Klakier Opublikowano 5 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2023 To tak ma być? Siódmy bieg, dosyć stroma góra (asfalt, 1.9km), śmigam aby sprawdzić prędkość maksymalną i przy 34km/h nie ma szans już pedałować, luz i tyle, no wiecie o co chodzi. Wtedy muszę polegać na rozpędzie naturalnym (z górki) ale przyspieszyć już się nie da, jakby mi brakowało 8 i 9 biegu. Pierwsze 4 biegi są bardzo dziwne na nowym napędzie. Nie rozumiem, dlaczego 1,2,3 oraz prawie 4 to biegi raczej do wspinaczki, już przy 8-9km/h muszę jechać na 4 biegu, piątkę wrzucam przy 13km/h tylko po to, aby mieć jakikolwiek napęd, na 4 przy tej prędkości nie da się pedałować już, rower nie idzie do przodu. Stara piasta charakteryzowała się tym, iż biegi 1,2 to miałem na bardzo strome podjazdy, trzeci był na lekkie górki i na czwórce śmigało się po mieście (po prostej w przedziale 11-14km/h). Nowa piasta całkiem, całkiem inna. Zacząłem panikować, niebawem ruszam w góry (Alpy), mam tam tras po uszy, odcinki po 20-30km w dół, szczerze mówiąc nie bardzo bawi mnie ten 7 bieg i prędkość, jaką maksymalnie można na tym osiągnąć, trochę na serwisowaniu się zawiodłem. Na starej pieście lecąc z góry przy 41,6km/h jeszcze na 7 biegu byłem na mocy lekko docisnąć, przyspieszyć, traciłem moc napędową z przekładni tak mniej/ więcej przy 43km/h a tutaj jest teraz o ponad dychę mniej. To konstrukcja przekładni taka czy awaria/uszkodzenie? Wczoraj nocą robiłem test przy placu IIIkrzyży w Warszawie, rozpędziłem się Książęcą w dół. Zawsze łapałem tam minimum 55km/h! Tym razem skończyło się przy około 45km/h bo przy 33km/h odcinka i tak szczerze mówiąc od 35km/h rower już sam przyspieszał bez możliwości pedałowania. Ale mnie to wnerwiło. 7 stówek na serwis i jeździć się nie da. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 5 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2023 Wygląda na to, że to tak działa: https://www.rowerystylowe.pl/blog/roznice-miedzy-piastami-shimano-nexus-3-7-i-8-30 Wychodzi tam, że nexus 7 ma tylko 240% przełożenia, tzn. jeśli na najniższym biegu jedziesz z kadencą 90 10 km/h to przy najwyższym będziesz jechał 24 km/h. W internecie widzę informacje, że starsze nexusy miały do 204% przełożenia, więc jeszcze mniej. Możesz więc wymienić korbę z przodu, zyskasz na vmaxie ale stracisz na prędkości minimalnej, ale dalej powinieneś mieć większe możliwości podjeżdżania przy zachowaniu tego vmaxa co wcześniej jeśli dasz trochę większą zębatkę z przodu. Odnośnik do komentarza
Klakier Opublikowano 5 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2023 Gdyby ten rower był z drewnaaa... miałbym dziś grilla ... Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się