krzysiekw Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Pomierzyłem się według wskazówek na stronie Competive i wyszło coś takiego https://picasaweb.google.com/110788499768428937908/6309307938197583265?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMa_i_rn0supVQ&feat=directlink Wzrost = 172 Noga = 84 Jak rozumiem szukam rozmiaru 54 - według górnej rurki? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Masz bardzo zbliżone parametry do moich. Weź 54. Masz długie nogi odpowiednie do rozmiaru 56 ale krótki tułów na granicy rozmiarów 52 i 54. Optymalne powinno być 54. 56 byłaby dobra na wysokość ale za długa, 52 dobra na długość ale za krótka na wysokość. Chociaż są tacy, jak np, Cavendish który ma 175 wzrostu jeździ właśnie na zbyt małej ramie (rozmiar 49!!!) po to żeby mieć jak najniżej główkę sterową a przez to jak najniższe opory wiatru. Ale on ma robione rowery pod wymiar. Tu jego poprzedni Spec: http://www.cyclingnews.com/features/pro-bike-mark-cavendishs-omega-pharma-quickstep-specialized-s-works-venge/ Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 20 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Czyli podsiodłowa 54 i górna 54, czy sugerować się tylko górną? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Raczej nie ma tak że możesz sobie wybrać różne długości rury górnej i podsiodłowej. Rozmiar ramy jest zwykle związany z rurą podsiodłową. Rozmiar 54 u każdego producenta będzie miał inną geometrię. W ramie wyścigowej górna rura może być dłuższa, w ramie typu endurance krótsza. Nie wiem czy masz zamiar się ścigać (wtedy rama wyścigowa) czy jeździć treningowo i dla przyjemności (wtedy lepiej endurance). Moja rama typu endurance, Specialized Roubaix, ma podsiodłową rurę 54 cm a górną 54,8 cm, główkę rury sterowej długości 165mm więc siedzi się bardziej wyprostowanym. Moja rama wyścigowa Specialized Tarmac, ma tą samą wysokość i długość rur ale wysokość główki rury sterowej 140mm więc jest się bardziej pochylonym co zmniejsza opór czołowy wiatru i sprzyja szybkości ale nie sprzyja komfortowi jazdy. Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 20 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 No widzisz,a tak popularny Triban ma przykładowo podsiodłową 50 i górną 54,8. Czyli co ma jakąś dziwną geometrię? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Może nie dziwną ale niestandardową. To zależy też od kątów w ramie. Im bardziej slopingowa (opadająca) górna rura tym podsiodłowa będzie krótsza. Kierować się należy głównie długością górnej rury. Niektórzy producenci podają też geometrię gdzie umieszczają parametry reach, effective top tupe, itp. Mój syn miał Tribana 520 w rozmiarze 48. Dostał go jak miał 157 wzrostu i był dla niego za duży. Urósł w ciągu kilku miesięcy 10cm i rama stała się za mała. Optymalna dla niego byłaby 52 ale ponieważ miałem na zbyciu 54 a nogę ma bardzo długą, 82 czy 83 przekrok to wystarczyło założyć do 54 krótszy mostek i sztycę podsiodłową bez offsetu i się na niej ściga z powodzeniem wygrywając wyścigi. Generalnie będąc na granicy dwóch rozmiarów łatwiej dopasować pod siebie mniejszą ramę niż większą. Można regulować długością i wysokością mostką, typem sztycy podsiodłowej i siodełkiem. Tu jest artykuł tłumaczący zawiłości geometrii rowerów szosowych: http://www.cyclingabout.com/understanding-bicycle-frame-geometry/ Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się