Skocz do zawartości

[Koła karbonowe] Giant SLR 2


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie, mam jeszcze kilka pytań.

Rower ma mocowanie tarcz na 6 śrub, koła są na centerlocka, trzeba dokupić adaptery mam rozumieć czy są może w zestawie przy zakupie? Jeśli nie ma to kolejne 100 zł trzeba doliczyć?

Obręcze trzeba samemu obkleic taśma czy są już gotowe że wystarczy zalać uszczelniaczem lub włożyć dętkę?

Według ZIPP Max ciśnienie to 70 psi, rekomendują opony Pirelli P Zero Race TLR gdzie minimalne ciśnienie to 65 psi(zapas tylko 5 psi) chyba że te wartości można trochę nagiąć,  coś mi tu śmierdzi. Są ludzie którzy pompują troszkę więcej niż zalecane max ciśnienie, koła ZIPP , Gianta i mówią że nic się nie dzieje. Mam bardzo duże wątpliwości co do tych hooklesow.

Najważniejsze, jest duże grono ludzi które narzeka na ich piasty, słabe uszczelnienie, słabe łożyska które potrafi szlag trafi po 2000-3000 tys km ale też wiele osób nie ma z tym problemu i zaprzecza. Jak żyć ??? xD, co robić? 

 

 

Odnośnik do komentarza

Rower nie ma mocowania na 6 śrub. Co najwyżej koła mają takie mocowanie. Koła mogą być na 6 śrub lub Centerlock. Nie ma to znaczenia dla montażu w ramie. Jeśli koła są na Centerlock a takich tarcz nie masz, to zalecany jest ich zakup. Zabawa z adapterami to chyba szkoda czasu. Chyba wszystkie nowe koła kompatybilne z tubeless mają taśmę tubeless.

Koła w standardzie hookless mają maksymalne ciśnienie 5 barów podczas użytkowania ich bez dętki. Obręcz hookless nie może być jeżdżona na wyższych ciśnieniach bez dętki. Grozi to spadnięciem opony z rantu lub uszkodzeniem obręczy podczas pompowania zbyt dużego cisnienia. Im szersze opony tym niższe ciśnienie. Te koła są zoptymalizowane pod oponę szerokości 28 mm. Można używać szersze opony tracąc trochę na aerodynamice. Maksymalne ciśnienie 5 bar powoduje, że są to koła dla kogoś ważącego maksymalnie ok. 85 kg przy użytkowaniu opon 28 mm. Lub ok. 100 kg przy oponie 32 mm. 

Zipp po ostatnich problemach ze spadającymi oponami GP 5000, we współpracy z firmą Goodyear, zaprojektował nową oponę, która ma być znacznie bardziej bezpieczna. Na stronie Zipp jest lista kompatybilnych opon. Polska firma Dandy Horse ostrzega żeby nie używać opon GP 5000 S TR z jakimikolwiek kołami karbonowymi typu hookless. 

Koła Zipp zawsze miały dość przeciętne piasty. W tańszych modelach stosowano średniej lub niskiej jakości łożyska. Robi to prawie każdy producent w modelach, które nie są topowe. W kołach Campagnolo/Fulcrum ze średniej półki łożyska rzadko przeżyją jeden sezon. Zmienia się je na tańsze po 20 zł jak ja ostatnio albo na droższe po 40-50 zł, które mogą przejechać do 100 tys km. To samo jest w piastach DT 350. W DT 240s są już dobre łożyska. We wszystkich kołach Zipp jakie mamy wymienialiśmy łożyska na porządne. Koła które zamierzasz kupić w ofercie Zipp, są kołami z najniższej półki. Natomiast z piastami nic nam się nie dzieje. Uszczelnienie rzeczywiście jest słabe ale od tego jest dobry mechanik, żeby tam nałożył odpowiedni smar. Im gorsze warunki użytkowania tym częściej należy serwisować piasty.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...