Skocz do zawartości

zakup roweru w cenie ok 3 tys zl


Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

od pewnego czasu obserwuje i korzystam z porad tego forum za co chcialem serdecznie wszystkim podziekowac

mieszkam w lodzi i na terenie tego miasta bede kupowal rower crossowy

 

wybieram sposrod nastepujacych modeli:

https://www.specialized.com/pl/pl/bikes/fitness/crosstrail-sport-int/115119

http://www.scott.pl/produkt/83/622/rower-sportster-20/

i trzecia najdrozsza opcja niestety wysylkowa i niepewnosc co do napraw gwarancyjnych ale czy warta...

http://www.bikesalon.pl/rower-ktm-life-cross-he-2016-kola-28-szary

 

wiem ze kupujac rower unibike czy krossa moglbym wiele zyskac na osprzecie ale moje dotychczasowe doswiadczenie pokazuje ze po kilku latach z roweru zostaje tylko rama...

dlatego decyduje sie na zakup roweru od producenta z pewna historia

uwaga co do scotta: do gwarancji jest wymagany coroczny platny przeglad wiec ten fakt rowniez wplywa na cene tego roweru

 

prosze o pomoc u uwagi

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza

Specialized w tej wersji jest na ramie nazywanej przez Speca A1 czyli zwykłej ramie z Alu 6061 produkowanej w Chinach. Wyższe modele są zwykle na bardzo fajnej ramie nazywanej M4 czyli lekkiej, hydroformowanej ramie z lekkich stopów produkowanej na Tajwanie. Taka rama jest w moim Crosstrail Expert 2015. W tym modelu jest jakiś nowy amor Suntoura, nie bardzo wiadomo jaki to model ale raczej z niższych. Kiepski osprzęt i hamulce. Dla mnie odpada.

 

Scott ma przyzwoity osprzęt, kiepskie hamulce. Przestarzały napęd trzyrzędowy, który jednak niektórym może odpowiadać bo daje bardzo szeroki zakres przełożeń. Ramy nie znam. Bardzo dobra waga roweru ale jest to rower na sztywnym widelcu. Z moich obserwacji nadaje się głównie na nawierzchnie utwardzone, asfalty, gruntówki, szutry. Po lesie niekoniecznie chciałbym na nim jeździć.

 

KTM przyzwoity osprzęt. Amor bez blokady skoku. Hamulce nietarczowe ale ja akurat lubię te Magury HS11. Jest z nimi mniej problemu niż z tarczówkami. Widywałem rowery KTM w polskich sklepach więc może można gdzieś znaleźć. Na pewno mieli w Metrobikes w Lublinie.

 

Co do obserwacji że po paru latach zostaje tylko rama się nie zgodzę. Miałem przez wiele lat trekkinga Bulls. Przez lata wymieniłem w nim amortyzator na lepszy, siodełko i sztycę podsiodłową oraz mostek. Napęd oczywiście prędzej czy później też bo to jest element eksploatacyjny. Natomiast ponieważ był na dobrym osprzęcie Deore+XT to manetki i przerzutki zostały, podobnie jak hamulce. W swoim obecnym crossie Specialized Crosstrail Expert wymieniłem jedynie siodełko. Również jest na osprzęcie Deore + XT który jest na tyle dobry że nie ma potrzeby nic wymieniać.

 

Za 3 tys zł chciałbym mieć crossa który jest na osprzęcie minimum Deore 10-biegowym. Raczej z korbą dwurzędową. Z amorem crossowym olejowo-sprężynowym z blokadą skoku w manetce na kierownicy. Hamulce mogą ale nie muszą być tarczowe bo to nie jest typ roweru do szaleństw w terenie więc nie potrzebuje wielkiej mocy hamowania. No i żeby nie ważył tonę tylko poniżej 13kg. Mój Crosstrail waży 11,9kg. Jeśli dobrze pamiętam to w zeszłym roku po sezonie takie rowery były dostępne mniej więcej w tej cenie. Ze dwie osoby kupiły rekomendowanego przez mnie Crosstraila Experta za ok. 3500. Były też całkiem fajne Radony i Cube'y. Warto przeszukać starsze wątki.

Odnośnik do komentarza

Witam

 

Bardzo dziekuje za odpowiedzi.

W sklepie bylem informowany ze nawet wyzsze modele crosstraila sa nadal na tej samej ramie i ze zmienia sie tylko osprzet ale jak teraz patrze w specyfikacje to sprzedawca wprowadzil mnie w blad.

Gdybym mogl trafic experta w cenie ok 3.5 tys bralbym bez wahania - chodzi o wersje disc czy zwykla. wersja disc to cena ponad 5tysl zl. 

 

Zauwazylem tez ze tegoroczny 2017 crosstrail bedzie juz tylko na ramie A1 i ramach karbonowych - ograniczyli ilosc wersji.

 

W takim razie przejde sie jeszcze raz po okolicznych sklepach i zobacze czy dadza wiecej niz standardowe 10% znizki.

Pozdrawiam i dziekuje.

Odnośnik do komentarza

Nie bardzo rozumiem co masz przeciw Polskim firma rowerowym takich jak Unibike czy Kross ? Hydroformowana, cieniowana rama w wyzszych modelach Unibike czy krossa jest zla ? Moze jednak warto wspierac rodzima produkcje hmm ? 

 

Jeśli chodzi o ramy to do firmy Unibike również nie mam przekonania. Nowoczesne ramy mają zwężaną główkę rury sterowej, dobrze wykonane spawy, często wewnętrzne prowadzenie linek. Biorę rower za ponad 3 tys Unibike Zethos. Czy ta rama ma takie cechy? Nie. Natomiast net jest pełen zdjęć z pękniętymi spawami ram Unibike w okolicy suportu lub zacisku podsiodłowego. Sugeruje to zakup najtańszych ram w hurcie od Chińczyka. Może się mylę.

 

Natomiast Kross ma niewątpliwie dużo nowoczesnych ram. Romet ostatnio też. Podobnie jak popularny u nas niemiecki Cube.

Odnośnik do komentarza

jajacek ale skoro Unibike daje obcnie 5 lat gwarancji na rame to myslisz ze to jest zla konstrukcja ? Wiesz potyaj serwisantow co sadza o tym wenetrzym prowadzeniu linek w ramie, to sie dowiesz jak klna przy wymianie bo czesto musza pruc caly suport oby nowe linki przeprowadzic, Bylo juz troche temataow o tym jak takie linki prowadzone wewnatrz lubia halasowac w trakcie jazdy. 

Co do ramy Krossa to odsylam tutaj http://www.dobrerowery.pl/blog/porownujemy-crossowki-trek-8-6-ds-vs-kross-evado-7-0 

Tutaj ciekawy test Trans Solara http://wrower.pl/sprzet/test-rower-kross-trans-solar-2016-2015,6345.html 

Z drugiego tekstu wynika ze linki w ramach Krossa wychodza w okolicach suportu, a wiec i tak sa narazone na zabrudzenia co obrazuje jedno ze zdjec, wiec juz wole gorne prowadzenie linek ja Zethosie Unibika, napewno latwiejsza wymiana, a napweno mniej narazone na zbarudzenia, niz te nie dopracowane wewnetrzne prowadzenie w Krossie.

Odnośnik do komentarza

Nie twierdzę że wewnętrzne prowadzenie linek jest super. Ale większość nowoczesnych ram takie ma. Ma to swoje wady i zalety. Z pewnością są dużo trudniejsze w serwisowaniu. W rowerach z górnej półki, np Specialized, masz bezprzewodowe przerzutki i dwa wewnętrzne kanały którymi poprowadzono linki hamulcowe i linkę do droppera. Bardzo eleganckie rozwiązanie. Żle poprowadzone linki przez kiepskich serwisantów potrafią dzwonić. Wiem coś o tym bo wpakowano mi tak linki z całymi pancerzami do środka przez fuszerantów. Lokalny serwis szkolony przez Specialized poprowadził mi je potem jak trzeba i od trzech lat nie miałem z nimi żadnego problemu.

 

To że dają 5 lat na ramę nic nie mówi o tym czy jest do dobra czy  zła konstrukcja. Z pewnością jednak widać że nowoczesna nie jest. Specialized zresztą też miał wpadki mimo bardzo długiej gwarancji i zmienilł konstrukcję niektórych pękających ram. Zarówno aluminiowych jak i karbonowych. Trek miał to samo.

Odnośnik do komentarza

Witam

Co do unibike czy innych "polskich" firm zamawiajacych osprzet shimano i kupujacych chinskie czy tajwanskie ramy mam mniejsze przekonanie z powodu mniejszego doswiadczenia w porownaniu do innych firm produkujacych/zamawiajacych w chinach czy na tajwanie... Ramy krossa dla ludu to nie te same ramy ktore sa w Kross Team. 

 

Jajacek - dzieki zadzwonilem do warszawy i stamtad bede miec specialized crosstrail comp za bardzo rozsadne pieniadze - rama M4 i osprzet na SLX. Jesli ktos jeszcze chce Crosstraila na ramie M4 to radze sie spieszyc bo roczniki 2017 sa juz na zwyklej albo na carbonie.

 

Dzieki za rady i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

To bardzo dobrze zrobiłeś. Crosstrail na M4 to bardzo fajny rower. A właśnie od Comp zaczynają się dobre Spece. SLX jest bardzo dobry a do crossa XT nie jest zupełnie potrzebny. To nie rower wyścigowy. A w którym sklepie i za ile go namierzyłeś? Radzę polować jeszcze na zapasowe koła jeśli zamierzasz również jeździć w terenie. Ludzie czasem sprzedają nowe, prosto ściągnięte z roweru. Sklepy również. W ten sposób kupiłem koła Spec Stout SL i Stout XC. To w zasadzie jedno i to samo. Waga kół 2kg co jak na koła XC jest rozsądną wagą. Do Crosstraila warto jeszcze kupić fajną nóżke Specową, kosztuje koło 50 zł. Oryginalne błotniki są też fajne ale kosztują 200. Są takie same jak w modelu Crossover. Siodełko Targa w komplecie trochę twardawe. Mi nie podeszło.

Odnośnik do komentarza

Zadzwonilem do sklepu Cozmobike i rower jest ponizej 3 tys. Obsluga bardzo rzeczowa i bez owijania w bawelne :)

Co do nozki to dobry pomysl - myslalem ze to juz jest w standardzie.

Musze jeszcze poszukac jakiegos stojaka na rower do domu bo do piwnicy raczej go nie wstawie a moja Merida idzie na sprzedaz. 

Siodelko bede musial wyprobowac choc do twardego jestem przyzwyczajony. Kola takie dobrze polowac na OLX czy raczej allegro? 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Witam

troche to trwało ale rower jest u mnie juz od kilku dni. 

Mam ok 170 wzrostu - dlugosc nogi to okolo 76 cm - idealnie mi podpasowal rozmiar M. Wkoncu wygodna pozycja za kierownica. 

Rower sunie cichutko po drodze a siodelko jak dla mnie bardzo wygodne.

Jeszcze raz dziekuje za podpowiedzi - byly bardzo przydatne.

 

Teraz mysle o bagazniku - wstepnie crosso. Wyprawy beda raczej krotkie - max jeden dzien.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...