane, że 149 złotych, co -- uwzględniając parametry -- prezentuje się bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza
MARIUSZZZ Opublikowano 19 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2017 Pogoda jest, jaka jest. Niewiele jeżdżę po zmroku. Jednakże mogę dodać jedną uwagę odnośnie lampki, a raczej gumowego mocowania. Okazuje się, że nie trzyma ono idealnie. Na dużych wybojach lampka potrafi się przekręcić w dół. Jechałem pewnego razu ciemnym zakamarkiem między blokami. Dosłownie kilka metrów kocich łbów spowodowało, że lampka obsunęła się w dół. Ledwo wyminąłem jakiegoś pieszego w tych ciemnościach :) Jest to wada, oczywiście. Ja tą sytuacją byłem zaskoczony. Teraz gdy wiem co się może stać uważam bardziej i póki co jest OK. Warto dodać, że jak już wcześniej wspomniałem, nowsza wersja lampki ma inne mocowanie. Czy lepsze? Tego nie wiem. Odnośnik do komentarza
KingKa Opublikowano 20 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2017 Mocowania zawsze są bolączką niestety, nie spotkałem jeszcze naprawdę solidnego, najlepsze są domowe patenty ;) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się