Locomotiv21 Opublikowano 17 godzin temu Udostępnij Opublikowano 17 godzin temu Cześć 🙂 Zastanawiam się nad taką konfiguracją opon do roweru szosowego: - 25 mm przód - 28 mm tył Dlaczego? Chcę aby rower dawał lepsze odczucia "sportowe" (węższy przód) ale chcę trochę komfortu pod tyłkiem (szerszy tył) Czy taka konfiguracja ma sens, czy ktoś z Was jeździł na takiej konfiguracji (węższy przód, szerszy tył)? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 godzin temu Udostępnij Opublikowano 17 godzin temu Taka konfiguracja jak najbardziej ma sens i takiej używałem. Jej zwolennikiem jest światowy ekspert od aerodynamiki Dan Bigham. Ok. 80% oporów aerodynamicznych generuje przód roweru. Więc węższa opona będzie zwykle szybsza. Opory aerodynamiczne działając na tył są znikome. Więc tam może być szersza opona. Mój syn na czas jeździ 23 przód, 25 tył. Natomiast przy 30 km/h nie są to znaczące różnice. Dlatego przód jednak zmieniłem na 28. Odnośnik do komentarza
Locomotiv21 Opublikowano 16 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 16 godzin temu @jajacek Dzięki za info 🙂 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się