PawelSz Opublikowano 15 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia Cześć wszystkim! Który z tych rowerów do 5 tys zł będzie lepszy w warunkach 70% szosa, 30% las, szutry - do szybkiej jazdy? 1) Kellys Gate 30 cena (4 100 zł) Plusy: sztywne osie, kaseta Deore CS-M6100-12, 10-51T. Minusy: słaba korba na kwadrat Samox (34T) i wysoka waga (z pedałami i kołami fabrycznymi 14,11 kg). Zastanawia mnie czy była by możliwość wymiany korby na lepszą z zębatką 38T lub 40T? Miejsca nie widzę tam za dużo... 2) Merida Big Nine 500 LITE (cena 4 700 zł) Plusy: sztywne osie, niewiele większy blat (36T), Niska waga (12,5 kg) Minusy: Dwa blaty (mniejszego nie będę praktycznie używał). Tak samo pytanie, czy dało by radę wymienić korbę na jednorzędową z większym blatem? Tu chyba więcej miejsca niż w Kellysie.. 3) Merida Big Nine 500 z 2024 (cena 4 500 zł) Ten rower jest dla mnie niewiadomą, bo geometrie ma bardziej komfortową jak cross, jest krótszy niż standardowy MTB. Ale wagi nigdzie nie znalazłem... Też jest chyba na sztywnych osiach i ma stosunkowo nowy napęd shimano Cues. Co myślicie? Jakaś alternatywa? Kupił bym Marina dsx fs na korbie 42T i sztywnych osiach ale aktualnie brak rozmiarów M na rynku i w dodatku cena jest powyżej 6 000 zł Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia Gate 30 lepszy amor, podła korba. Spowalniacze ale podobno dają radę. Na tych nie jeździłem. Obręcze kół od roweru typu cross. Merida Big Nine 500 Lite ma ramę lepszej jakości ok. 300-400 gramów lżejszą. Korbę zawsze można zmienić tylko po co? Na szosie dwa blaty lepsze. Badziewne spowalniacze. Obręcze od crossa. Merida Big Nine 500 jest zbudowana na rekreacyjnej ramie Big Nine TFS z innego stopu alu, bez sztywnej osi. Napęd Cues jest mi nieznany. Obręcze od crossa. Odnośnik do komentarza
PawelSz Opublikowano 15 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia Bardziej bym się skłaniał do Kellysa gate 30 ze względu na cenę. Różnica między Big nine Lite to 600 zł, za tą cenę można zrobić mały upgrade. A zębatkę na korbie chciałem większą, bo jeżdzę dużo na płaskim i wiem że będzie mi brakowało cięższych przełożeń. Dlatego moje pytanie było o możliwość wymiany korby z większą tarczą. Jeśli większa zębatka będzie zawadzała o ramę to rozumiem, że można użyć jakiś dystansów? Czy będzie zbyt duży przekos łańcucha? Albo jakieś inne problemy? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia Nie ćwiczyłem dystansów. Nie wiem czy tak da się zrobić. Ja mam blat 34 i raczej mi nie brakuje. Odnośnik do komentarza
PawelSz Opublikowano 29 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia Kupiłem Meridę Big Nine 500 Lite. Niby nie brakuję mi twardych przełożeń na płaskim terenie, ale używam praktycznie tylko 3 najmniejszych zębatek. Wywaliłem przednią tarczę 26T z manetką i przerzutką (jest na sprzedaż jakby co). Zostawiłem tarczę 36T, ale myślę nad zamianą jej na 42T. Taka by była optymalna dla mnie. Ktoś powie, że trzeba było kupić gravela albo crosa, ale nic sensownego nie znalazłem obecnie na rynku... No może poza Marinem DSX FS, ale obecnie jest niedostępny i około 1,5 tys droższy od Meridy. Więc póki co nie żałuję zakupu. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się