Skocz do zawartości

[5000-7000] Gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Myslalem o zamowieniu tego sprzetu - 5300 PLN - https://www.decathlon.pl/p/rower-gravelowy-triban-grvl-grx-af-2x12/_/R-p-343001

Jest cos lepszego/porownywalnego na pierwszy gravel? Tu wydaje sie wszystkie podstawowe checkboxy odhaczone

- grx bez udziwnien i mixow

- alu rama 10,7kg w rozmiarze L (jezdziec 187cm)

- jedyne czego brak to szpanu na osiedlu bo nikt sie za van ryslem odwracal nie bedzie, ale umowmy sie ze przezyje ;) 

Z checia poslucham bardziej doswiadczonych - jakie przemyslenia do tego sprzetu w tej cenie, warto brac, czy troche dolozyc i wziac cos innego. Patrzylem np. na eskera 6 grx 2x12 za 6500 ale tam w sumie osprzet jest podobny - albo wrecz gorszy patrzac np. na tarcze hamulcowe, waga 1kg wiecej.

Przeznaczenie: jazdy kilka razy w tygodniu po kilkadziesiat km na raz ;)

 

Odnośnik do komentarza

Mamy dwa gravele. Karbonowy i alu. I nie widze miedzy nimi duzej roznicy. Co natomiast chcialbym w nich miec to wlasnie naped 2x12. Ze wzgledu na kasete 11x36 Shimano z bardzo scislym stopniowaniem.  I druga sprawa to mozliwosc zalozenia opon 50 mm. I ten rower ma te dwie cechy. Mi sie podoba.

Zmienilbym tylko kierownice na taka majaca mniejszy reach i mniejszy drop.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Esker ma trochę więcej punktów mocowania. Jeżeli chcesz się bawić w kilkudniowe wycieczki, to możesz to uwzględnić. Poza tym, za Krossem też się nikt nie będzie oglądał 😉

 

Podoba mi się ten rower. Wczoraj byłem w Decu w Bielsku, przez przypadek się na niego natknałem, pomacałem. Jak dla mnie jest bardzo fajny, gdyby nie to, że mam Silexa 400, to brałbym.

No i to jest Decathlon - a więc sprawy gwarancji będą raczej poważnie traktowane.

Odnośnik do komentarza

Z graveli jakie mi ostatnio wpadły w oko największe wrażenie zrobił na mnie nasz rodzimy Romet NYK 3.0
Jest to bardzo drogi rower, zupełnie niepotrzebnie wyposażony w elektronikę.
Natomiast podoba mi się zarówno jego kolorystyka jak i koncepcja.
Od dawna jestem zdecydowanym zwolennikiem ram karbonowych to raz.
Dwa że doszedłem do wniosku że gravel bez amortyzacji generalnie nie ma sensu.
Jestem natomiast zdecydowanym przeciwnikiem napędu 1x w takich rowerach.
Jakby wyposażyli go w napęd 2x12 Shimano GRX z kasetą 11x36 i opony Race King 2.0 cala to byłby to gravel niemal idealny z mojego punktu widzenia.
Mam natomiast pewne zastrzeżenia do jego geometrii. 
Gravel rekreacyjny, a tak go wykorzystuje jak sądzę ponad 90% kupujących powinien mieć krótką górną rurę i bardzo wysoki stack.
Po to żeby uzyskać kierownicę na wysokości siodełka i dać użytkownikowi komfortową, zrelaksowaną pozycję.
No i na pewno nie dawałbym zintegrowanego kokpitu, bo nie ma żadnej możliwości dostosowania go do użytkownika.
Wrzucam zdjęcia bo ładny 🙂

Rower gravelowy ROMET NYK 3.0 SRAM
Rower gravelowy ROMET NYK 3.0 SRAM
Rower gravelowy ROMET NYK 3.0 SRAM
Rower gravelowy ROMET NYK 3.0 SRAM

Rower gravelowy ROMET NYK 3.0 SRAM
Rower gravelowy ROMET NYK 3.0 SRAM
Rower gravelowy ROMET NYK 3.0 SRAM

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...