Skocz do zawartości

Wybór roweru - 3 opcje, do 2300 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów


 


Właśnie kupuję dla siebie rower po bardzo długiej przerwie. Przemyślałem, ile chcę maksymalnie wydać, poczytałem nieco, poszukałem na forach, po artykułach i dostępności do wykonania przymiarki w najbliższej okolicy, ustaliłem, że chcę rower nowy. 


Zawęziłem swój wybór właściwie do trzech modeli:


 


1) Scott Aspect 740 2015r.


 


SPECYFIKACJA:


Rama:


Aluminium 6061




Widelec:


Suntour XCM-HLO, blokada, 100mm skok




Stery:


Ritchey Logic OE integ.




Przerzutka (Tył):


Shimano Alivio RD-M4000


27 Speed




Przerzutka (Przód):


Shimano FD-M370 / 34.9mm




Manetki:


Shimano SL-M370-9R


R-fire plus




Klamki hamulca:


Shimano BL-M355




Hamulce:


Shimano BR-M355


Hydr. Disc


160F/160Rmm SM-RT20 CL Rotor




Korbowód:


Shimano FC-M391


44x32x22




Oś korbowodu:


Shimano BB-UN 26


Cartridge Type




Kierownica:


Syncros M3.0


680mm, black, 31,8mm


12mm rise 9°




Mostek:


Syncros M3.0


HL-D507A




Pedały:


Wellgo M-141SDU




Sztyca:


Syncros M3.0, 31.6mm




Siodło:


Aspect VL1423




Piasta (Przód):


Formula CL51




Piasta (Tył):


Shimano FH-RM 33-CL




Łańcuch:


KMC X9




Kaseta:


Shimano CS-HG200-9


11-34 T




Szprychy:


14 G, stainless, black




Obręcze:


Syncros X-37 Disc


32H, black




Opony:


Kenda Slant 6


27.5 × 2.1 / 30TPI




Waga:


14.00kg


 


2) Northtec Gravity AL.


                Biegi      27


                Rama    Alu 6061 Hydrofom, 17", 19", 21"


                Widelec               SR Suntour XCM RL DS27,5 100mm


                P. Tył     Shimano Alivio RD-M4000SGS


                P. Przód               Shimano Alivio FD-M4000TSM6


                Manetki              Shimano Alivio SL-M4000


                Korba    Shimano Alivio FC-M4000 40x30x22T 175mm OCTALINK


                Kaseta  Shimano CS-HG300 - 9rz (11-34)


                Łańcuch               Shimano CN-HG53


                Hamulce              Shimano BR-355 Hydraulika (160mm)


                Piasty    Shimano RM35 F-R 32H QR


                Obręcze              TrilogyDisc 584x22


                Szprychy             Sapim Leader


                Opony  Kenda 27,5x2.10


                Siodło   Northtec MTB


                Kierownica         Northtec 31,8 630mm


                Mostek                Northtec 90/110mm


                Wspor. Sidoła   Northtec 30,9 400mm


                Waga    13,9 kg


 


3) Unibike EVO 2015


 


SPECYFIKACJA TECHNICZNA


Rama


Rama 27.5" / ALU 6061 / HYDROFORMING / CIENIOWANA / GŁÓWKA 1-1/8/1.5" / MĘSKA - 17", 19", 21"


Kolor GRAFITOWO-CZARNY


Widelec przedni SR SUNTOUR XCR 27.5 / BLOKADA HYDRAULICZNA Z DŹWIGNIĄ NA KIEROWNICY / SKOK 100MM


Komplet sterowy AHEAD FSA ORBIT 1.5/ 1-1/8" / WEWNĘTRZNY


 


Komponenty


Kierownica UNO GRADE 1.0 / RISER / 31.8MM


Chwyty kierownicy HERRMANS / DOUBLE DENSITY


Wspornik kierownicy UNO GRADE 2.0 / 31.8MM


Wspornik siodła UNO GRADE 2.0


Pedały VP / ALUMINIOWY KORPUS I RAMKA


 


Napęd


Manetki SHIMANO DEORE M610/M506


Przerzutka przednia SHIMANO DEORE M610


Przerzutka tylna SHIMANO DEORE M610 SHADOW


Hamulce SHIMANO ALIVIO M447 (HYDRAULICZNE)


Kaseta / Wolnobieg SHIMANO DEORE HG50-10 / 11-36T


Łańcuch SHIMANO HG54


Mechanizm korbowy SHIMANO M522 / 42X32X24T / OCTALINK / OSŁONA


Oś suportu SHIMANO OCTALINK ES25


 


Koła


Obręcze MACH1 NEO DISC / CZARNE


Piasty SHIMANO ACERA RM66 / 32H / CZARNE


Szprychy SAPIM / NIERDZEWNE / CZARNE


Opony SCHWALBE RAPID ROB / 27.5X2.10


Dętki SCHWALBE / AV


 


Inne


DZWONEK


Ilość biegów 30


Waga 13,00 kg


 


 


Rodzi mi się w głowie kilka pytań i wątpliwości w temacie, ale może wstrzymam się z tego typu dyskusją do czasu otrzymania pierwszych porad od rowerowych ekspertów :)


Pozdrawiam i dzięki za rady.


Odnośnik do komentarza

Rower ma służyć do tras mieszanych. W praktyce najwięcej jazdy będzie po nierównym asfalcie, betonie, kostce, korzeniach, drogach gruntowych itp., ale planuję też zapuścić się nim czasem w Beskidy (tak do 25%), żeby popróbować jakieś umiarkowane dróżki górskie.

 

Co do Unibike, to wiem, że teoretycznie ma on najlepsze parametry. Mój niepokój wzbudzają jednak dwie rzeczy - po pierwsze wyczytane w internecie opinie na temat łamliwości ram od Unibike'a. Być może Scott jednak byłby lepszym rozwiązaniem (wiadomo, marka, lata doświadczeń, teoretycznie najwyższa jakość), a może dobrym rozwiązaniem byłby Northtec, który pisze tak:

 

"Przez ostatnie dwa lata doprowadziliśmy nasze ramy do technologicznej perfekcji. Nie mieliśmy na nie ani jednej reklamacji. Dlatego zdecydowaliśmy, że od 2016 roku udzielamy 5-letniej gwarancji na aluminiowe ramy naszych rowerów."

 

Druga kwestia - ten rower Unibike'a  ma piasty Acera. A o tej klasie czytałem, że jest to klasa b. niska. Jak te piasty wypadają na tle konkurentów? (przepraszam, może pytanie naiwne, ale  nie jestem jeszcze aż tak zaawansowany wiedzą na temat sprzętu - choć jak to mówią, nie ma głupich pytań)

Odnośnik do komentarza

Rzeczywiście czytałem kilka negatywnych opinii na temat ram Unibike i Kross w necie. Jak się one mają do rzeczywistości nie wiem. Wiadomo że jeden niezadowolony klient zniechęca 10 innych. Unibike ma jednak pewną ugruntowaną pozycję na rynku od lat. Northtec to jak dla mnie bardzo mało znana firma zwykle reprezentująca najniższą półkę. Ale jak dają 5 lat gwarancji to może mają dobrego dostawcę lub dobrą obsługę posprzedażną. Takie podstawowe najtańsze ramy kupowane od Chińczyka kosztują rzędu 25 USD w hurcie więc wymiana uszkodzonych to nie jest duży koszt dla sprzedawcy. Bardzo rzadko spotykałem ramy pęknięte zmęczeniowo. Sam mam obecnie wyłącznie rowery Specialized. Tak się składa że dają dożywotnią gwarancję na ramę. Jeśli chodzi o Scotta to nie wiem ile daje gwarancji ale musisz zdawać sobie sprawę że celujesz w Scotta z najniższej półki cenowej. Raczej przy tej cenie nie rożni się on znacząco od Unibike'a. Podobnie Specialized. Najtańsze ramy to najprostsze ramy z alu 6061 tłuczone masowo w chińskiej fabryce. Dopiero ramy wyższych modeli są produkowane dla Specialized z lepszych stopów w fabryce na Tajwanie.

 

Jeśli chodzi o typ roweru to do podanych tras lepszy byłby rower typu cross a nie ciężki rower mtb na grubych oponach i przełożeniach do jazdy w terenie a nie po asfalcie.

 

Piasty Acera. Nie wiem jak nowe Acery ale ja mam w jednym starym rowerze Acery sprzed 15 lat. Jeździły głownie po asfalcie i nigdy nie miałem z nimi problemu.

Odnośnik do komentarza

... a może dobrym rozwiązaniem byłby Northtec, który pisze tak:

 

"Przez ostatnie dwa lata doprowadziliśmy nasze ramy do technologicznej perfekcji. Nie mieliśmy na nie ani jednej reklamacji. Dlatego zdecydowaliśmy, że od 2016 roku udzielamy 5-letniej gwarancji na aluminiowe ramy naszych rowerów."

Unibike już w 2015 r. wydłużali gwarancję do 5 lat. Wystarczyło wejść na ich stronę i w dziale gwarancja wypełnić formularz rejestracyjny. Po paru dniach na meila przychodził plik w PDF wydłużający gwarancję o kolejne 3 lata.

Obecnie też tak jest, ale możliwość wydłużania gwarancji dot. chyba tylko rowerów z 2016 r.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...