galadrim Opublikowano 5 godzin temu Udostępnij Opublikowano 5 godzin temu Posiadam rower Torpedo Storm X9, który ma fabrycznie założone opony Schwalbe Smart Sam. Jeżdzę głównie po asfalcie i utwardzonych ścieżkach po lesie. Jeżdzę rekreacyjnie i w suchych warunkach, więc nie zależy mi tak bardzo na przyczepności w najgorszych warunkach. W związku z tym chciałem przyśpieszyć swój rower na tych płaskich utwardzonych odcinkach. Po pierwsze będę chciał przejść na mleko jeśli uda się z tymi obręczami, czytałem, że to może pomóc. Po drugie opony. Celowałbym albo w terenowe opony gravelowe(chociaż nie wiem czy to jest możliwe bez wymiany obręczy, a to może przerosnąć moje umiejętności majsterkowe) albo w możliwe asfaltowe opony górskie. Znalazłem stronę bicyclerollingresistance, gdzie teoretycznie mógłbym znaleźć oponę z najmniejszym oporem, ale nie ma tam smart samów więc nie ma porównania czy na takiej zamianie mógłbym dużo zyskać. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tymi oponami i mógłby podzielić się opinią. Budżet to im mniej tym lepiej, ale jeśli miałoby to mi sporo dać to do 200 za sztukę mógłbym dać. Dodatkowo pytanie bonusowe, na wymionionej stronie prawie najwyżej znajdują się opony Continental Race King, znalazłem je na allegro za 70 zł https://allegro.pl/oferta/opona-rowerowa-continental-race-king-29-2-2-rozmiar-kola-29-drutowana-13147247640 gdzie widzę, że wszystkie opony z rankingu są znacznie droższe. Czy to jakiś scam/ja czegoś nie rozumiem czy to potencjalnie idealne opony dla mnie? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 godzin temu Udostępnij Opublikowano 5 godzin temu Te SmartSamy na asfalcie to dramat. Conti Race King na tej stronie to wersja Protection za ponadc200 zl produkiwana w Niemczech z zupelnie innej mieszanki niz chinskie Conti drutowe czy tez zwijane w wersji Performance. Alternatywa moga byc Specialized Fast Trak ale nie drutowe, tylko zwiane. Uzywan Conti Race King na tyl, Fast Trak na przod. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 5 godzin temu Udostępnij Opublikowano 5 godzin temu Race king nawet w podstawowej wersji drutowej bedzie odczuwalnie lepszy pod względem pożeranej energii na asfalcie, ubitych ścieżkach ziemnych, szutrach itp. Wersja protection jest na twardych podłożach mniej trwała ze względu na znacznie miękkszą mieszankę za to bardziej przyczepna. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się