Skocz do zawartości

Stan obręczy - pęknięcia przy nyplach


Morkom

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, podczas wczorajszego ogarniania roweru przed zmianą hamulców + tarcz zauważyłem dwa niewielkie pęknięcia na tylnej obręczy, przy nyplach. Czy koło w takim stanie jest nadal bezpieczne do jazdy w terenie/nie rozleci się w trasie czy też bardziej na złom? Rower ma nieco ponad 2 lata więc pod gwarancję już raczej się nie załapie. Jeżeli konieczne będzie nowe, macie może coś do polecenia w niezbyt wysokiej cenie? Fabrycznie jest koło decthlonowskie z Rockrider XC100 29', 12x148, bębenek pod Deore 11s, mocowanie pod tarczę 6 śrub. Użytkowanie - Bielsko - Beskidy - szlaki/trochę kamiennej rąbanki/prostsze single/parę razy w roku planuję maratony...

 

XC100 obrecz 2.jpg

XC100 obrecz.jpg

XC100 obrecz model.jpg

Odnośnik do komentarza

Klasyczne pęknięcia obręczy aluminiowej podwójnie oczkowanej. Jeździć jeszcze można. Pęknięcia będą się powiększać. Masz czas więc możesz polować na koła takie jakie ja mam kupione używane za ok. 600 zł czyli Fulcrum Red Zone 500, chodzą też pod nazwą Red Zone 5 albo sprzedawane przez Decathlon Sunringle Duroc 30 (nowe kosztują 800 zł), które bardzo poleca @Oskarr

Fulcrumy to te:
Koła Fulcrum Red Zone 5 Disc 29" Aluminium 2WF AFS, MTB - Sklep rowerowy WERTYKAL

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...