Skocz do zawartości

Koła Dt Swiss E 1800 Spline


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam możliwość kupienia nowych kół Dt Swiss E 1800 Spline stożek 23 mm za 1000 zł. To jest nowa odsłona tych kół z piastami DT Swiss 370 z Ratchetem 18 T. Zastosowanie - gravel z przewagą asfaltu (ok 60 %) reszta szutry, dukty, ścieżki leśne itd. Czy może jednak lepiej serię G dedykowaną do graveli? Te E 1800 mają szerokość wew. 22 mm, co by mi odpowiadało ze względu na uniwersalność. Na taką obręcz można wrzucić zarówno opony szosowe jak i gravelowe. W serii G szerokość wynosi 24 mm, co skazywałoby mnie już raczej tylko na opony gravelowe. Seria G może być jednak wytrzymalsza (moja waga 85-90 kg). Proszę was o opinię czy warto kupić te koła za tą kasę. Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza

DeepSeek pisze tak 🙂

 

The **DT Swiss E1800** and **G1800** are both high-quality, entry-level to mid-range wheelsets designed for road and gravel cycling, respectively. Here's a comparison of the two:

---

### **DT Swiss E1800**
- **Intended Use**: Road cycling
- **Rim Material**: Aluminum
- **Rim Depth**: 23mm (shallow profile, optimized for climbing and all-round road performance)
- **Tubeless Compatibility**: Yes (tubeless-ready)
- **Hub**: DT Swiss 370 hub with 24 engagement points (reliable and durable)
- **Spokes**: DT Swiss Competition spokes (18 front, 24 rear)
- **Weight**: Approximately 1,700–1,800 grams (depending on configuration)
- **Brake Compatibility**: Disc brake only
- **Key Features**:
  - Lightweight and stiff for road riding
  - Suitable for climbing and general road use
  - Durable and low-maintenance design
  - Affordable price point for entry-level road cyclists

---

### **DT Swiss G1800**
- **Intended Use**: Gravel cycling
- **Rim Material**: Aluminum
- **Rim Depth**: 24mm (slightly deeper than E1800 for added strength and stability on rough terrain)
- **Tubeless Compatibility**: Yes (tubeless-ready)
- **Hub**: DT Swiss 370 hub with 24 engagement points (same as E1800)
- **Spokes**: DT Swiss Competition spokes (24 front, 24 rear)
- **Weight**: Approximately 1,800–1,900 grams (slightly heavier than E1800 due to reinforced construction)
- **Brake Compatibility**: Disc brake only
- **Key Features**:
  - Reinforced for gravel and off-road use
  - Wider rim profile to accommodate wider tires (typically 28mm–50mm)
  - Durable and stable on rough terrain
  - Versatile for mixed-surface riding

---

### **Which to Choose?**
- **DT Swiss E1800**: Ideal for road cyclists who prioritize lightweight performance and climbing efficiency on paved roads.
- **DT Swiss G1800**: Better suited for gravel riders who need a durable, stable wheelset for mixed surfaces and wider tires.

Both wheelsets share the reliable DT Swiss 370 hub and tubeless-ready design, making them excellent choices for their respective disciplines.

Odnośnik do komentarza

Jak mialem w MTB DT X1700 na obreczach 22,5 i wazylem 90-95 to w kolko sie rozcentrowywaly. Teraz mam Newmen Evolution SL A.30, 30 mm,  troche zszedlem z wagi do 85 w ciagu roku i zero problemow. Jakos nie mam przekonania do tych budzetowych obreczy DT Swiss. Piasty byly dobre ale obrecze chyba niekoniecznie. 

A co @mike21 sadzisz?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...