lukasz.przechodzen Opublikowano 10 Maja Udostępnij Opublikowano 10 Maja Miałem ostatnio okazję trochę pojeździć gravelowym Rometem Aspre 1. Zdaję sobie sprawę, że określenie "niedrogi" przy rowerze za 4000 złotych, może się niektórym wydawać nie na miejscu. Ale takie już mamy realia. Zresztą jak się w praktyce okazało, Aspre wcale nie został stworzony po najmniejszych kosztach, są tu nawet elementy zaskakujące ceną (chociażby zaciski hamulcowe). No i dochodzą jeszcze wyprzedaże i rabaty, co katalogową kwotę 4000 zł jeszcze obniży. A czy warto zainteresować się tym rowerem? I co mi się w nim nie spodobało? Zapraszam do lektury: https://roweroweporady.pl/romet-aspre-1-test-roweru-gravelowego/ Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 10 Maja Udostępnij Opublikowano 10 Maja "Szukający lżejszych przełożeń, mogą pomyśleć o wymianie mniejszej tarczy na korbie na wersję z 30. zębami" No chyba nie do końca. Całkowita pojemność przedniej przerzutki to 16T więc przy dużej tarczy 50T mała musi być 34T, no chyba, że zmienimy całą korbę na jakąś pozagrupową 46/30T. Z tego co kojarzę, to jedyną "oryginalną" opcją przewidzianą przez Shimano jest opcja blatów 46/34T. Jeśli tylna przerzutka jest wersją ze średnim wózkiem (producent tego nie pisze) to można wymienić kasetę na 11-34T co z korbą 50/34T lub 46/34T da najlżejsze przełożenie 1:1 Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 12 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja Mój błąd, wymienić jedynie małą tarczę na 30T będzie ciężko, ponieważ nie ma takich z rozstawem śrub BCD 110. Zaraz zrobię poprawkę w tekście - do wymiany musiałaby pójść cała korba, ale spokojnie 46/30 przednia przerzutka obsłuży. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się