Skocz do zawartości

Rose Counto Solo 3 vs Merida Big Nine 300 Lite


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na tym forum. Pierwszy post i pytanie co kupić po latach przerwy  do jazdy trochu rekreacyjnej trochu po górkach no i trochu po mieście ...

Wiem brzmi jak jakiś szwajcarski scyzoryk .... ale na 2 rowery to ja miejsca  nie mam ....

Znalazłem ostatnio w dobrej cenie Rose Counto Solo 3 . Rower pod względem osprzętu wygląda bardzo fajnie tylko rama jakaś dziwna jakby z poprzedniego modelu. Nie wiem czy to dla mnie powinno być ważne ale chyba nie ma sztywnych osi ... Mam trochu ponad 180cm więc wypada żeby brać M co jest też dla mnie dziwne ... 

https://www.rosebikes.pl/rose-count-solo-3-2698577

Druga opcja to Merida Big Nine 300 Lite z bardzo fajną ramą niekoniecznie malowaniem (antracytowy kolor) ...

Co do Decathlona .... Bo zaraz na pewno ktoś podniesie temat to przymierzałem się w sklepie do XC100 i 540EXPL i co śmieszne jak zobaczyłem XC 100 to myślałem że rower nie dla mnie ale pozycja w L była naprawdę ok .... Tylko jakość wykonania tych ram .... i malowanie ...

Czy mam jeszcze na coś zwróci uwagę ?

 

Odnośnik do komentarza

Rose sztywna oś z przodu, z tyłu QR. Ta linka hamulcowa kłuje w oczy. Ma lepszy osprzęt od Meridy, koła, amortyzator, hamulce... Rama Meridy zdecydowanie ładniejsza - sam taką właśnie kupiłem. Ładne spawy, sztywne osie. Reszta bez szału, dlatego wziąłem z drugiej ręki dla samej ramy i robię upgrade pod swoje potrzeby. 

Do takiej jazdy jak piszesz pewnie będzie wymagana ingerencja w napęd. Rose ma blat 32, więc może brakować twardych przełożeń. 

Nad Rockriderem też się zastanawiałem ale tak jak u Ciebie, malowanie mi zupełnie nie podeszło. Starsza wersja w czarnym kolorze była całkiem spoko i na lepszych klamotach... 

Odnośnik do komentarza

No właśnie te same przemyślenia mam ... Tylko ten kolor w 300 Lite ... Bo matu jakoś nie chce  ... Zawsze miałem "blyszczace" i bylo latow umyc i utrzymac to w dobrym stanie. Jak widze matowe lakiery na samochodach i jak widac na tym wszystko to mnie zniechęca.

Może jak zobaczę gdzieś antracyt na żywo to sie przekonam ... Widziałem tylko matowego czarnego.

Pasował by mi niebieski 500 Lite ale znowu cena dla mnie przesada.

Rose fajny. Cena rewelacja ale ta rama .... Tak jak piszesz osprzęt mozna zawsze zmienic ...

Czy tylna przerzutka/lancuch w 300 Lite nie będzie sie obijać ? Nie widzę tam sprzęgła ...

 

Odnośnik do komentarza

A czy nie pomyliłeś 300 z 300 lite? Z tego co mi wiadomo lite wychodzi w kolorze turkusowym (chyba tak się to nazywa ?) i czarny mat... Antracyt to zwykła 3-setka. 

300 lite ma Deore Shadow, czyli z mocniejszą sprężyną, mającą zapobiegać obijaniu łańcucha. 

Między 500 lite a 300 lite jest 5 stów różnicy. Ja bym wolał dopłacić i mieć Markhora i lepszy napęd... 

Odnośnik do komentarza

A tak pomyłka ... jak każdy facet rozróżniam tylko podstawowe kolory ...

Chyba wezmę 500 Lite ... Za mała różnicy w cenie i jest kolor niebieski nie matowy.

Tylko że tydzień temu jak siedziałem znowu na 300 i potem 300 Lite to stwierdziłem że geometria 300 bardziej mi odpowiada ... Paranoja.

XC100 nawet wydawał mi się lepszy pod tym względem niz 300 Lite ...

Chyba kupię 500 Lite , krótszy mostek i ustawie na + ... A stary sprzedam ...  do tego rama 19'' i będzie ok. 

Ważne ze ma sensowny napęd  a nie jeden blat z przodu ...

Odnośnik do komentarza

To już zależy od potrzeb. Ja obecnie też mam zwykłą 3-setkę i jeżdżąc po płaskim, nie używałem małego blatu, więc w wersji lite przechodzę na jeden blat... Co do geometrii, lite rzeczywiście jest bardziej progresywna. Ale tak jak piszesz, możesz pokombinować z mostkiem. Ja odwróciłem na plus i przełożyłem kierownicę ze starej, bo te proste to dobre jedynie do ścigania a nie do szwendania się na codzień... 

Odnośnik do komentarza

Mozna brac tez mniejsza rame .Ale M dla mnie za male. Kierownica za nisko przy prawidłowo ustawionym sztycy/siodełku . Czuje sie jakbym nurkował przez kierownicę która moze jest i  bliżej  ale to sie powinno regulować mostkiem ... Nie wiem czemu sprzedawcy usilnie wciskają na sile M ....

Zreszta jedno . W sklepie wszystkie 300 były ustawione na plus a 300/500 lite na minus .... Chyba tak tez jest na stronie Meridy .. Mostki sa te same ....

Wole wsadzić krótszy mostek o te 10-20mm i obrócić na plus (6-7 stopni).

Odnośnik do komentarza

No właśnie .... M jest  za mała dla mnie ale niektórzy maja takie pomysły.

Zresztą sprawa indywidualna i jeszcze sie liczy długość ramion czy nóg ...

Ale takiego Rose to juz bym L nie bral ... Jeszcze mnie kusi ... ;-). Szczególnie w tej cenie.

Jestem ciekaw czy sam nie byłbym w stanie przepuścić przewodu od hamulca przez ta przelotkę .... A potem juz trytytka ...

Trzeba by go było tylko wymienić na dłuższy ...

Odnośnik do komentarza

To nie tylko hamulec ale i pancerz przerzutki tył. W ramie nie masz otworu pod suportem żeby wyprowadzić przewód i linkę , ani z lewej strony otworów, a tam powinien wychodzić przewód hamulcowy. Poza tym kolejny minus moim zdaniem to  mocowanie hamulca tylnego. Obecny standard to post mount, a tutaj z tyłu masz IS... Szczerze to prędzej bym wybrał Rockridera. Może warto rozejrzeć się za czymś z drugiej ręki? Za nieco ponad 3 tysiaki możesz znaleźć takiego xc 100 a resztę zaoszczędzoną wpakować w upgrade. W tej kwocie możesz też znaleźć starszą wersję w czarnym kolorze, na kołach Sun ringle i z lepszym napędem. Ja początkowo też jeździłem po sklepach i szukałem nowego, ale jak zrobiłem podsumowanie ile rzeczy w rowerze za 5 tysięcy jest kiepskich (hamulce, koła, amortyzator), to stwierdziłem że wolę używaną dobrą bazę i powoli resztę robić pod siebie... 

 

Odnośnik do komentarza

No tak. Nowego XC 100 mogę miec za 3999zl minus punkty z Benefita .... Wiec i tak mi wychodzi jak za używkę no chyba ze piszemy o tym starym czarnym.

Dziwne opinie sie czyta o tym nowym XC 100 wychodzi ze trzeba od razu kupować XC 120 żeby nie inwestować w kola do XC 100 ....

Ze tak naprawdę to XC 120 jest kompletnym rowerem ale za odpowiednio większe pieniądze ...

Poza tym XC 100 nie taki zly.

Sa jeszcze takie wynalazki jak Trek X-Caliber 8 ze sztywna osia tylko z przodu ... 

Wygląda ze w zakładanym budżecie jedyny rozsądny wybór to 500 Lite plus pokombinowanie z mostkiem lub od razu XC 120 ale na tym nie siedziałem tylko na XC 100 .... 

Widziałem jeszcze  dobra ofertę na KELLYS Gate 30 ale nie mam gdzie na nim usiąść ...

Najlepiej to było by kupić sama ramę od Meridy i poskładać sobie samemu rower pod siebie ... Jak PC .... 

Odnośnik do komentarza

Mi w zasadzie została z oryginału rama i napęd. Koła się robią, amortyzator też wleci inny, kiera zmieniona, hamulce również... Ale to w rowerze za psie pieniądze. Gdyby przyszło mi to wszystko wymieniać w nowym, to prędzej bym się szarpnął na wyższy model jak 120... 

XC 120 to ta sama rama co setka. 

Cenowo kilka stów tańszy niż Merida 500, a osprzęt o wiele lepszy... To też dobry sprzęt. 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

To Rose jest fajne. Nie wiem jaki masz problem z ramą Rose. Niemieckie marki mają takie właśnie rozmiarówki, że ich M to L innych producentów. To kompletnie dowolna kategoryzacja. Ważne są faktyczne wymiary ramy a nie przyporząrządkowana litera.

Xc120 ma świetną ramę, nie wiem też o co chodzi z tą jakością wykonania. Osobiście jeszcze nigdy nie słyszałem o przypadku pęknięcia tej ramy, a śledzę temat dość konsekwentnie. Pęknięte twoje trójkąty w w fullach czy uszkodzenia karbonu widziałem. Pęknięcia aluminiowych hardtaili nigdy. Rama tez ma spoko malowanie bo jest matowy podkład i klar. Obecnie często się spotyka ramy w samym macie, co jest trudne do utrzymania w czystości. Kolor zgadzam się, nie porywa. Szczególnie w świetle o białej barwie.

Odnośnik do komentarza

Tak wizualnie. Nie kupie matowej . Kto mial doczynienia z autami z matowym lakierem to wie co to znaczy ...

No właśnie to Rose jest fajne . Przy Meridzie nawet. Od razu spoko hamulce .Reszta osprzętu tez fajna.

Brak sztywnej osi z tylu ... Coz mozna to przebolec.

Inna geometria niz Merida. Krótsza. Nawet otwory pod bagaznik i blotniki sa .... ?

Dają 6 lat gwarancji na ramę ale czeka człowieka odsyłanie roweru jak cos ... No i tu przegrywa mocno z Decathlonem ...

To jest dokladnie:

 

If your ROSE frame, fork or wheel is covered by our ROSE Crash Replacement Service and it gets damaged or broken in an accident caused by you, we will replace your ROSE frame, fork or wheel with the same or the nearest model of our current product range for 50% of the sales price within 6 years from the date of purchase. The Crash Replacement Service can only be applied to the first owner of the bike and can’t be transferred.

Mam 3 sklepy w miescie na miejscu .

Poprostu cebula ... patrze na tą cenę i chce się zamówic .... Do tego jeszcze pedały trzeba kupić ale przynajmniej można wybrać coś lepszego.

To 3300zl z wysyłka tylko .... Jak za uzywke ...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...