Skocz do zawartości

[4500] Rower fitness - jaki wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam


 


chce kupić rower fitnessowy do jazdy po asfalcie w kwocie do 4500 zł. Wstępnie wybrałem 3 rowery:


 


CANYON ROADLITE AL 6.0 Canyon | ROADLITE | Roadlite AL 6.0


 


FUJI ABSOLUTE 1.1 DISC Fuji Bikes - World


 


FOCUS ARRIBA DISC APEX Focus - Bikes: 2016: Arriba Disc Apex (duży rabat mieści się w moim przedziale)


 


Na który mam się zdecydować? Który mam wybrać? 


Z gory dzieki za wskazówki


Pozdrawiam


Paweł


Odnośnik do komentarza

To są rowery do szybkiej jazdy w terenie utwardzonym ale z bardziej rekreacyjną pozycją niż na szosówce/przełajówce i na trochę szerszych oponach. Dla tych którzy nie chcą jeździć na szosówce/przełaju i wolą prosta kierownicę niż baranka i pewniejsze hamulce jakimi są tarczowe. Też miałem taki rower ale na v-breakach. Jeździłem na nim po górach tam gdzie nie wiedziałem jaki stan dróg zastanę. Zakładałem opony 30 albo 35, miałem błotniki i bardzo elastyczny napęd z miękkimi przełożeniami w góry. Wolałem czasem jeździć na nim niż na szosie do której nie wchodziły mi opony szersze niż 23. Jak kupiłem szosę do której wchodzą mi 28 to ten rower stał się dla mnie zbędny. Jeździłem na nim trochę zimą ale w końcu sprzedałem. Natomiast zmontowaliśmy koledze rower bardzo podobny do Focus Arriba. Arriba jest przełajówką z tarczówkami na ramie przełajowej aluminiowej i widelcu karbon. My złożyliśmy rower na ramie Focus Mares full carbon. Napęd zrobiliśmy jak w niektórych crossach 48-32 i kaseta 11-34 10-speed. Osprzęt Shimano Tiagra Flat Bar. Hamulce tarczowe mechaniczne Hayes CX-5. Koła Alex Rims. Prosta kierownica z rogami. Wyszedł fajny rower na którym kolega jeździ po górach i jest to też jego zimowa szosa. Waga 10 kg. Sam teraz rozważam czy zamiast crossa którego coraz rzadziej używam nie wolałbym mieć coś podobnego. Natomiast uważam że 50-34 w takim rowerze się nie bardzo sprawdza. Właśnie takie 48-32 jak ma kolega lepiej. 50 to jednak blat szosowy do jeżdżenia raczej 30 km/h i więcej więc większość czasu przy 50-34 będzie jeżdżone na 34 które raczej służy do jazdy po górę lub 50 ale na dużym przekoszeniu na dużych koronkach.

 

Z tych wyżej wymienionych Focus ma tę zaletę że można zastosować tylną przerzutkę WiFli i mieć bardzo miękkie przełożenia w góry. Blaty też można zapewne zmienić na 48x32 ale to już koszt ok. 200 zł za same tarcze.

Odnośnik do komentarza

Będę jeździł letnią i jesienną porą dopóki nie spadnie pierwszy śnieg. Dystans ok 120 km czasami nawet mniej. Drogi asfaltowe o małym natężeniu ruchu województwa podlaskiego i mazowieckiego. Obecnie mam Krossa A2 z 2007 roku w którym zablokowałem amortyzator i zmieniłem opony na 26x1.5. Teraz chce kupić lżejszy rower, bez amortyzatora i na kołach 28 cali. Zależy na trwałym i bez problemowym napędzie.

Przejechać mogę się rowerem Fuji który jest dostępny w sklepie w stolicy. Focusa mogą mi ściągnąć z Niemiec na zamówienie z wcześniej wpłaconą zaliczką. Brałem jeszcze pod uwagę Radona Skill 7.0, ale niemiecki sklep nie oferuje ramy o rozmiarze 50 cm. 

Odnośnik do komentarza

Ja do tego zastosowania wolałbym szosę. Ale jak kto woli to z tych co w linku to Fuji kompletnie mi się nie podoba wagowo i sprzętowo. Focus ma ramę przełajową i napęd SRAM. Manetki ma X9 od MTB. Nie wiem czy nie 9-speed. Jeśli tak to go wykluczam. Kupując Canyona dostajemy 11-biiegowy, nowoczesny napęd szosowy. To jest wielka zaleta bo gdyby przyszła potrzeba łatwo będzie przerobić ten rower na nowoczesną szosówkę. Rower jest lekki. Koła ciężkawe i słabe hamulce. Ale te elementy zawsze można wymienić. A bazę w postaci framesetu i dobrego napędu mamy dobrą.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...